Beantwoord

beheerderswachtwoord blijft verkeerd...

  • 8 March 2020
  • 10 reacties
  • 6081 keer bekeken

Het lukt mij niet om met een beheerders wachtwoord in mijn systeem te komen met de superwifi punten. Ik gebruik de kpn app "thuis" die gebruik je als je de Wi-Fi punten gaat installeren.  Ik kom er maar niet in. Hierdoor kan ik het lampje niet uitzetten van het wifipunt in de slaapkamer. 

Ook als ik alles vanuit de fabrieksinstellingen opnieuw doe, blijft de thuisapp zeggen "verkeerd wachtwoord". Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klacht. Heb ook het admin wachtwoord die ik voor mn experiabox v10 gebruik, geprobeerd,  ook wederom "verkeerd wachtwoord". Wordt er moedeloos van... Overigens,  de WiFi punten werken super, nu nog er in kunnen...

icon

Beste antwoord door RBxx 8 March 2020, 15:59

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @WillemHwijk 

De superwifi punten hebben ook een webinterface http://192.168.2.151/login.htm waar je kan inloggen en alle instellingen kan bereiken. Kijk of dit bij jou ook lukt.

Gebruik het “admin” password dat je vindt achter het schuifje achterop de Super WiFi. Om aan te geven welke superwifi, het is die met het blauw knipperende lampje. Dan krijg je dit scherm te zien.

Met hetzelfde admin password zou je ook via de Thuis app moeten kunnen verbinden.

Beste Ruud,

Bedankt voor deze oplossing!  Het werkt!

Fijn dat je zo snel en efficiënt reageerde.

 

Groetjes Willem 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan Willem, veel plezier met de Super WiFi's.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @WillemHwijk, welkom op ons forum.

Ik zie dat jouw vraag inmiddels is beantwoord door Ruud. :relaxed: Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag.

Beste Ron,

Dankjewel!  Ruud heeft me prima geholpen.  Ik denk dat KPN meer van deze vragen krijgt of nog gaat krijgen. Wellicht is een wijziging in de thuisapp om makkelijker toegang te krijgen,  aan te bevelen?

Met vriendelijke groet,

Willem

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @WillemHwijk

Heel toevallig is vandaag een nieuwe versie (3.1.0) van de KPN Thuis app in de App store verschenen, met als één van de wijzigingen “We hebben het inloggen gemakkelijker gemaakt”. Beetje cryptische omschrijving, maar hopelijk lost het problemen op die ook hier op het forum meer gemeld zijn.

Zojuist lees ik in dit topic dat ww kan worden ingesteld dmv scannen QR-code van WiFi versterker

Procedure ook gebruikt. Via deze link zijn instellingen van de WiFi superpunten zichtbaar en te wijzigen, ook het beheerderswachtwoord kan worden gewijzigd. Maar bij mij wordt via dat gewijzigde wachtwoord de thuis app helaas niet bereikbaar. Hoe te handelen. Hommelles.

Zelfde probleem als Hommelles. In mijn geval met de zwarte Experia Wifi kastjes.

Meerdere forum posts hierover gevonden waaronder:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kpn-thuis-app-werkt-niet-meer-489959#post940263

Het via de webinterface gewijzigde wachtwoord bleek na 48 uur al niet meer bruikbaar voor een nieuw contact met de webinterface.

Het systeem met de V10 experiabox en een viertal superpunten werkt nog steeds prima!

De KPN-thuis-app geeft echter nog steeds “niet thuis”.

Hopelijk komt daar op enig moment een oplossing voor.

Via de webinterface opnieuw nogmaals ingelogd met het nieuw aangemaakte wachtwoord. Op deze site het wachtwoord terug gezet naar het wachtwoord wat ik ook voor de “thuis app” gebruikte. 
Waarop de thuis-app gelukkig ook weer aan de praat geraakte.

Kortom alles werkt weer naar behoren!

Reageer