Beantwoord

Apparaten hebben geen internet vanwege verkeerd IP adres

  • 8 October 2020
  • 88 reacties
  • 1679 keer bekeken

Wij zijn overgestapt van DSL naar glasvezel. Wij hebben dezelfde Experiabox V10A gehouden en hetzelfde netwerknaam. Maar met de super wifi van KPN. Nu hebben bepaalde apparaten geen internet via de wifi. Nu heb ik het idee dat dit te maken heeft met het IP adres wat bij de Wifi verbinding staat. Voor de apparaten die wel internet hebben begint het IP adres met andere getallen dan het IP adres van de apparaten die geen internet hebben. Ik kan dit tijdelijk oplossen door de stroom eraf en daarna er weer op te doen maar dit is een tijdelijke oplossing. Zou het helpen als ik de netwerknaam aanpas?

icon

Beste antwoord door Hoornstra 28 March 2023, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

88 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Het verzoek is nog niet opgepakt, ze lijken een kleine achterstand te hebben en gaan de verzoeken die afgelopen weekend ingediend zijn zeer waarschijnlijk morgen behandelen!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nu bericht terug @Hoornstra!

 

Je kunt hem omruilen vanaf 28 oktober na 14:30 uur, bij de Bruna.

Je mag het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt, om de nieuwe weer mee te krijgen is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant kunt tonen.
Je mag het kastje in een doos naar keuze verpakken, en het ordernummer
4220938 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen. Daarnaast mag je het volgende adres op de doos zetten:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een sms van de vervoerder als het pakketje voor je klaar ligtđŸ™‚

 

 

Hallo @Maja_   Van Gelder is vanmiddag geweest. Met de glasvezel is niks aan de hand. Zij hebben de lijn doorgemeten en die is goed. Zij hebben nog wel het witte kastje (glasvezel aansluiting) en zwarte kastje (glasvezelkastje met de brandende lampjes) vervangen. Nu afwachten of de uitgifte van IP adressen naar de apparaten blijft werken. Ik hou je op de hoogte. Aan de experiabox heeft het niet gelegen, want met de nieuwe kast die ik woensdag heb geĂ¯nstalleerd waren er donderdag weer apparaten die geen IP adres kregen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan is de lijn zelf dus helemaal prima gelukkig en de Experia Box is ook uitgesloten. Laten we hopen dat het vervangen van de glasvezelkastjes er voor zorgt dat alles vanaf nu in orde blijft!

@Maja_ Het heeft niet geholpen đŸ˜©. In deze paar dagen zijn er weer verschillende apparaten die geen geldig IP adres krijgen en daardoor geen internet hebben. Hoe nu verder???? Ik weet het niet. Is er een KPN monteur die hier verstand van heeft. Want wij zijn er nu wel een beetje flauw van. Van het maandelijks abonnementsbedrag wil ik dit probleem niet hebben. Voordat wij glasvezel hadden was er niks aan de hand!

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, erg flauw dit :slight_frown:

Dit is niets iets waar ik een monteur voor aan kan sturen aangezien de verbinding zelf in orde is en er ook apparaten zijn die wél wifi hebben op het moment dat andere apparaten deze melding krijgen.

Het lijkt er eerder op dat er bij jou thuis iets niet helemaal goed gaat. Zou je mij kunnen vertellen welke apparatuur je allemaal aan hebt gesloten? Je hebt de Experia Box, de SuperWifi punten en de tv-ontvangers, maar wat is er verder nog aangesloten?

Zijn de tv-ontvangers met een rechtstreekse kabel aangesloten op de Experia Box of heb je daar een draadloze verbindingsset voor in gebruik?

Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de gele poorten van de Experia Box, zoals een switch of een extra router? 

Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de SuperWifi punten, zoals een switch, extra router of adapter van een draadloze verbindingsset?

Als je het zelf lastig vind om deze vragen te beantwoorden kan ik ook vanaf afstand je thuisnetwerk doormeten, zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 7

Heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

De situatie is als volgt.

Begane grond. ExperiaboxV10A hieraan rechtstreeks verbonden. Telefoon, een super WiFi, tv ontvanger en een draadloze verbindingsset dvs1200.

Eerste verdieping. Een super WiFi aan de stroom en een draadloze verbindingsset dvs650 met daaraan verbonden een tv ontvanger.

Tweede verdieping. Een draadloze verbindingsset dvs1200 met daaraan verbonden een tv ontvanger.

