Beantwoord

Apple Airport Extreme via Experiabox

• 19 juli 2017
  • 2 reacties
  • 3056 keer bekeken

Ik wil mijn Apple Airport Extreme als router gebruiken. Hiervoor moet de router functie van de Experiabox (wat al modem/router is) worden uitgeschakeld. Hoe kan ik dit eenvoudig doen?

*Admin: topic naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 19 juli 2017, 16:56

Hoe kan ik dit eenvoudig doen?Niet.

Kan je meer informatie geven over het type aansluiting en welke diensten je afneemt?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoe kan ik dit eenvoudig doen?Niet.

Kan je meer informatie geven over het type aansluiting en welke diensten je afneemt?
Reputatie 6
Badge +9
Er vanuit gaande dat je de Airport Extreme op een andere plek hebt staan als de Experiabox en derhalve wilt gaan gebruiken om je draadloos bereik te vergrootten dmv router modus en niet de Experiabox wilt vervangen als modem (bij VDSL/ADSL) of router (Glasvezel):

Sluit vanaf je Experiabox een kabel aan op de WAN poort van je Airport Extreme.

Benader je airport extreme via de interface op je mac of je windows en stel hem in als router in bridge modus.
Stel bij draadloos netwerk in dat de Airport Extreme een eigen netwerk moet gaan verzorgen en niet een signaal moet gaan versterken. Gebruik hiervoor bij voorkeur dezelfde SSID en wachtwoord als je voor je experia box doet, op deze manier schakelt je apparatuur naadloos over op het beste signaal.
Bij voorkeur stel je de kanalen voor 2,4 en 5 GHz in op een ander kanaal als wat de Experiabox gebruikt.

Voorbeeld: Experiabox gebruikt kanaal 13 (2,4 GHz) en 100 (5 Ghz) dan kun jij kiezen om de Airport in te stellen op kanaal 6 (2,4 GHz) en 48 (5 GHz) Het beste bekijk je via een Wifi analyser welke kanalen het minste interference hebben met elkaar.

Reageer