Beantwoord

Apparaten hebben geen internet vanwege verkeerd IP adres

  • 8 October 2020
  • 88 reacties
  • 1679 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

88 reacties

Modem start nu weer spontaan opnieuw op tijdens tv kijken. 😡

Reputatie 7
Badge +24

Laat het "super"WiFi punt dat draadloos verbonden is eens uit staan.

Heb je dan dit fenomeen nog steeds?

Deze heb ik al uit het stopcontact gehaald. 
onderstaand mijn overzicht. 
 

 

Waar komen die hoge ip adressen vandaan? Normaal gesproken begint de Experiabox bij het uitdelen van ip adressen bij 192.168.2.1. En elk volgend apparaat krijg een getalletje hoger. Maar voor dat je dan aan de 200 zit duurt het ff. Hoe komt u aan zulke hoge cijfers?

Daarbij is het ook zo dat de pool stopt bij 192.168.2.200.

Hoe komt u dan aan een apparaat met 192.168.2.224? Weet u welk apparaat dat is?

Ik heb nu gekeken, maar de .224 staat er niet meer tussen. Ik heb geen apparaten met vaste ip adressen. De nummers die nu “uitgegeven” zijn. 3,5,6,7,8,9 en 179,186,187,189,190,192,195,196.

 

Dus met alleen de Experia Box zijn er nog steeds apparaten die zo'n 169.254 adres krijgen?

Ja, vandaag sowieso twee apparaten. 

Reputatie 7

Dus met alleen de Experia Box zijn er nog steeds apparaten die zo'n 169.254 adres krijgen?

Ja, vandaag sowieso twee apparaten. 

Wat voor een apparaten zijn dat?

En je hebt neem ik aan ook geen "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Dergelijke 169.254... adressen worden gebruikt als een apparaat wel een netwerkverbinding heeft maar geen DHCP server op het netwerk kan vinden.

Die DHCP server is er wel immers die draait op de V10a en dus zou dat eigenlijk niet mogen gebeuren.

Dus met alleen de Experia Box zijn er nog steeds apparaten die zo'n 169.254 adres krijgen?

Ja, vandaag sowieso twee apparaten. 

Waat voor een apparaten zijn dat?

En je hebt neem ik aan ook geen "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Dat wardd er n een iPhone en een MacBook 

ik heb alleen de V10A aan verder geen verbindingsmogelijkheden 

Reputatie 7
Badge +24

... verder geen verbindingsmogelijkheden 

WJB bedoelt deze dingen:

Die heeft u niet in huis?

... verder geen verbindingsmogelijkheden 

WJB bedoelt deze dingen:

Die heeft u niet in huis?

Ja die heb ik wel. Moet ik die uit de stopcontacten halen? Er zit op de eerste en tweede etage alleen tv ontvangers op aangesloten 
 

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Probeer het eens om die uit het stopcontact te halen. Beide. Daarna de Experiabox opnieuw opstarten en een poosje proberen zo.

Ja. Probeer het eens om die uit het stopcontact te halen. Beide. Daarna de Experiabox opnieuw opstarten en een poosje proberen zo.

Zal ik doen. Ik blijf het vreemd vinden dat  van de één op de andere dag, zonder dat ik wat in de aansluitingen heb veranderd, problemen ondervindt. 

Reputatie 7

Ja. Probeer het eens om die uit het stopcontact te halen. Beide. Daarna de Experiabox opnieuw opstarten en een poosje proberen zo.

Zal ik doen. Ik blijf het vreemd vinden dat  van de één op de andere dag, zonder dat ik wat in de aansluitingen heb veranderd, problemen ondervindt. 

Tenzij jouw buren recent ook zo'n "draadloze" verbindingsset in gebruik genomen hebben en er nu via het lichtnet een verbinding (netwerkbrug) ontstaan is tussen jouw adapters en hun adapters.

Het lijkt nu weer goed te gaan met ip adressen

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt nu weer goed te gaan met ip adressen

Heel fijn! Ondanks dat niet helemaal duidelijk was waar dit nou door werd veroorzaakt, zal de combinatie van alle dingen die je inmiddels geprobeerd hebt toch voor een oplossing hebben gezorgd 😊