Beantwoord

Apple producten werken niet op Experia Box V10a

  • 3 January 2022
  • 7 reacties
  • 516 keer bekeken

Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik de Experia box V10a geïnstalleerd die is geleverd bij het ingaan van ons netwerk abonnement. Sinds de installatie werkt dit netwerk niet op Apple producten (iPhone, MacBook), maar wel op overige apparaten. De apple apparaten maken aanvankelijk wel verbinding met het netwerk, maar dit resulteert vervolgens niet in werkend internet. Ik heb het modem reeds meerdere keren gereset en herstart. Ook heb ik op alle apple apparaten al meerdere keren het netwerk vergeten en opnieuw ingesteld. Sinds gisteren geeft mijn iPhone de volgende melding als ik met het netwerk verbind: Privacywaarschuwing → Dit netwerk blokeert versleuteld DNS-verkeer. 

Is er iemand die mij zou kunnen helpen want ik ben echt radeloos. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door RBxx 3 January 2022, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Irissvs 

Sinds iOS 14 is Apple kritischer geworden op de WiFi instellingen van het modem. Het liefst zien ze WPA3 beveiliging. Maar dat hebben de KPN modems nog niet. Maar WPA2 met AES encryptie zou voldoende moeten zijn. Door in te loggen op de webinterface van de Experia Box met één van jouw andere apparaten kan je dit controleren. Dus geen WPA of TKIP encryptie gebruiken.

Zie dit volgende topic voor meer informatie

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Irissvs! Heb je de reactie van @RBxx gelezen? Ben benieuwd of je hiermee uit de voeten kunt. Hoor graag:blush:

Hoi! Sorry voor de late reactie!

De instelling veranderingen die u suggereerde had ik al geprobeerd en daarmee is het probleem niet helaas nog niet opgelost.. De enige optie op mijn modem beveiligingsinstellingen is WPA2 met AES, hierin kan ik geen aanpassingen doen. Het internet in mijn huis blijft niet functioneren op de Apple apparaten.

Zijn er nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Reputatie 7

Kies bij Instellingen -> WiFi voor "Vergeet dit netwerk" en maak daarna opnieuw verbinding. Als het goed is zal het probleem nu verholpen zijn.

Ik heb elders op het forum gelezen dat er een update oor IOS is geweest die dit opgelost heeft.

Misschien even naar updates checken?

Alle updates zijn geïnstalleerd en het netwerk meerdere keren vergeten en weer opnieuw ingesteld. Zelfs alle netwerkinstellingen gewist en hierna opnieuw verbinding gemaakt, alleen het probleem blijft zich voordoen.

Mijn gedachte is dat het probleem in het modem zit, zou dit kunnen?

Reputatie 7

Mijn gedachte is dat het probleem in het modem zit, zou dit kunnen?

Nee, dit is echt weer zo'n Apple dingetje.