Beantwoord

Apparaten verbinden met ExperiaBox terwijl SuperWifi betere ontvangst heeft.

  • 26 January 2022
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik heb een Experia v10A met daarbij twee SuperWifi kastjes. De dekking door het hele huis is heel goed zo. Maar ik merk dat sommige apparaten een voorkeur hebben om met de ExperiaBox te verbinden terwijl de ontvangst dan veel slechter is dan met een van de SuperWifi kastjes.

Ik heb geprobeerd via de “Roam/Steering BlackList” de apparaten de range externders te koppelen. Maar ik heb niet het idee dat dat werkt.

Ik heb momenteel de Wifi radio van de ExperiaBox uitgezet, maar dan mis ik in dat deel van de woning goede dekking.

 

Is het mogelijk om apparaten verplicht met een bepaalde access point in het mesh-netwerk te laten verbinden?

icon

Beste antwoord door NHendriks 29 January 2022, 00:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @WidiWidi . Welkom op het forum.

Dat zou de mesh eigenlijk vóór jou moeten doen. Heb je alles al eens helemaal gereset? En vervolgens de bestaande draadloze verbindingen uit je telefoons/laptops/tablet verwijderd en opnieuw opgezet?

Reputatie 7
Badge +24

Zijn de SuperWiFi's draadloos verbonden? Of bekabeld aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +11

Bij het fast roaming protocol krijgt een wifi-client zoals bijvoorbeeld een smartphone of laptop de opdracht om de verbinding te verbreken en met een ander te verbinden. Helaas zijn er ook nog een hoop apparaten op de markt die de roaming standaard niet ondersteunen en daardoor vast blijven houden aan één wifi device. In dit geval de V10a. Ook zijn er apparaten die lak hebben aan de opdracht vanuit het wifi-netwerk en gewoon hun eigen ding blijven doen. Als laatste hebben we ook de oude apparaten die de standaard niet ondersteunen. Dit worden ‘sticky clients’ genoemd.

Ik weet dat oudere Android apparaten hier nog wel eens last van kunnen hebben maar verder ben ik dit probleem nog niet eerder tegengekomen. Om wat voor apparaten gaat het?