Beantwoord

Bereik van buitenaf na quarantaine-opheffing

  • 24 July 2020
  • 5 reacties
  • 182 keer bekeken

Vanochtend heeft het Abuse team onze aansluiting in quarantaine gezet nadat ze een instelling hadden gedetecteerd die niet wenselijk was ivm misbruik (per ongeluk nog een apparaat in DMZ).

Nadat ik de Experiabox heb teruggezet naar fabrieksinstellingen geven ze bij Abuse aan alle beperkingen te hebben opgeheven waardoor alles weer zou moeten werken. Voor alles van huis uit naar buiten toe lijkt alles inderdaad het weer prima te doen, maar de andere richting op kan ik ons thuis-IP-adres niet meer benaderen.

We hebben hier sinds begin van de week de nieuwe Experiabox V12. Net als een paar dagen terug heb ik weer op dezelfde manier een paar port forwarding rules aangemaakt. Ik probeer een test-webpagina te bereiken via poort 80 en 443, maar dat lukt alleen vanaf thuis (dus in de browser ons eigen externe ip-adres ingevuld). Op externe machines en mijn mobiele tel. via 4G krijgen geen antwoord.

Volgens Abuse zou er geen enkele beperking moeten zijn (heb ik al nagevraagd bij hun), maar wat gisteren werkte met deze instellingen, functioneert vandaag niet meer.

Wie heeft een idee hoe ik kan achterhalen wat de bottleneck kan zijn? Ik heb al met tracert van buitenaf gekeken, maar deze stopt bij een interne machine van KPN (kpn.equinix-am5.two.nl-ix.net). Is dit het normale gedrag of had ik antwoord moeten krijgen van de hele route tot mijn eigen thuisnetwerk?

Groeten,

Rense

icon

Beste antwoord door Nick83 24 July 2020, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik ben zelf al iets verder: ping en trace route werken wanneer ik mijn NAS in DMZ zet. Dus: ip-adres is vanaf buiten beschikbaar. DMZ willen we natuurlijk niet, maar ik wil wel een paar port forwarding rules gebruiken. Ik heb ze als hieronder ingesteld, maar ze hebben geen effect vanaf de buitenwereld.

Ik heb ook nog een rule getest waar ik de ene port map op een andere en als ik die aanroep vanaf binnen ons thuisnetwerk, dan functioneert het. Dit geeft aan dat de Experiabox in principe wel wat doet met de rules, maar niet wanneer de request van buitenaf komen.

Het moet dus zitten ergens in de Experiabox. Welke setting zie ik over het hoofd? Of zit het onder de motorkap?

Reputatie 7
Badge +24

Bij external host moet een sterretje staan. Zo dus:

 

Reputatie 7
Badge +15

@rense42 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je verbinding even niet meer werkt zoals je verwacht. Ik zie dat @Nick83 je al van een antwoord heeft voorzien. Is het probleem hiermee ook opgelost?

Reputatie 7
Badge +15

@rense42  We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Ja, sorry. Moest op zoek naar mijn iets te sterke wachtwoord voor dit forum alvorens hier weer te kunnen reageren.

Met het antwoord van Nick werkt het met de nieuwe box als een zonnetje! Bedankt!