Beantwoord

Apart netwerk naast KPN Experia Box

• 23 januari 2017
  • 4 reacties
  • 205 keer bekeken

Ik heb een Experia Box V10. Daarnaast heb ik een Mikrotik (RB2011) en zou graag een apart netwerk willen. Dit is gelukt. Alleen nu zou ik graag dat het 192.168.2 netwerk ook bij het netwerk van mijn Mikrotik kan. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Ik heb de Experia Box al als DMZ ingesteld met het Mikrotik als MAC adres, maar helaas geen geluk. Is dit wel mogelijk met de Experia Box, omdat deze behoorlijk dicht zit?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 24 januari 2017, 11:45

Je kan niet het netwerk van de mikrotik bereikbaar maken vanuit het LAN van de Experiabox. Dit zou heel misschien kunnen als je op alle apparaten een statische route maakt maar dat is niet de beste oplossing.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom @florius, leuk dat je een account hebt aangemaakt! Wij ondersteunen het gebruik van een eigen router niet, dus ik kan je hier niet verder bij helpen. Misschien is er een gebruiker op het forum die je verder kan helpen 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Je kan niet het netwerk van de mikrotik bereikbaar maken vanuit het LAN van de Experiabox. Dit zou heel misschien kunnen als je op alle apparaten een statische route maakt maar dat is niet de beste oplossing.

Ik ben inderdaad bang dat dat niet gaat werken, maar bedankt voor het mee denken. Ik weet voor nu genoeg.
Reputatie 7
Badge +30
Mag ik vragen welke diensten je afneemt en of dit een DSL of glasvezel aansluiting is?

Wat probeer je precies te bereiken? Waarom wil je het netwerk daarachter bereikbaar maken?

Reageer