Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Apple Time Capsule & Experiabox V10

Sinds kort internet & tv via KPN en de Expaeriabox V10. INternet wekrt prima maar mijn TC valt telkens buiten het netwerk (geel driehoekje). Na stekker eruit halen staat het weer even goed maar dan toch het uitvallen. Opzich niet al te erg maar heeft wel invloed op mijn movies die ik stream vanaf van TC. Deze staat per kabel op de wan poort van TC naar de V10. TC staat in brugmodes en er is geen sprake van dubbel NAT. Moet ik misschien iets aanpassen op de V10? Ik heb hier wel een linkje gevonden maar die is te technisch voor me. Al mijn andere apparaten hangen aan de TC.
icon

Beste antwoord door wjb 14 april 2017, 22:52

Vul het MAC Adres van de WAN poort van de Time Capsule in en bij het IP adres bijvoorbeeld 192.168.2.250.

Herstart jouw Time Capsule en als het goed is is jouw Time Capsule vanaf dat moment altijd benaderbaar op dat IP adres.
Jouw iMac IP adres heeft hier niets mee te maken, wel zullen de eerste drie getallen van dat IP adres hetzelfde zijn immers jouw TC staat in brugmodus.

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 6
Aangezien jouw Time Capsule in brugmodus staat hoef je verder niets in te stellen om op Internet te komen met apparaten die aangesloten zijn op de TC.
Wel doe je er verstandig aan om op de Experia Box een DHCP binding te maken voor het MAC adres van de WAN poort van de TC. Onder het IP adres dat je daarbij instelt zal de TC dan altijd benaderbaar moeten zijn.
Ha wjb, dank je wel voor het snelle antwoord! Is er een handleiding voor het instellen van die DHCP handeling? En ik moet dus mijn iMac IP adres hierbij gebruiken?
Dank je.
Reputatie 6
Vul het MAC Adres van de WAN poort van de Time Capsule in en bij het IP adres bijvoorbeeld 192.168.2.250.

Herstart jouw Time Capsule en als het goed is is jouw Time Capsule vanaf dat moment altijd benaderbaar op dat IP adres.
Jouw iMac IP adres heeft hier niets mee te maken, wel zullen de eerste drie getallen van dat IP adres hetzelfde zijn immers jouw TC staat in brugmodus.
Dank je. Zal het na Pasen gaan uitvoeren en je laten weten. Thanks.
Ha wjb,

Ik heb het geprobeerd maar er wordt vermeld dat het een ongeldige combi is. Ik heb het MAC adres van mijn TC uit de lijst gehaald. Kan dit zijn omdat mijn TC uit het netwerk is momenteel?
Reputatie 6
Badge +25
Kan je misschien aangeven waar staat dat het een ongeldige combi is? Heb je eventueel een screenshot?
Reputatie 4
Badge +2
Nee, dat zou gewoon moeten werken. Welk MAC en IP adres voer je in?
Reputatie 6
Kan je eens een screenshot plaatsen van het scherm met die foutmelding.
Zekers.
Reputatie 4
Badge +2
Heh, je moet 'm niet aan 192.168.2.254 binden, dat is namelijjk een gereserveerd IP voor je modem. Probeer eens met bijvoorbeeld 192.168.2.155?
Overigens hoef je 'm geen Huiskamer te noemen, in het geval je dat overgenomen had uit wjb's post 🙂 Ikzelf zou hem bv TC Huiskamer noemen, altijd makkelijk om te weten wat je precies bindt.
Ach kon even niets anders verzinnen dan huiskamer! 😃
Heb 155 gebruikt en dat ging wel goed. Nu mijn TC opnieuw gestart. Nu duimen dat ie in mijn netwerk blijft!
Reputatie 4
Badge +2
Ik ga d'r vanuit van wel. De EB kan niet zoveel maar hij is best goed in wat 'ie dan weer wel doet 😛
Werkt helaas niet. Precies dezelfde issue. Hij houdt een dagje vol maar valt dan weer uit het netwerk.

Reputatie 3
Badge
Probeer jouw Time Capsule eens te herstellen, denk niet dat het ligt aan jouw Experiabox.

Reageer