Beantwoord

ASUS router wordt niet herkend achter Xperia V10

  • 7 January 2019
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik wil thuis de ASUS router instellen als WIFi punt, maar ook parental control en wellicht voor een VPN verbinding. De router heb ik dan ook ingeplugd op de LAN poort van de werkende Xperia V10.

Als ik de ASUS router wil instellen/benaderen via het IP adres 192.168.1.1 dan krijg ik deze site niet te benaderen is. En bij de LAN poort brand het groene en oranje lampje. Ook op het toegekende IP adres is de router niet te benaderen. De doorlopen stappen zijn:

UTP kabel vervangen.
Router meerdere malen herstart
Meerdere browsers geprobeerd

Al deze stappen werken niet, help!!!!
icon

Beste antwoord door wjb 7 January 2019, 22:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Let op: Vanuit het netwerk achter jouw Asus kan je wel apparaten op het netwerk van de Experia Box benaderen, maar andersom niet. Dat is ook wel logisch immers voor de Asus is het netwerk van de Experia Box al de boze buitenwereld (Internet) die dus door de firewall afgeschermd wordt.
Ok maar hoe kom ik dan mijn ASUS router in?
Reputatie 7
Door jouw PC met de wifi van de Asus of op een LAN poort van de Asus aan te sluiten.
Dat is denk ik de enige optie die ik nog heb. Maar ben benieuwd of ik deze echt niet via de WiFi van de experia kan benaderen. Of is het ook mogelijk door als de ASUS LAN is aangesloten op de experia dit te doen via een LAN poort van de ASUS?
Reputatie 7
Dat is denk ik de enige optie die ik nog heb.
De Asus is met zijn WAN poort aangesloten op een LAN poort van de Experia Box.
De WAN poort heeft een IP adres binnen het subnet van de Experia Box (192.168.2.x).
Dit is het enige IP adres waarop de Asus en het achterliggende netwerk vanaf het netwerk van de Experia Box te benaderen is. Dit is ook volstrekt normaal.

Maar ben benieuwd of ik deze echt niet via de WiFi van de experia kan benaderen. Of is het ook mogelijk door als de ASUS LAN is aangesloten op de experia dit te doen via een LAN poort van de ASUS?
Nee, nee, nee, nooit een LAN-LAN verbinding maken tussen twee routers.
Lees alsjeblieft het openingsbericht van dat door mij aangehaalde topic.

Reageer