Beantwoord

Apple producten werken niet op Experia V10

  • 13 August 2019
  • 11 reacties
  • 984 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties
Tot voor kort deed alles het nog prima, maar sinds enkele dagen willen al onze Apple-producten geen internetverbinding meer maken via de Experiabox. Dat geldt zowel voor wifi als bekabeld. Het betreft diverse soorten iPhones en Macs.

De TV die op Android draait en een Windows tablet doen het prima.

De klantenservice van KPN wilde me niet helpen dus hoop ik dat ik via dit medium wel geholpen word.
icon

Beste antwoord door wjb 17 August 2019, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19
Dat is vreemd. Heb je de experiabox al een keer gereset?
Heb ik gedaan. Ook de 4g ontvanger en de KPN wifi extender.... maar niets helpt. Of moet dat misschien nog in een bepaalde volgorde?
Badge +19
Ik ben bang dat jr toch even moet wachten op medewerker. Die reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi GGB, welkom op het forum.

Uiteraard ga ik mijn best voor je doen. Laten we simpel beginnen. Jij hebt dus een iMac/macbook met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zonder een switch of router ertussen? En dit op 1 van de gele poorten? Krijg je dan ook een bepaalde foutmelding? In de verbinding zelf zie ik verder geen gekke dingen.
Hoi GGB, welkom op het forum.

Uiteraard ga ik mijn best voor je doen. Laten we simpel beginnen. Jij hebt dus een iMac/macbook met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zonder een switch of router ertussen? En dit op 1 van de gele poorten? Krijg je dan ook een bepaalde foutmelding? In de verbinding zelf zie ik verder geen gekke dingen.


Hallo Alex, fijn dat je mee wilt kijken.

Ik heb idd diverse Mac producten, waaronder iMacs en Macbooks. Via wifi en bekabeling doen ze het niet. Vandaag is het voor het eerst dat één Mac het wel doet, maar de iPhones hebben soms wifi en dan weer niet.

De kabel naar de iMac gat idd rechtstreeks in één van de gele poorten.

Wifi verloopt via de experia extender, die met een kabel aan de Experia Box zit.
Reputatie 7
Is die "wifi extender" een zwarte Experia WiFi?
Zo ja, zet dat apparaat eens uit en zorg dat de wifi van de V10 weer aan gezet wordt.
Hebben de iPhones dan wel weer netjes wifi?
Ga ik doen. Hoe zet ik de wifi van de experia aan?
Reputatie 7
Login op http://192.168.2.254 en zet daar de wifi weer aan.
Als je nog nooit op de Experia Box ingelogd bent geweest dan is het wachtwoord nog leeg.
Gelukt, alles lijkt het te doen. Ik kijk het graag nog even een of twee dagen aan voordat we dit item sluiten, okee?
Reputatie 7
Ik zou hem zelfs dan niet willen sluiten want als het werkelijk zo is dat de zwarte "Experia WiFi" de veroorzaker van dit probleem is, dan is er voor KPN werk aan de winkel.
Overigens heb ik al mijn vertrouwen verloren in de Internet apparatuur die door KPN geleverd wordt en waarvan de leverancier Arcadyan heet.
Reputatie 7
Badge +24
Thanks aan @wjb voor de hulp hier. 🙂