Beantwoord

apple airport time capsule aansluiten op experiabox V9

• 29 maart 2015
  • 12 reacties
  • 18223 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Ik heb een iMac aangeschaft met een Apple airport time capsule. Nu is mijn vraag het volgende.

Hoe kan ik deze time capsule het beste aansluiten in combinatie met de experiabox (V9). Ik heb al even wat gezocht op het forum en op google, maar ik niet een schema of duidelijk omschrijving kunnen vinden hoe ik dit het beste zou kunnen doen.

Mijn eerste gedachte is, de time capsule via LAN op de experiabox aan te sluiten, de wifi van de experiabox uit te zetten en contact te zoeken met de wifi van de time capsule....

Gaat dit zo werken? Moet ik nog instellingen aanpassen?

Wie kan mij advies geven??

Ik hoor graag van u.

icon

Beste antwoord door wjb 29 maart 2015, 20:50

Hoi Jan, hier is die stalker weer. ;)

Heb je dit topic ook gelezen.

Zorg er overigens ook voor dat je die Airport nooit op een switch aansluit waar ook een KPN TV ontvanger op is aangesloten tenzij je de juiste switch gebruikt, anders zal de wifi van die Airport "plat gaan".

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hoi Jan, hier is die stalker weer. ;)

Heb je dit topic ook gelezen.

Zorg er overigens ook voor dat je die Airport nooit op een switch aansluit waar ook een KPN TV ontvanger op is aangesloten tenzij je de juiste switch gebruikt, anders zal de wifi van die Airport "plat gaan".

Reputatie 1
Badge +1
Inderdaad, daar is die stalker weer!!

Ik had al getwijfeld of ik jou gelijk een prive bericht zou zenden of via het forum.

Mijn gedachte was om deze setup te kiezen.https://

Waarbij ik me alleen nog afvraag of ik de wifi van de experiabox aan laat staan of toch maar beter kan uitzetten.

Ik denk dat ik hem het beste kan uitzetten om de wifi van de apple niet in de weg te zitten.

Bedankt voor je reactie, ik had hem niet gevonden... (wel gezocht hoor)

Reputatie 7
Tja, voor het vinden van oplossingen is het forum niet de eenvoudigste omgeving.

Misschien dat KPN dat topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" maar eens als "sticky topic" moet opnemen, het is immers al meer dan 100.000 keer gelezen.

Het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS" kan er dan wel vanaf.

Als je overigens de wifi van de Experia Box gaat uitzetten, dan is het beter om de vierde optie in het aangehaalde topic te gebruiken, waarbij dus ook de bedrade computer aansluitingen op de Airport aangesloten worden en op de Experia één LAN poort gebruikt wordt voor de Airport en de andere drie voor de TV ontvangers.

Overigens goed om mij niet direct een pm te sturen, zo kunnen anderen er tenminste ook weer van "leren". ;)

Reputatie 7
Ik heb begrepen dat de uitrol van de nieuwe firmware (V1.01.00T09.7) voor de V9 is begonnen, met o.a. FON en verbeterde ondersteuning van Apple-producten.

JanE.Heite schreef op 29 mar '15 om 19:25u
Hallo,

Ik heb een iMac aangeschaft met een Apple airport time capsule. Nu is mijn vraag het volgende.

Hoe kan ik deze time capsule het beste aansluiten in combinatie met de experiabox (V9). Ik heb al even wat gezocht op het forum en op google, maar ik niet een schema of duidelijk omschrijving kunnen vinden hoe ik dit het beste zou kunnen doen.

Mijn eerste gedachte is, de time capsule via LAN op de experiabox aan te sluiten, de wifi van de experiabox uit te zetten en contact te zoeken met de wifi van de time capsule....

Ik hoor graag van u.

Beste mensen,

IK zit al een poosje te klooien met mijn netwerk/wifi.

Ik heb hieronder een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat je er een beetje uitkomt.

