Beantwoord

API op experia box

  • 9 February 2019
  • 14 reacties
  • 988 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Heeft de experia box een api of webservices waar tegen aan kan praten?
Ik zou graag de tabel willen uitlezen waarin alle apparaten zijn opgenomen met hun Mac adres.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 February 2019, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Nee, die kan je niet via een webservice uitlezen.
Reputatie 5
Badge +5
Misschien dan toch mijn eigen router er maar eens tussen gaan hangen. De experia box is best beperkt en geen mogelijkheid voor parent control
Reputatie 4
Badge +5
Welke router heeft interface waar je tegen praat 😉
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb begrepen dat dit bij andere routers kan met CLI scripts.
Ik zal het helemaal mishebben maar bij de Experia's is gelukkig geen Command Line Interface nodig. Ze hebben gewoon een gui via die gui kan je precies zien welke apparaten verbonden zijn net hun IP en MAC adressen.
Reputatie 5
Badge +5
Dat ik klopt en dat zo oud ik graag geautomatiseerd willen controleren.
Geautomatiseerd middels een app bijvoorbeeld bij Netgear routers heb je deze mogelijkheid, of denk ik verkeerd?
Reputatie 5
Badge +5
Klopt of een App die ik zelf wil bouwen
Vroeger kon je o.a. op Fritzboxen met telnet inloggen en tegenwoordig is er soms wel de mogelijkheid om inloggen met ssh mogelijk te maken, in ieder geval bij de aftermarket of opensource alternative softwarerouter zoals openwrt of pfsense. MikroTik heeft naast GUI ook een karakteristiek soort CLI. Maar de EB is een provider bruikleenmodem, dan zijn dergelijke mogelijkheden wel het laaste wat je kan verwachten.

Verder hebben Huawei's o.a. gebruikt voor Sneller Internet Buitengebied 4G, een web API die reverse engineered is en op grond van die info kan men d.m.v. HTML/XML code uitwisseling een aantal zaken configureren en besturen vanaf CLI, b.v. een reboot uitvoeren of datacounters uitlezen. Het 4Gmodem gedeelte in deze Huawei's is de hoofdreden waarom mensen hier werk van hebben gemaakt.

Een App bouwen (iets grafisch op een smartphone neem ik aan) is het laaste wat ik zou doen als je het over automatiseren hebt. Die MAC adressen en allerhande andere routerzaken zijn gewoon in bestanden te vinden op een router, dus ik zou de automatisering op de router zelf doen. De monitoring en controle is dan weer een user interface, daarvoor is een grafisch iets wel weer handig.

Voor glasvezel zou ik de EB vervangen door een andere commercieele router of routersoftware. Voor DSL: degradeer de EB zoveel mogeljk tot alleen DSLmodem en hang daarachter de eigen routeroplossing.
Reputatie 5
Badge +5
Dank je wel voor het uitgebreide antwoord.
Ik zit op glasvezel en heb toen ik ermee begon gekeken om een eigen commerciële router te kopen maar toen kwam er heel veel bij kijken om zijn apparaat goed te configureren. Is dat nu eenvoudiger te doen of met een goede handleiding? Welke commerciële router zou u adviseren?
Daar kan ik eigenlijk weinig zinnigs over zeggen of adviseren, of misschien een FritzBox, omdat die een hoog integratieniveau heeft en daar had ik veel aan in het verleden (DSL en Cable varianten). Maar voor KPN momenteel zou ik een kijkje nemen hier
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609
https://forum.kpn.com/search/index/index2.html?q=eigen+router

Extra edit: Als je expliciet CLI wilt, dan is een MikroTik router een optie, maar heeft steile leercurve. En misschien dat Asus routers ook die optie hebben, maar weet ik niet.
Reputatie 7
Ubiquiti levert de app UNMS waarmee ik op mijn tablet en telefoon eenvoudig van allerlei informatie van mijn EdgeRouter Lite 3 kan opvragen waaronder ook de aangesloten apparaten.



Overigens kan je ook met de app Fing informatie over de aangesloten apparaten opvragen.


Dit werkt uiteraard ook gewoon in combinatie met een Experia Box.
Reputatie 5
Badge +5
Dank je wel, als ik het zo lees zou ik graag de experia box vervangen door de EdgeRouter maar ik ben bang dat mijn kennis daar te kort voor schiet om dit goed in te richten 😞
Reputatie 5
Badge +5
Die FING app is erg mooi, precies wat ik zoek!