Beantwoord

Annuleren abonnementswijziging.

  • 25 February 2019
  • 7 reacties
  • 279 keer bekeken

Goedemorgen,

Een maand geleden hebben wij een wijziging in ons abonnement aangebracht en deze direct willen laten terugdraaien. Dit was niet mogelijk volgens u, we moesten eerst 24 uur wachten. Na meermaals contact gehad te hebben werd er nog steeds geen mogelijkheid gegeven, "omdat het abonnement niet meer bestond".

Nu lezen wij de destijds ontvangen mail nog even na, hier staat het volgende;
"U hebt de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen na de verzenddatum van deze e-mail, zonder verdere toelichting te annuleren. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt van ons een schriftelijke bevestiging van uw annulering. In het gegevensoverzicht vindt u de voorwaarden."

Waarom wordt deze voorwaarde niet nageleefd? Wij willen ons hier absoluut op beroepen. Zo als het er nu naar uit ziet, zijn wij de benadeelde partij. We krijgen minder voor bijna hetzelfde geld.

Met vriendelijke groet,
Nathalie van der Put
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 March 2019, 14:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi Nathalie! Welkom op het forum.
Wat jammer dat dit zo verloopt. Ik kan er inhoudelijk nog niet zoveel over zeggen maar ik wil het zeker voor je gaan uitzoeken en waar mogelijk een oplossing proberen te bieden.
Gaat dit om vaste diensten of mobiele?
Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij hier een seintje geven?
Goedemorgen Erwin,

Bedankt voor je respons.
Het gewijzigde abonnement betreft een vaste dienst.
Wij hebben KPN gecontacteerd of er onvoorwaardelijke korting mogelijk was. Uiteindelijk zijn er diverse dingen gestreept in het abonnement die we later ongedaan wilden laten maken (klantnummer 1016122462).
Onder aan de streep zijn wij uiteindelijk helaas benadeeld, omdat het oude abonnement niet meer bestond en met geen mogelijkheid terug gesteld kon worden.
Hoi Nathalie. Wat ik nu uit de logs wijs kan worden is dat jij op 22-1 een gesprek hebt gehad waarin je aangaf op zoek te zijn naar iets voordeligers.
De collega heeft je toen omgezet naar een instap variant zonder spotify.
Ik begrijp dat niet was, wat je wilde? Ik zie diezelfde dag nog wel een paar gesprekken gelogd maar de inhoud is onduidelijk.
Kun je nog aangeven wat er toen gezegd werd? En wat is voor jouw gevoel nu de achteruitgang? Wat ben je meer kwijt?
Hoi Erwin,

Dat is correct. Wij wilden eigenlijk hetzelfde abonnement behouden, en bespreken of er een mogelijkheid tot korting was.

Het voorgaande abonnement bestond uit:
Spotify Premium
Vast telefoonnummer (gratis)
Opnemen Pakket (gratis)
Spotify Premium (gratis)
Extra HD tv-ontvanger

Om het bedrag naar beneden te halen is:
De internetsnelheid is verlaagd.
De HD-ontvanger dient retour gestuurd te worden.

Dit verkleinde pakket kost ons nu €61,50, ons oude pakket kostte €68,50.

Als we ongeveer terug willen naar het oude abonnement, worden er kosten in rekening gebracht voor het vaste telefoonnummer en Spotify. Als we terug zouden willen naar eenzelfde opzet, met precies dezelfde mogelijkheden als voorheen, zouden we geloof ik minimaal rond de €78 uitkomen.

Toen we de wijziging 's-middags hadden aangebracht, hebben we gelijk 's-avonds nog contact opgenomen om dit te laten terugdraaien. Dit was niet mogelijk omdat de aanpassing nog niet in het systeem was verwerkt, we moesten 24 uur wachten.
De volgende avond hebben we gebeld, terugdraaien was niet meer mogelijk omdat de wijziging al doorgevoerd was en het oude abonnement bestond niet meer.
Ik heb de dag dáárna nog chat-contact met een medewerker gezocht en gevraagd mij het een en ander uit te leggen; Hoe het kan zijn dat het abonnement goedkoper kon, als 'gratis'-onderdelen geschrapt werden..
Ik geloof dat ik daarna nog eens gebeld heb, ik werd simpelweg afgewimpeld dat er geen andere mogelijkheid was, en als ik ontevreden was, dat dat spijtig voor mij was.
Over dit laatste gesprek was ik ernstig ontevreden, het chat-contact is wel prettig verlopen, ook al zijn we niet tevreden met het resultaat/niet gekregen waar we naar op zoek waren.
Hoi Nathalie,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Ik heb net gereageerd met de mededeling dat dit bij mij precies op dezelfde manier is gegaan, maar ik zie nu dat mijn reactie is verwijderd. Hierbij dus nogmaals.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb gebeld naar KPN omdat de spam filter niet lijkt te werken waarop mij gevraagd werd of ik een 2e vaste lijn wilde verwijderen waardoor het goedkoper zou worden. Toegestemd omdat ik vaste lijnen niet zo vaak meer gebruik, maar daarmee werden alle gratis diensten waaronder Spotify Premium verwijderd. Op tijd de wijziging geannuleerd maar volgens KPN kan dit nu niet zo teruggezet worden.

Volgens mij heb ik een formeel recht op de wijziging terug te draaien dus verwacht ik dat KPN dit ook gaat doen.

Jammer dat in bovenstaand geval de discussie via een privebericht offline wordt gehaald door KPN. Ik zou graag weten hoe dit afloopt.

ps: ik zal ook op andere social media reacties plaatsen, die zijn niet zo makkelijk te verwijderen door KPN😋
Je reactie is niet verwijderd maar er is een speciaal topic voor aangemaakt, Peter. Excuses voor de verwarring.

https://forum.kpn.com/internet-9/kan-niet-terug-naar-oude-abonnement-469381

Deze worden in orde van binnenkomst opgepakt. Je kunt dus op korte termijn een reactie verwachten.

Tevens zijn dit soort situaties zelden hetzelfde vandaar dat we dat graag één op één uitzoeken. Aangezien er ook financiën mee gemoeid zijn, gaat dat de buitenwacht verder niks aan. Dat is ook gebeurd met bovenstaande klant. Als blijkt dat wij in gebreke zijn gebleven kun je uiteraard een passende oplossing verwachten.