Beantwoord

Apparaten in thuisnetwerk maken geen verbinding met hoofd-PC

• 20 november 2018
  • 8 reacties
  • 184 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb het hier eigenlijk al eens eerder over gehad, maar het probleem is eigenlijk nooit echt opgelost.
Sinds 1 1/2 jaar zit ik bij KPN, maar vanaf het begin loopt mijn thuisnetwerk niet echt goed. Mijn Hoofd-pc staat op de eerste etage, daarnaast heb ik een laptop en een Samsung Tablet op dezelfde verdieping staan.
Beneden staat nog een laptop en een Zappiti mediaspeler. Bij al deze apparaten lukt het niet om contact te maken/krijgen met de Hoofd-pc (ook niet onderling met elkaar). Voordat ik bij KPN kwam zat ik bij Ziggo, daar kon ik gebruik maken van mijn eigen router en had ik deze problemen niet. Bij KPN lukt het me om de een of andere reden niet om mijn eigen router goed in te stellen, deze heeft het een tijd wel goed gedaan, (met wel een goed werkend thuisnetwerk) maar door een stroomstoring ben ik die instelling kwijtgeraakt en ik weet deze niet meer. Dus ik ben er bijna 100% zeker van dat mijn netwerkproblemen veroorzaakt worden door de Experia box (waar ik toch al geen fan van ben). Eens een keer de helpdesk van KPN gebeld, maar die vertikte het om mij te helpen, zij beweerden dat het geen KPN probleem kon zijn.
Ik ben eigenlijk een beetje aan het einde van mijn Latijn wat dit probleem betreft, ik weet echt niet meer wat te doen, ligt het aan mijn spullen of aan de KPN spullen. Dus mijn hoop ligt in dit forum.
Ik hoop dat iemand mij het licht kan laten zien.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik_ 3 december 2018, 13:22

Jammer dat te lezen, Camthelion. Ik ben, net als wjb, niet overtuigd dat het probleem bij de Experia Box ligt. Maar als je op korte termijn teruggaat naar Ziggo dan heeft het niet heel veel zin meer om uitgebreid te zoeken naar wat de oorzaak is. Dank voor je kerstwensen, ook voor jou fijne feestdagen en een goed 2019 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Heb je op je hoofd-PC Windows 10? Zo ja, ga dan naar:

Start > Instellingen > Netwerk en internet > Netwerkcentrum

Onder "de actieve netwerken weergeven" zie je de naam van je netwerk en welk type actief is. Als daar "openbaar" (Pubic) staat kunnen andere apparaten op je netwerk geen verbinding met je hoofd pc maken.
Reputatie 7
Ook met een Experia Box is het geen enkel probleem om apparaten op het LAN onderling met elkaar te laten babbelen.
Waarom het jou maar niet lukt weet ik niet, maar om het balletje bij de Experia Box neer te leggen is niet terecht.

Maar dat maakt allemaal niet zo veel meer uit aangezien je met een week of drie weer terugkeert naar Ziggo.
Reputatie 7
Badge +27
Hey Camthelion, goed dat het inmiddels gelukt is om wel contact te krijgen met de mediaspeler. Kun je wat meer toelichting geven over wat voor apparaten je hebt, en hoe ze zijn aangesloten? Zowel op elkaar als op de Experia Box. Ik heb de titel van je bericht ook iets aangepast, hopelijk komen er dan een paar andere gebruikers meedenken 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem, we hebben alle tijd hier :)

Wat is het merk en type van de switches?

Je hebt nogal veel apparaten, volgens mij heb ik een beeld van hoe het in elkaar zit, maar ik denk dat een tekeningetje net even wat handiger is. Wil je die maken? Geef daarop dan ook even aan wat er bekabeld en wat er draadloos aangesloten zit.
Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat te lezen, Camthelion. Ik ben, net als wjb, niet overtuigd dat het probleem bij de Experia Box ligt. Maar als je op korte termijn teruggaat naar Ziggo dan heeft het niet heel veel zin meer om uitgebreid te zoeken naar wat de oorzaak is. Dank voor je kerstwensen, ook voor jou fijne feestdagen en een goed 2019 🙂
Badge
Inmiddels is het mij wel gelukt om contact te krijgen met de Zappiti speler, zodat ik via de Zappiti speler films en muziek die op mijn computer boven staan af te spelen. Daar ben ik in ieder geval blij mee, dat dat wel gelukt is. Nu de onderlinge contacten tussen alle computers nog. Is er dan niemand die mij wat verder op weg kan helpen.
Badge
Hoi, sorry voor het late reageren, maar ik las dit vandaag pas.
Ik heb boven de hoofdPC (om het zomaar te noemen), dit is een desktopPC en 1 laptop en 2 tablets. Dit is aangesloten op een switch die verbonden is met de Experiabox.
Beneden heb ik 2 laptops en nog een tablet en 2 smartphones en ook nog 2 x SynologyNas en 3 TV's die ook aangesloten zijn via een switch met de Experiabox.
Alles draait prima, ik kan met elk apparaat op Internet komen, alleen krijg ik dus met de computers onderling geen contact, niet met de laptops, niet met de tablets en ook niet met de smartphones, alleen de beide Synology Nassen zijn op elk apparaat te bereiken.
Toen ik nog bij Ziggo zat liep dit wel goed en daar kon ik op een gegeven moment mijn eigen router (TPLink AC3200) gebruiken waardoor alles nog beter liep. (Naar mijn idee). Dan vraag je je natuurlijk af waarom ik daar dan ben weggegaan, als alles goed loopt (Er was een behoorlijk financieel meningsverschil, dus vandaar).
Toen ik mij aanmeldde bij KPN heeft mijn netwerk al vanaf het begin problemen gehad, eigenlijk geen netwerk, zelfs mijn beide mediaspelers; een Q10Pro en een Zappiti One kon ik niet bereiken, ik heb dit aan beide doorgegeven. (Q10Pro heeft nooit wat van zich laten horen, dit wegens interne problemen) en Zappiti gaf heel goeie adviezen, waarvan een aantal ook goed werkten en wel zo goed, dat ik nu een heel goed contact heb tussen mijn HoofdPC en de Zappitispeler. Dus daar ligt het niet aan, ik heb al zoveel dingen geprobeerd, ik had eerder contact gehad met dit forum, toen liep mijn eigen router goed, maar door een stroomstoring ben ik alle instellingen kwijtgeraakt van mijn eigen router en ik had dit helaas nergens genoteerd dus ik wist niet meer welke instellingen ik moest aanpassen. Maar buiten het gebruik van mijn eigen computer moet het thuisnetwerk het via de Experiabox gewoon doen en dat heeft het nog nooit goed gedaan. Een paar keer gebeld met de KPN, 1 keer werd de verbinding verbroken en de 2e keer vertelden ze doodleuk dat dit hun probleem niet was. Ik heb KPN al wel duizend keer vervloekt. Dus teneinde raad maar weer eens contact gezocht met dit forum. Vandaar
Badge
Hoi Erik,
Op 21 december ga ik weer terug naar Ziggo en ik hoop dat daardoor mijn problemen voor zover mogelijk opgelost worden, zoals eerder vermeld, heeft het daar altijd goed gelopen, dit vanwege onder andere het gebruik van mijn eigen router, die ik beter kan instellen dan de Experiabox.
Ik dank je voor de interesse en wens iedereen veel succes en alvast een goeie kerst en een goed nieuwjaar.
Nogmaals bedankt.
Groet, Camthelion

Reageer