Beantwoord

Arris VIP 5202 bedienen via Logitech Harmony hub over Bluetooth mogelijk?

  • 8 December 2019
  • 3 reacties
  • 2132 keer bekeken

Ik heb sinds kort een Arris VIP5202 en heb deze gekoppeld aan mijn Harmony One (i.c.m. de Harmony Companion afstandsbediening) door op het apparaat “KPN VIP5202” te zoeken. Helaas gaat dit standaard over infrarood en dus via de (bij de hub) meegeleverde IR blaster. Dit zorgt namelijk voor enorme vertraging bij elke druk op de knop. Zelfs als ik alle vertragingen op 0 ms zet in de Harmony setup.

 

Dit had ik ook met de vorige tv-ontvanger (Arris VIP2952). Je merkt het verschil met name wanneer je door de gids bladert. Druk maar eens 10 keer snel op de knop naar beneden met de originele witte afstandsbediening, en daarna 10 keer snel naar beneden met de Harmony afstandsbediening. Het verschil is dat in het eerste geval de afstandsbediening vrijwel direct reageert en het bladeren soepel verloopt, maar in het tweede geval kun je nog 10 sec. wachten tot hij klaar is met scrollen. De originele afstandsbediening is dus zeer responsive, dus ik geloof niet dat dit aan KPN apparatuur ligt, maar meer aan de manier waarop de Harmony werkt.

 

Ik heb de (bij de tv-ontvanger) meegeleverde afstandsbediening geforceerd om met Bluetooth te werken. Dit werkt feilloos. Mijn hoop is om de Harmony via bluetooth te gebruiken met de tv-ontvanger. Dan hoef ik geen IR blaster te gebruiken en verwacht ik dat de lag niet meer aanwezig is. Maar ik zou echt niet weten hoe dit kan, en of dit eigenlijk wel kan. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door FelixGroen 11 December 2019, 12:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goeie vraag, @FelixGroen Ik ben bang dat dit een eindje buiten de ondersteuningsvoorwaarden van KPN valt, maar er zijn hier vast wel een aantal handige forumleden aanwezig. Wellicht heeft iemand als @PeterG een goede tip? 

Heeft die Harmony ab wel zelf bluetooth?

Mijn Samsung One Remote heeft bluetooth, maar daarmee kan ie alleen aan de televisie gekoppeld worden. Niet aan andere apparaten. Die van KPN stuurt ie met IR aan.

 Bedankt voor jullie reacties. De hub is voorzien van Bluetooth. Bron.

Ook als ik mijn Nvidia Shield toevoeg via de Harmony app is deze te koppelen via Bluetooth. Ik heb mijn VIP5202 en de originele KPN afstandsbediening geforceerd om over Bluetooth te werken met deze instructies van Nadia.

Edit: de afstandsbediening zelf heeft inderdaad geen Bluetooth. Voor zover ik het begrijp stuurt hij sowieso alle commando's eerst naar de hub, en de hub verzorgt de communicatie naar de apparaten via de IR, RF, Bluetooth, WiFi, etc.

Reageer