Beantwoord

Beeld Playstation loopt vast tijdens het spelen

  • 11 September 2019
  • 11 reacties
  • 7064 keer bekeken

Hi, wanneer mijn zoon op de PS4 speelt, loopt het beeld steeds vast. Hierdoor kan hij niet meer spelen.

De PS4 is bekabeld en wij hebben een Experia Box V10.

Ik heb net gebeld met Klantenservice KPN en ik werd naar hier verwezen om mijn vraag te stellen.
Volgens de Klantenservice medewerker moet ik hier vragen hoe je een poort openzet op de Experia Box voor een uitzondering te maken voor de PlayStation verbinding??

Graag uw hulp. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 September 2019, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Bekabeld, hoe bekabeld? Echt bekabeld of gebruik je misschien DVS / adapters?
Bekabeld, hoe bekabeld? Echt bekabeld of gebruik je misschien DVS / adapters?

De PS wordt niet via draadloos internet gebruikt; kabeltje tussen PS en modem.
Reputatie 7
Hoi @Esther8, als het beeld vastloopt is het lastig gamen natuurlijk. Wat loopt er precies vast? Staat het hele beeld stil en reageert het apparaat ook niet meer op de controller of gebeurt er iets anders? Is dat altijd bij hetzelfde spel of gebeurt het bij meer games? Ik heb zelf ook een PlayStation maar heb het helemaal vastlopen van het beeld nog niet gehad. Wel dat andere spelers opeens alle kanten op gingen of de melding dat de verbinding was verbroken. Vandaar dat ik het vraag, op basis van de omschrijving ben ik niet zeker of het aan de verbinding ligt, het kan ook aan het apparaat zelf, het spel of de servers van het spel liggen namelijk. Ik hoor het graag van je.
Hoi @Esther8, als het beeld vastloopt is het lastig gamen natuurlijk. Wat loopt er precies vast? Staat het hele beeld stil en reageert het apparaat ook niet meer op de controller of gebeurt er iets anders? Is dat altijd bij hetzelfde spel of gebeurt het bij meer games? Ik heb zelf ook een PlayStation maar heb het helemaal vastlopen van het beeld nog niet gehad. Wel dat andere spelers opeens alle kanten op gingen of de melding dat de verbinding was verbroken. Vandaar dat ik het vraag, op basis van de omschrijving ben ik niet zeker of het aan de verbinding ligt, het kan ook aan het apparaat zelf, het spel of de servers van het spel liggen namelijk. Ik hoor het graag van je.

Hoi Jasper, het hele beeld staat dan stil en reageert nergens meer op. Ook niet op de controller.
Gr Esther
Reputatie 7
Is er op dat moment nog wel terug naar het startscherm van de PlayStation te gaan via de PS knop op de controller? Als dat dan ook niet werkt loopt de PlayStation zelf vast, dat staat los van de verbinding. In dat geval kan je de PlayStation het beste laten nakijken, mogelijk valt die nog binnen de garantie.
Is er op dat moment nog wel terug naar het startscherm van de PlayStation te gaan via de PS knop op de controller? Als dat dan ook niet werkt loopt de PlayStation zelf vast, dat staat los van de verbinding. In dat geval kan je de PlayStation het beste laten nakijken, mogelijk valt die nog binnen de garantie.

Soms wel, soms niet. De klantenservice medewerker van KPN zegt dat ik een poort open moet zetten op de Experia box voor de PS-verbinding. Klopt dat? Weet jij toevallig hoe dat moet?
Reputatie 7
Een poort openzetten heeft hier geen invloed op, dat is om de toegang tot het netwerk te geven. Die verbinding is er wel, anders lukte het online gamen sowieso niet.
Dat er soms ook niet op de controller gereageerd wordt kan daardoor ook niet veroorzaakt worden, dat is technisch niet mogelijk. De controller heeft alleen verbinding met de PS4 zelf, niet met het internet. Dat daar soms ook niet op gereageerd wijst meer richting de PlayStation zelf, het gehele apparaat lijkt vast te lopen.
Een poort openzetten heeft hier geen invloed op, dat is om de toegang tot het netwerk te geven. Die verbinding is er wel, anders lukte het online gamen sowieso niet.
Dat er soms ook niet op de controller gereageerd wordt kan daardoor ook niet veroorzaakt worden, dat is technisch niet mogelijk. De controller heeft alleen verbinding met de PS4 zelf, niet met het internet. Dat daar soms ook niet op gereageerd wijst meer richting de PlayStation zelf, het gehele apparaat lijkt vast te lopen.


Ik denk nu ook dat het met de PS zelf te maken heeft. Waarschijnlijk heeft ie een systeem update nodig. Dit gaan we proberen. Mogelijk is het dan verholpen.

Een poort openzetten heeft hier geen invloed op, dat is om de toegang tot het netwerk te geven. Die verbinding is er wel, anders lukte het online gamen sowieso niet.
Dat er soms ook niet op de controller gereageerd wordt kan daardoor ook niet veroorzaakt worden, dat is technisch niet mogelijk. De controller heeft alleen verbinding met de PS4 zelf, niet met het internet. Dat daar soms ook niet op gereageerd wijst meer richting de PlayStation zelf, het gehele apparaat lijkt vast te lopen.
Ik denk nu ook dat het met de PS zelf te maken heeft. Waarschijnlijk heeft ie een systeem update nodig. Dit gaan we proberen. Mogelijk is het dan verholpen.


Systeemupdate bleek al gedaan, waarschijnlijk al automatisch, maar helpt niet. Zowel KPN als Sony/PS geven aan dat ik poorten moet openzetten.
Reputatie 7
Badge +24
Dat poorten open zetten is meestal een 'met een kluitje in het riet sturen' verhaal...
Reputatie 7
Een poort openzetten heeft geen effect op het vastlopen van het beeld en daarna niet meer op de controller reageren. De controller staat zoals ik al zei helemaal los van de verbinding. Je kunt het beste de PlayStation laten bekijken door een reparateur.