Ik heb het hier eigenlijk al eens eerder over gehad, maar het probleem is eigenlijk nooit echt opgelost.
Sinds 1 1/2 jaar zit ik bij KPN, maar vanaf het begin loopt mijn thuisnetwerk niet echt goed. Mijn Hoofd-pc staat op de eerste etage, daarnaast heb ik een laptop en een Samsung Tablet op dezelfde verdieping staan.
Beneden staat nog een laptop en een Zappiti mediaspeler. Bij al deze apparaten lukt het niet om contact te maken/krijgen met de Hoofd-pc (ook niet onderling met elkaar). Voordat ik bij KPN kwam zat ik bij Ziggo, daar kon ik gebruik maken van mijn eigen router en had ik deze problemen niet. Bij KPN lukt het me om de een of andere reden niet om mijn eigen router goed in te stellen, deze heeft het een tijd wel goed gedaan, (met wel een goed werkend thuisnetwerk) maar door een stroomstoring ben ik die instelling kwijtgeraakt en ik weet deze niet meer. Dus ik ben er bijna 100% zeker van dat mijn netwerkproblemen veroorzaakt worden door de Experia box (waar ik toch al geen fan van ben). Eens een keer de helpdesk van KPN gebeld, maar die vertikte het om mij te helpen, zij beweerden dat het geen KPN probleem kon zijn.
Ik ben eigenlijk een beetje aan het einde van mijn Latijn wat dit probleem betreft, ik weet echt niet meer wat te doen, ligt het aan mijn spullen of aan de KPN spullen. Dus mijn hoop ligt in dit forum.
Ik hoop dat iemand mij het licht kan laten zien.
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Beste antwoord door Erik_
Jammer dat te lezen, Camthelion. Ik ben, net als wjb, niet overtuigd dat het probleem bij de Experia Box ligt. Maar als je op korte termijn teruggaat naar Ziggo dan heeft het niet heel veel zin meer om uitgebreid te zoeken naar wat de oorzaak is. Dank voor je kerstwensen, ook voor jou fijne feestdagen en een goed 2019 🙂
Bekijk origineel