Vraag

Beloven prijzen maar komen ze niet na

  • 12 October 2019
  • 5 reacties
  • 148 keer bekeken

Afgelopen vrijdag, 11 okt, bel ik om op te zeggen aangezien ik na 3 jaar elders een beter aanbod krijg. Om me toch binnenboord te houden doet de dame aan de lijn mij een aanbod. Niet zo goed als de andere provider, maar toch. Ik besluit akkoord te gaan met de eerste 6 maanden €52,98 en daarna €80,48 incl spotify en netflix.
Echter krijg ik in mijn mail de bevestiging binnen dat ik €63,98 moet betalen de eerste 6 maanden en daarna €81,48. Dus een wezenlijk verschil met wat me belooft is! Na verschillende telefoontjes met de belofte dat het goed komt blijkt het ineens niet te kunnen. Nieuw systeem, nieuwe producten en dus niet de beloofde korting. Echter wil ik gewoon mijn huidige abonnement houden met 6 maanden korting zoals bij de ander provider. Zoals ik altijd geleerd heb is een mondelingen overeenkomst ook een overeenkomst en heb ik dus recht op de eerst genoemde korting (of zelfs meer na alle extra telefoontjes en tijd). Dat kpn veranderd is van systeem en productindeling kan ik als klant niets aan doen.
Mocht KPN dit niet netjes oplossen zal dit (voorlopig) mijn laatste maand zijn bij KPN en ga ik zeker voor een jaar, of langer, naar een ander.

Groet Mark

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Geluk. Jammer te horen dat de bedragen op papier niet kloppen met wat gezegd is. Ik zie in het bedrag na de kortingsperiode een discrepantie van een euro, dus wellicht dat hier sprake is geweest van verspreking. Maar het kortingsbedrag is zeker anders. Ik weet niet, aangezien je al contact hebt gehad hierover, of ik een ander antwoord voor je heb. Maar, ik wil zeker voor je kijken. Vul daarvoor je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. 

Beste Erik, bedankt voor je reactie. Echter is €53,89 en €63,98 geen €1,- verschil maar €10,-.

Heb inmiddels al contact gehad en mijn abonn. met een jaar verlengd ondanks de €10 meer pm voor de eerste 6 maanden.

Had het wel netjes gevonden als kpn me tenminste met iets tegemoet was gekomen. Omdat bij ons in de wijk Ziggo en KPN het beste ontvangst hebben had ik weinig keus om over te stappen. 

Maar wellicht tovert u nog iets aardigs uit uw hoge hoed. 

Mvg Mark 

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, dat zeg ik ook. In het bedrag na de kortingsperiode is het verschil 1 euro (€80,48 versus €81,48) dus dat is waarschijnlijk een verspreking of iets dergelijks geweest. Maar het kortingsbedrag zelf is wel degelijk anders. 

 

Je geeft aan al contact te hebben gehad en alsnog verlengd te hebben. Dan kan ik hier verder ook niets meer aan doen. Is er nog uitleg gegeven waar dat verschil uiteindelijk vandaan kwam?

Beste Erik, 

Helaas heeft de laatste collega het niet kunnen uitleggen. Waarschijnlijk was die €27,50 korting de "oude" korting en was er sinds 2 dagen een nieuwe van €17,50.

Echter blijf ik dan van mening dat als je iets belooft je het moet nakomen. Ook al. Is het een "oude" KORTING. Bij ons in het bedrijf gaat het wel zo. Wij beloven de klant iets en dan komen we het na. Ook als er ondertussen een ander contract is aangegaan. Of we komen de klant op een andere manier tegemoet. 

Maar als KPN niets doet zal dit het laatse jaar zijn ben ik bang. Wij krijgen glasvezel en dan is het aantal providers groter dan alleen Ziggo en KPN.

Mvg Mark 

Reputatie 7
Badge +30

Dat zou inderdaad het verschil kunnen verklaren. We hebben onlangs nieuwe pakketten geïntroduceerd, waarbij inderdaad ook de kortingen gewijzigd zijn. Die wijziging heeft plaatsgevonden op 8 oktober, dus al voor jij contact opnam. Ik vermoed dan ook dat de dame aan de telefoon per abuis nog de oude korting heeft benoemd. Het is zo dat als we nieuwe kortingen introduceren, de oude komen te vervallen in het systeem. We hebben dan ook niet meer de mogelijkheid om die alsnog toe te passen. Wat dan in dit geval tot een vervelende miscommunicatie heeft geleid. Helaas kan ik daar ook niets meer aan veranderen.