Beantwoord

Apparaat alleen laten verbinden met Box 12, niet met SuperWifi

  • 27 June 2022
  • 14 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heb een Box 12 met de laatste firmware van zowel de Box als de SW’s. Wellicht kijk ik er over heen, maar ik wil een bepaald device alleen maar (draadloos) koppelen aan mijn modem en niet dat het kan switchen naar een (andere) SW bijvoorbeeld. Kijk ik er overheen?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 June 2022, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dit is zo ver ik weet niet mogelijk, vanwaar dat je dit zou willen? 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Ik_Hussel Dank je voor je reactie. De SW punten zoeken natuurlijk het beste signaal, maar er is een camera die gek is op de schuur 20 meter verderop 😅, terwijl de modem veel dichterbij zit. Van mij mag de camera zelf het beste signaal zoeken, maar in dit geval wordt Apple’s HomeKit er gek van, vandaar. Heb al extra WiFi ingesteld, maar will hem graag forceren.

Reputatie 7
Badge +12

Het is echt een veel gekoesterde wens onder monteurs om routes te bepalen wie met wat verbind. Helaas is dit nog niet mogelijk. Ook die 2.4 gaat niet helpen want de superwifi zendt die ook gewoon uit. Heb dus niet zo snel een oplossing voor je. Misschien hebben mede-fora bezoekers nog een gouden tip.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Noway Dude en @Ik_Hussel

Een idee om een losse wifi router erbij te plaatsen op de KPN modem met een eigen WiFi-netwerk en die cam daarmee te verbinden? Het is denk ik wel even puzzelen met kanalen zodat je normale netwerk niet overlapt met die van de WiFi router. 

Maar misschien heeft iemand een nog beter idee. 

Reputatie 4
Badge +2

@Alex_P @Ik_Hussel bedankt voor het meedenken 👍

Reputatie 7
Badge +24

Het is echt een veel gekoesterde wens onder monteurs om routes te bepalen wie met wat verbind. Helaas is dit nog niet mogelijk. 

Volgens mij kan dit op geen enkel mesh systeem. U zit dichter bij het vuur natuurlijk. Maar het lijkt me dat zoiets op de KPN WiFi systemen niet beschikbaar komt. 

Reputatie 4
Badge +2

@Nick83 Ik had hiervoor een Mesh -systeem van Netgear Orbi en die kon ik helemaal naar mijn hand zetten. Modem Provider in Bridge Modus zetten en gaan maar. Lijkt me ook niet dat dit komt op de systemen van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik had hiervoor een Mesh -systeem van Netgear Orbi en die kon ik helemaal naar mijn hand zetten.

Waarom heeft u dat nu niet meer dan? 

Reputatie 4
Badge +2

Haha das een goede, want die staat hier nog met 2 extra satellieten en een buiten satelliet. Maar eens op marktplaats zetten.

Ik dacht meer ik probeer het eens met KPN en soms is simpel beter. Nu de laatste box12 firmware stabiel is , kan ik er tevreden mee zijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar eens op marktplaats zetten.

Ik bied de helft. 

Reputatie 4
Badge +2

Maar eens op marktplaats zetten.

Ik bied de helft. 

😄 hij staat er nog steeds niet op 😂 Dank je voor je bod 👍

Reputatie 7
Badge +24

Maar eens op marktplaats zetten.

Ik bied de helft. 

😄 hij staat er nog steeds niet op 😂 Dank je voor je bod 👍

😅

Reputatie 7
Badge +20

5 euro? ;)

Reputatie 4
Badge +2

😄