Beantwoord

apple tv + experiabox v9, apple tv doet het niet

• 16 mei 2017
  • 10 reacties
  • 528 keer bekeken

Vandaag de Experiabox V9 binnen gekregen. na een blikseminslag was de speedtouch van 15 jaar oud doorgebrand. met de speedtouch altijd netflix gekeken via de appl tv. Nu ziet de experiabox de appl tv niet eens. hoe is dit in te stellen in de config van de ZTE experia box dat deze de appl tv wel ziet en ik dus weer via appl tv netflix kan kijken. Is de oplossing een losse switch naast de experiabox zetten en doorlussen, kun je in de config van de ZTE de port forwarding aanzetten op een Lanpoort zodat deze wel de appl tv gaat zien.
Als dit niet werkt kan ik dus Netflix opzeggen. want dat heeft dus geen zin mee. bovendien zit ik dan ook met een appltv opgescheept omdat de experiabox niet om kan gaan met de appl tv. situatie is als volgt. televisie kijken we via ziggo. gewoon de kabel. de decoder kaart zit in de televisie. de televisie is een Panasonic plasma. de experiabox ziet gelukkig de ipads, de androids, de verschillende netwerkschijven en de computers. Alleen de appl tv is niet zichtbaar. ben benieuwd naar de oplossing.
icon

Beste antwoord door vincent1v 21 mei 2017, 12:51

gister avond de apple tv aangesloten op de V10. en jawel, draaien als een zonnetje, niks geen problemen.
KPN proficiat,

we kunnen weer netflixen.

vincent
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Vincent! Verder niets kapot gegaan bij de blikseminslag? We bieden, als klantenservice, geen echte ondersteuning op het aansluiten van eigen apparatuur. Gelukkig hebben we hier op het forum heel veel handige mensen 🙂 Kun je eens op een rijtje zetten hoe je alles nu precies op elkaar hebt aangesloten. En of en hoe je instellingen in de Experia Box hebt aangepast? Dan wordt daaruit waarschijnlijk al duidelijker waar het issue precies zit.

KPN is al zo vriendelijk geweest mij een upgrade te geven van de router modem naar de versie V10. met deze versie ga ik vanavond verder aan de slag.

de V9 laat de ethernet aansluiting met de appl tv niet zien. De speedtouch (15 jaar oud) had geen problemen met de appl tv. nu dus de V9 wel. de V9 kan vervolgens wel omgaan met alle andere aansluitingen, Televisie, Mediacenter, Netwerkswitch naar de 2e verdieping voor printer, 2 netwerkschijven, computers etc. via wifi is er verbinding met ipads, androids en laptops (windows versies). Zo op het oog is de V9 een super apparaat. maar de Appl TV ziet die niet via de ethernet aansluiting.
ik kom er dus nog op terug.

vincent
Reputatie 7
Badge +27
Mooi dat je nu een V10 hebt gekregen. Ik ben benieuwd of het daarmee wel in een keer lukt. En anders zie ik je hier terug 🙂
De installatie van de V10 gaat nog soepeler dan de V9. Fijn om te zien dat KPN met de experiabox eindelijk de stap heeft gezet naar plug and play.
De apple tv werkt nog steeds niet. althans geen beeld. Wel internet connectie. de V10 ziet nu wel dat er een Apple TV aanhangt. Ik denk dat de bliksem inslag toch ook de Apple TV opgeblazen heeft. Nu op zoek naar een ander media kastje die om kan gaan met Netflix in combinatie met de Experiabox. Heeft iemand een ideetje hiervoor.?
Reputatie 7
Badge +30
Bij de V9 was dit ook al plug 'n play toch? En kreeg je alleen die domme CDs er bij die nergens voor nodig waren.

De TV Ontvanger van KPN kan netflix, anders is een Chromecast waarschijnlijk de beste optie.
wordt de chromecast niet geblokt door de experiabox v10, internet is hier niet duidelijk over. er zijn klachten en er zijn mensen die het bejubelen.
ik heb geen tv ontvanger van KPN, ik heb een ziggo abbo voor televee. dus de internet gaat van de experiabox met een ethernet kabel naar de apple tv, maar de experiabox v9 zag de appltv niet, de v10 zag hem wel. maar ook hier is dus nog steeds een zwart beeld. wat mij enige conclusie is, is dat de bliksem naast de 2 routers die ik had staan, de speedtouch en een Dlink router heeft opgeblazen en ook dus de beelduitgang van de appl tv. gelukkig had ik nog een appl tv in voorraad liggen. die ga ik dus van het weekend uitproberen om aan te sluiten. als dat niet lukt ga ik het met een switch proberen tussen de appltv en de experiabox. daarna wordt het de chromecast, en daarna wordt het einde kpn abbo. tja je moet wat.
Reputatie 7
Badge +30
wordt de chromecast niet geblokt door de experiabox v10, internet is hier niet duidelijk over. er zijn klachten en er zijn mensen die het bejubelen.Nee, niets aan de hand. Ik en vele andere klanten gebruiken een chromecast zonder problemen met de V10.
Reputatie 7
Badge +27
wordt de chromecast niet geblokt door de experiabox v10, internet is hier niet duidelijk over. er zijn klachten en er zijn mensen die het bejubelen.Nee, niets aan de hand. Ik en vele andere klanten gebruiken een chromecast zonder problemen met de V10.
Ik gebruik zelf ook zonder problemen een Chromecast in combinatie met een V10 :)

Met wat je verder beschrijft lijkt het er inderdaad op dat de Apple TV ook een tik heeft gehad. Ik hoop dat het dan van het weekend met de andere allemaal weer goed gaat werken.
gister avond de apple tv aangesloten op de V10. en jawel, draaien als een zonnetje, niks geen problemen.
KPN proficiat,

we kunnen weer netflixen.

vincent

Reageer