Zo was mijn opstelling toen ik hier ging wonen, lekker glasvezel en gigabit swiches en kabels gekocht, kan niet misgaan toch....... of toch wel.

Inmiddels is de status zo.

wifi valt op de 2e etage steeds weg(kids mega pissig) nu beste oplossing niet meer op de switch aangesloten en op de 1e etage airport extrem helemaal verwijderd. Langzaam internet en steeds wegvallen.

wifi printer op de 1e etage(deed het eerst prima)maar moet ik nu steeds opnieuw in het netwerk aanmelden.

Apple tv op de bg gaat nu via wifi ivm netwerkfout.

Surroundset kan geen internet verbinding maken.

Heeft iemand een oplossing ajb(kerstvakantie komt eraan en dan heb ik 2 gillende kids in huis)

tekening netwerk dsv.jpg

Danver1972 schreef op 6 dec '15 om 17:30u
JanE.Heite schreef op 29 mar '15 om 19:25uHallo,

Ik hoor graag van u.

Beste mensen,

IK zit al een poosje te klooien met mijn netwerk/wifi.

Ik heb hieronder een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat je er een beetje uitkomt.

Zo was mijn opstelling toen ik hier ging wonen, lekker glasvezel en gigabit swiches en kabels gekocht, kan niet misgaan toch....... of toch wel.

Inmiddels is de status zo.

wifi valt op de 2e etage steeds weg(kids mega pissig) nu beste oplossing niet meer op de switch aangesloten en op de 1e etage airport extrem helemaal verwijderd. Langzaam internet en steeds wegvallen.

wifi printer op de 1e etage(deed het eerst prima)maar moet ik nu steeds opnieuw in het netwerk aanmelden.

Apple tv op de bg gaat nu via wifi ivm netwerkfout.

Surroundset kan geen internet verbinding maken.

Heeft iemand een oplossing ajb(kerstvakantie komt eraan en dan heb ik 2 gillende kids in huis)

tekening netwerk dsv.jpg

Mijn timecapsule staat trouwens in brugmodus.

Reputatie 7
Staan de Experia Box, de Netgear GS105E en de TimeCapsule alledrie in de meterkast.

Is de meterkast op de begane grond?

Van welk type zijn de switches op de 1e en 2e verdieping?

Wat voor een Airport "repeaters" gebruik je op de 1e en 2e verdieping?

Staan die Airports ook in "brugmodus"?

Kan je hier eens screenshots plaatsen van de netwerk instellingen van al jouw Airport routers.

Zijn de SSID's (namen) en wachtwoorden van de verschillende Airports gelijk aan elkaar?

Beste wjb,

De experia box,netgear en timecapsule staan allemaal in de meterkast op de begane grond.

de switches op de bg woonkamer 1e en 2e etage zijn allemaal van TP-Link SG1005D

Ik maak gebruik van apple airport express, op iedere vloer hebben ze allemaal een eigen naam(airportexpress van Dan 1e etage, 2e etage enz)

Beide airports express staan in brugmodes en niet aangesloten op de switches(zodra ik dit doe dan slaat mij hele internet er af)

Ik heb 3 overzichtsfoto's gemaakt van mijn apple timecapsule, 1e etage apple express en 2e etage apple express.Schermafbeelding 2015-12-06 om 20.24.32.png

Schermafbeelding 2015-12-06 om 20.15.17.png

Schermafbeelding 2015-12-06 om 20.14.23.png

Reputatie 7
Dan snap ik in ieder geval waarom wifi op de 1e en 2e verdieping slecht is.

Wifi repeaters, apparaten die via wifi aangesloten zijn op een router of accesspoint om het wifi signaal vervolgens weer door te sturen naar een tablet, telefoon of pc, zijn ondingen, zelfs als ze van Apple zijn. Wifi repeaters moeten wat mij betreft verboden worden, het impliceert per definitie een teruggang in de snelheid van 50% en de snelheid is toch al minder want een wifi repeater staat meestal op een plaats waar het originele signaal ook al minder snel is. Er blijft dus al snel weinig over.