Reputatie 7
Badge +24

Die draadloze verbindingset zal wel haperen. Je zult een kabel moeten leggen denk ik.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de opheldering @Hoornstra :slight_smile:

Als ik zelf een meting doe, wordt er een apparaat gevonden dat aan is gesloten op het eerste SuperWifi punt, dat ook een wifi signaal uitzendt en waar op dit moment 2 apparaten mee verbonden zijn. Het lijkt daarbij niet om het 2e SuperWifi punt te gaan, maar mijn meting kan er uiteraard naast zitten. Toch even de vraag of er wellicht nog een extra router/versterker aan is gesloten op het SuperWifi punt?

@Maja_ ik denk dat dit de experiabox is die verbonden is met de eerste super WiFi. 

Reputatie 7
Badge +24

@Maja_ ik denk dat dit de experiabox is die verbonden is met de eerste super WiFi. 

Hoe heeft u de SuperWiFi's gekoppeld? U heeft toch niet de WPS knop gebruikt?

@Nick83 de super WiFi zijn gekoppeld door een KPN monteur. Geen idee hoe hij dit gedaan heeft. 

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_ ik denk dat dit de experiabox is die verbonden is met de eerste super WiFi. 

Nope dat niet, zou kunnen dat het toch wél het 2e SuperWifi punt is en dat mijn meting in de war is.

Mijn vraag is wel even erg van belang, aangezien het mogelijk kan zijn dat er nog een apparaat in het netwerk aanwezig is, dat IP-adressen uitdeelt. 

 

@Maja_ hoor ik van mijn dochter dat er zo juist iemand van KPN voor de deur stond. Weet jij hier iets van? Ik weet niks van een afspraak. 

@Maja_ ik denk dat dit de experiabox is die verbonden is met de eerste super WiFi. 

Nope dat niet, zou kunnen dat het toch wél het 2e SuperWifi punt is en dat mijn meting in de war is.

Mijn vraag is wel even erg van belang, aangezien het mogelijk kan zijn dat er nog een apparaat in het netwerk aanwezig is, dat IP-adressen uitdeelt. 

 

Ik weet wel zeker dat de super WiFi van de begane grond rechtstreeks verbonden is met de Experiabox en geen ander apparaat. De apparaten die ik in huis heb die IP-adressen kunnen uitgeven zijn de Experiabox en de twee Super WiFi meer apparaten heb ik niet. 

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi's geven zelf geen ip adressen uit. Dat hoort echt alleen de Experiabox te doen.

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_ hoor ik van mijn dochter dat er zo juist iemand van KPN voor de deur stond. Weet jij hier iets van? Ik weet niks van een afspraak. 

Ik weet ook van niks en zie nergens iets over een afspraak terug in de systemen die ik tot mijn beschikking heb. Heeft je dochter ook enige uitleg gekregen over waarom KPN voor de deur stond?

@Maja_ hoor ik van mijn dochter dat er zo juist iemand van KPN voor de deur stond. Weet jij hier iets van? Ik weet niks van een afspraak. 

Ik weet ook van niks en zie nergens iets over een afspraak terug in de systemen die ik tot mijn beschikking heb. Heeft je dochter ook enige uitleg gekregen over waarom KPN voor de deur stond?

Nee, helaas niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Dan ben ik bang dat dit voorlopig een mysterie zal blijven :thinking:

Bedankt voor de opheldering @Hoornstra :slight_smile:

Als ik zelf een meting doe, wordt er een apparaat gevonden dat aan is gesloten op het eerste SuperWifi punt, dat ook een wifi signaal uitzendt en waar op dit moment 2 apparaten mee verbonden zijn. Het lijkt daarbij niet om het 2e SuperWifi punt te gaan, maar mijn meting kan er uiteraard naast zitten. Toch even de vraag of er wellicht nog een extra router/versterker aan is gesloten op het SuperWifi punt?

@Maja_  zie foto. 1= Super WiFi 2=tv kastje 3= verbindingsweg dvs1200
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Branden beide SuperWiFi's groen? De tweede SuperWiFi is niet bekabeld aangesloten?

Inloggen op http://192.168.2.151, lukt dat? Ziet u dan dit?

 

@Nick83 bedoel je misschien 192.168.2.254? Want bij 192.168.2.151 krijg ik niks te zien.  Bij 192.168.2.254 is dit zichtbaar. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Er staan 2 WiFi Extenders in dit overzicht. Kun je achter het ip komen van die dingen? Kun je er op klikken ofzo?

De eerste heeft 192.168.2.15 en de andere 192.168.2.21