Beantwoord

Bekabelde beveiligingscamera's storen met TV ontvanger

  • 21 September 2021
  • 18 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Wij hebben een camera beveiligingssysteem dat, als deze is aangesloten (bekabeld op het modem)er voor zorgt dat de tv ontvanger niet meer werkt en we dus geen tv meer kunnen kijken. Haal ik de internetkabel uit het modem is alles weer opgelost. Iemand ervaring mee of, nog beter, een oplossing? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door wjb 21 September 2021, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @Carlo12 , hoe is de tv-decoder op het modem aangesloten, rechtstreeks met een LAN-kabel of anderszins?

 

Reputatie 7

Wat is het merk en type van die bewakingscamera?

Wat krijg je te zien op jouw TV als de TV ontvanger niet meer werkt?

Heb je ook “super”WiFi's van KPN in gebruik?

Reputatie 1

Hoi Jan, rechtstreeks met kabels.

 

Hoi WJB, Betreft een Alhua, het beeld bevriest dan (blauw blok met foutmelding).

Reputatie 1

WJB, geen super wifi, wel versterking met Amplifi

Reputatie 7

WJB, geen super wifi, wel versterking met Amplifi

Één of meerdere nodes?

 

Hoi WJB, Betreft een Alhua, het beeld bevriest dan (blauw blok met foutmelding).

Welke foutmelding?

Alhua? Bedoel je Dahua en welk type?

Reputatie 1

1 versterker met 3 ontvangers

 

weet code zo niet meer (alles zit dan vast) maar weet niet zeker, moet daar alles voor aansluiten om het te kunnen zien. als dat de oplossing kan geven kan ik dat doen.

Reputatie 7

Welk protocol gebruik je TCP, UDP of Multicast?

Dit zou je, als ik de Dahua Network Camera 3.0 Operational Manual mag geloven, moeten kunnen zien in de "Encode setup bar".

Reputatie 1

ik kan inderdaad uit die 3 kiezen en heb ze ook allemaal al eens geprobeerd, volgens mij maakt dat geen verschil. per camera kan ik inderdaad dat protocol kiezen. Zou het kunnen testen maar weet eigenlijk al bijna zeker dat bij alle 3 het effect het zelfde is.

 

Reputatie 7

ik kan inderdaad uit die 3 kiezen en heb ze ook allemaal al eens geprobeerd, volgens mij maakt dat geen verschil. per camera kan ik inderdaad dat protocol kiezen. Zou het kunnen testen maar weet eigenlijk al bijna zeker dat bij alle 3 het effect het zelfde is.

Ik had gehoopt dat alleen Multicast deze problemen zou geven.

Reputatie 1

ik zal het eens aansluiten op tcp of udp, welke van de 2kan dan het beste zijn?

Reputatie 7

ik zal het eens aansluiten op tcp of udp, welke van de 2kan dan het beste zijn?

TCP is "stateful" wat betekent dat beide zijden van elkaar kunnen weten of de andere zijde nog operationeel is. Dit is de meest betrouwbare connectie.

UDP heeft minder overhead.

 

Kan je anders ook, puur als test, al die Amplifi nodes even uit zetten en testen of het probleem dan nog steeds optreedt?

Reputatie 1

oke, ik ga het eerst testen met tcp. en als er storing is zal ik ook de amplify eruit halen. Volgende reactie zal  wat op zich laten wachten hierdoor.

Reputatie 1

WJB

Het is voor nu goed! ik heb het op TCP gezet ipv multicast en dat werkt (op dit moment) goed. ik ga het een paar dagen testen. Voor nu al erg bedankt!

Reputatie 7

Laat alsheblieft weten of het goed blijft werken.

Ik heb al langere tijd een vermoeden dat multicasting en de "super"WiFi's bepaald geen vrienden van elkaar zijn en leiden tot een broadcast storm waardoor de TV ontvangers ook te veel multicasting verkeer te verwerken krijgt en daardoor in de problemen komt.

Reputatie 1

Hoi WJB,

Het werkt nog steeds prima. Het probleem is opgelost. De wijziging van Multicast naar UTP blijkt in mijn situatie de juiste oplossing. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +8

Waarschijnlijk werd er een tweede multicast proxy source gepresenteerd in het thuisnetwerk door toedoen van de camera applicatie. De tv boxen zouden dan onterecht kunnen concluderen dat de tv dienst vanuit het camera systeem komt waardoor je vrij snel een uitvallende tv box hebt.

Reputatie 7

Waarschijnlijk werd er een tweede multicast proxy source gepresenteerd in het thuisnetwerk door toedoen van de camera applicatie. De tv boxen zouden dan onterecht kunnen concluderen dat de tv dienst vanuit het camera systeem komt waardoor je vrij snel een uitvallende tv box hebt.

Het klopt dat de TV ontvangers zullen switchen naar een IGMP proxy server als deze een lager IP adres heeft dan die van de router. Wat ook kan zijn is dat het multicast verkeer van de camera de TV ontvanger ontregelt of dat er broadcast storms ontstaan door het gebruik van die "super"WiFi's of andere mesh netwerken.

hai carlo12

Ik heb hetzelfde probleem, en de oplossing die hier word vermeld heb ik vaker voorbij zien komen.   Alleen begrijp ik niet hoe je TCP moet aansluiten en waar.   Ben een echte leek!   Zou je het willen uitleggen stap voor stap?  Zou het erg waarderen als je mij kan helpen :) 

 

groetjes Daan