Beantwoord

Arris VIP 5202 kan geen software updates krijgen via eigen router

  • 25 October 2019
  • 9 reacties
  • 1865 keer bekeken

Hi,

 

Ik heb sinds kort de Arris VP5202 in gebruik en kan geen software updates meer krijgen voor het tv kastje. Ook het menu werkt niet, daar krijg je melding dat je modem dient te vervangen.

 

Updaten werkt alleen als ik de ExperiaBox gebruik. Als ik, wanneer software update klaar is weer de boel op mijn eigen router draai is het allemaal weer goed.

 

Voordat ik ik de nieuwe Arris kreeg jaren geen problemen gehad. Is er een nieuw VLAN nodig voor de 4k Arris kastjes??

 

Setup:

Aansluiting: 500/500 Fiber

Router: UniFi Security Gateway 3P

Gebruik VLAN4 voor iTV & VLAN6 voor Internet

 

Mvgr,

 

Slashroot

icon

Beste antwoord door wjb 26 October 2019, 13:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Ik neem aan dat jij aan de LAN zijde geen vlans gebruikt en dat je met vlan 4 en 6 de vlans aan de WAN zijde bedoelt. Klopt dat?

@wjb Voor de TV heb ik wel VLAN4 op de poort, internet is op LAN profile. De software laad ook niet als ik LAN profile gebruik of een profile aanmaak waar 4 en 6 inzitten.

Reputatie 7

Dan ga ik de vraag maar anders stellen.

Wat is het IP adres van de TV ontvanger?

Wat is het LAN IP adres van de USG?

@wjb 

LAN IP adres van de USG: 192.168.2.254

TV Kastje IP: 10.128.65.41

Alles werkt gewoon, alleen als er een software updfate is heb ik de ExperiaBox nodig

Reputatie 7

Voila, je hebt jouw TV ontvanger aangesloten met de ouderwetse, niet meer ondersteunde, bridged-TV methodiek.

KPN is al jaren over op routed-TV waarbij de TV ontvangers een IP adres uit het subnet van de router krijgen en niet meer van de DHCP server van het IPTV platform van KPN.

Jij hebt dus ook geen apps zoals Netflix en YouTube op de TV ontvanger die werken.

 

Lees anders het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. een experia Box" eens door.

Is het dan zou dat ik als ik LAN profile gebruik het wel zou moeten werken?

Ik zie helaas geen configuratie voor de USG :( alleen voor de edge router)

Reputatie 7

 

Is het dan zou dat ik als ik LAN profile gebruik het wel zou moeten werken?

Nee, je zult toch echt de TV ontvanger op het gewone LAN moeten plaatsen en die IGMP proxy server moeten inrichten.

Ik zie helaas geen configuratie voor de USG 😞 alleen voor de edge router)

Klopt, er is nog niemand die zich aangemeld heeft om een werkende confirguratie voor de USG aan te leveren.

Nu heb ik ook veel meer met de EdgeRouter dan met de USG, maar dat is een persoonlijk mening. De EdgeRouter is mijns inziens veel beter te beheren vanuit de GUI.

@wjb Bedankt voor je hulp

Ik heb nu alles werkend!

https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn

Alle poorten gebruik ik LAN profile

 

Mvgr,

 

Slashroot

 

Reputatie 7

Ik heb nu alles werkend!

https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn

Alle poorten gebruik ik LAN profile

Ik hoop wel dat je niet de DNS servers van Google ingesteld hebt staan.

Daarnaast zou het updaten van de route voor IPTV via dat script niet nodig moeten zijn als rfc3442-classless-static-routes actief is op jouw USG.

Ik zie in die configuratie echter niet het installeren van rfc3442 op de USG.

Reageer