Beantwoord

Asus RT-AC68U v3 gebruiken in plaats van experiabox?

  • 20 March 2023
  • 9 reacties
  • 287 keer bekeken

Het enige wat ik te weten wil komen is het volgende: Ik wil graag de Asus RT-AC68U v3 installeren als vervanger van de KPN Box. Kan ik dit al doen zoals het nu is (40-50MB Download en een heel klein beetje Upload) of wachten totdat Glasvezel er is. (Nog ongeveer 3 tot 6 Maanden) want als dit op deze site of waar dan ook besproken wordt, dan is dat mij niet erg duidelijk. Ik zou er nu al mee willen beginnen, maar als dit afgeraden word ……. Is er hier iemand die mij dit kan vertellen.

icon

Beste antwoord door wjb 20 March 2023, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als ik het goed begrijp heeft u nu nog geen glasvezel. Dan kan het nog niet. De Asus heeft namelijk geen ingebouwd modem. Dat is wel nodig op een koperverbinding.

 

zoals Nick aangeeft: pas als je glasvezel hebt.

ASUS is een beetje hit en veel miss, met name op gebruik van de IPTV. Zonder TV moet het denk ik lukken. zie ook bijgaande link, het is geen walk in the park

https://bashoogers.nl/wp-content/uploads/2020/04/V4_HANDLEIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp heeft u nu nog geen glasvezel. Dan kan het nog niet. De Asus heeft namelijk geen ingebouwd modem. Dat is wel nodig op een koperverbinding.

Ook op een VDSL verbinding is een eigen router te gebruiken, je moet er dan alleen even een modem, zoals bijvoorbeeld een Zyxel VMG4005-B50A, voor zetten.

Bedankt voor de info. Is er soms ook iets dat ik eventueel kan aanschaffen en dat ik nu kan gebruiken als eigen modem router en dat ik straks na een paar maanden als ik glasvezel ter beschikking heb ook weer kan gaan gebruiken als eigen modem router om zowel nu als straks buiten kpn box om kan gaan gebruiken als een eigen modem router. Ik wilde dit gaan doen met de asus router, maar gezien jullie info betreffende tv doorgifte ben ik van mening verandert. Ik wil graag te weten komen wat dan voor mij het beste materiaal is om aan te schaffen. Er zijn ook zoveel mogelijkheden en ik neem aan dat er hier een aantal mensen zijn, die mij kunnen vertellen wat ik dan het beste kan doen. Alvast bedankt voor de info.

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik die periode totaan de installatie van de glasvezel dan maar gewoon de Experia/KPN Box gebruiken.

Oke, ik zal dat doen, want daarna lijkt het mij veel gemakkelijker te gaan, maar toch wil ik graag weten welke modem/router ik zal moeten aanschaffen om een eigen systeem te willen gebruiken met zowel goed internet als ook goede TV ontvangst.

Reputatie 7

Als je het eenvoudig wilt houden, kies dan voor de FRITZ!Box 4060.

En anders moet je het startbericht van het onderstaande topic lezen.

 

Bedankt voor jullie info, ik ga wachten tot de glasvezel aangesloten is en tot dan ga ik lezen wat ik het beste kan gaan doen. Tot dan.

Opeens schoot mij iets te binnen. Omdat ik viapay te duur vond, heb ik op advies van een buurman iptv aangeschaft, daarmee kan ik alle benodigde kanalen bekijken via internet, dus eigenlijk heb ik geen tv verbinding nodig. Dan zou ik het toch kunnen doen met de asus en/of tplink router, want dan heb ik alleen maar internet nodig. Ik laat nog wel horen.