Beste kpners,
Wij kampen met een vooralsnog onoplosbaar probleem met ons internet thuis. Wij zijn sinds 2 weken overgegaan van ziggo naar KPN en de monteur heeft ons huis (naar tevreden, want het werkte eerst wel) met een gerust hart verlaten. Dit probleem deed zich ook voor bij Ziggo echter hadden zij geen zin om ons te helpen en moesten we maar een andere provider zoeken. Enfin, daar zijn we dan.
Wat speelt er;
- Bepaalde apps, zowel op mobiele telefoons als tablets als op de smartTV werken niet. o.a. Videoland, ING/RABO bankieren. Openen doen ze wel, echter werken ze op het wifi niet, via 4G is alles gewoon zonder probleem bereikbaar.
- Sommige websites geven meldingen als; Acces Denied, you don't have permission to acces enz, zowel via wifi als bekabeld. Dit betreft normale websites als ing, asos.com marktplaats en noem het maar op.
Het vreemde van dit alles is dat het per dag kan veranderen, zo hebben wij bij het uitzwaaien van de monteur geen enkel van bovenstaande problemen mogen ervaren. 4 Dagen later is dit pas voorgekomen. En let, het heeft het vervolgens 6 dagen niet gedaan en 3 dagen weer wel. En nu weer niet!
2 maal contact gehad met kpn, eerste maal zou ik teruggebeld worden maar helaas niks meer van gehoord. Vanmiddag gebeld met een specialist en die heeft het vermoeden dat het met het DNS van het modem te maken heeft. Nieuw modem opgestuurd dus, over een aantal dagen komt die binnen.
Ik heb er een hard hoofd in, niet omdat ik de specialist niet geloof maar omdat ik niet verwacht dat een ander modem het verschil gaat maken.
Heeft iemand een idee? Waar kan dit aan liggen?
Gr,
Simon
Beste antwoord door Babylonia
Bekijk origineel