Die Airport Expressen moeten echt bedraad aangesloten gaan worden om op de 1e en 2e verdieping goede wifi te krijgen. Het bevreemdt me echter dat je zegt dat jouw hele Internet er uit vliegt als je een Airport Express bedraad aansluit.

Wat bedoel je dan overigens met Internet, Internet via wifi of ook Internet via een bedraad aangesloten apparaat?

Heb je IGMP snooping op de GS105E switch van Netgear aan of uit staan?

Welke firmware versie draaien die TimeCapsule en jouw Airport Expressen?

wjb schreef op 6 dec '15 om 21:04u
Dan snap ik in ieder geval waarom wifi op de 1e en 2e verdieping slecht is.

Wifi repeaters, apparaten die via wifi aangesloten zijn op een router of accesspoint om het wifi signaal vervolgens weer door te sturen naar een tablet, telefoon of pc, zijn ondingen, zelfs als ze van Apple zijn. Wifi repeaters moeten wat mij betreft verboden worden, het impliceert per definitie een teruggang in de snelheid van 50% en de snelheid is toch al minder want een wifi repeater staat meestal op een plaats waar het originele signaal ook al minder snel is. Er blijft dus al snel weinig over.

Die Airport Expressen moeten echt bedraad aangesloten gaan worden om op de 1e en 2e verdieping goede wifi te krijgen. Het bevreemdt me echter dat je zegt dat jouw hele Internet er uit vliegt als je een Airport Express bedraad aansluit.

Wat bedoel je dan overigens met Internet, Internet via wifi of ook Internet via een bedraad aangesloten apparaat?

Heb je IGMP snooping op de GS105E switch van Netgear aan of uit staan?

Welke firmware versie draaien die TimeCapsule en jouw Airport Expressen?

Hai wjb,

Ik draai nu op de express 7.6.4 en op de timecapsule 7.7.3

Inmiddels heb ik de airport express van beide op de switches weer terug aangesloten(blijft stabiel tot nu toe)

En met uitslaan bedoelde ik zowel wireless als bedraad.

Ik heb de switch van netgear gelijk aangesloten, niets aangepast of veranderd( ik zou met mijn OSX niet eens erin kunnen volgens mij, allemaal windows instalatiesoftware)

grt dan

Reputatie 7
Danver1972 schreef op 6 dec '15 om 21:41u
Hai wjb,

Ik draai nu op de express 7.6.4 en op de timecapsule 7.7.3

Inmiddels heb ik de airport express van beide op de switches weer terug aangesloten(blijft stabiel tot nu toe)

En met uitslaan bedoelde ik zowel wireless als bedraad.

Ik heb de switch van netgear gelijk aangesloten, niets aangepast of veranderd( ik zou met mijn OSX niet eens erin kunnen volgens mij, allemaal windows instalatiesoftware)

grt dan

Moet ik concluderen dat het nu wel werkt?

Die Netgear is een managed switch en zoals bijna alle managed switches heeft die ook een webinterface.

Dat betekent overigens ook dat je waarschijnlijk nog niet de laatste firmware op de Netgear GS105E hebt staan.

Iets wat wel verstandig is om te doen aangezien de voorlaatste versie in dommige situaties ook instabiliteit opleverde.

Heb je de GS105Ev2 kijk dan hier en heb je de GS105E kijk dan hier.

Beste lezer,
Gerda hier. 3 jaar na bovenstaande berichten heb ik helaas hetzelfde probleem. Experia box V9. Time machine van Apple, digitenne, Apple TV. We hebben de wifi van de Experia box uit gezet. Time machine op brugmodus. Time Machine is met draadloze adapters aangesloten op experia. KNP digitenne kastje en apple tv zitten aan de time machine. Gevolg : slechte wifi dekking in huis, ook wat traag en geen wifi als de tv aangaat (KPN tv ontvanger op groen). Iemand een suggestie????

Reageer