Beantwoord

bestaande router met wifi versterkers combineren

  • 11 November 2019
  • 5 reacties
  • 275 keer bekeken

Ik heb een Experia Box V9 in de meterkast. Ik heb daarop een Netgear router die bedraad in de woonkamer staat. De wifi op de 1e en 2e verdieping is slecht. Ik heb van kpn 2 wifiversterkers ontvangen. Een heb ik in de meterkast op de EB aangesloten en één in de slaapkamer op de 1e verdieping bedraad. Beide geven na aansluiting dan een blauw lampje maar de wifi is nog slechter dan daarvoor. Ik heb het idee dat de wifi versterkers op een ander kanaal zitten dan de router? Als ik alleen de wifi versterkers aansluit zonder router, heb ik geen internet. Als ik de router in de meterkast zet en de wifi versterkers daarop aansluit, herkent de knp app wel de wifiversterkers, maar heb ik daarmee nog geen verbinding. De groene lampjes op de versterkers die aangeven dat er verbinding is met telefoon, branden niet dus maken geen verbinding. Hoe kan ik nu zorgen dat de router en de twee wifi versterkers in hetzelfde wifi/internet netwerk komen? 

 

[i]*Admin: topic verplaatst naar juiste board[/i]

icon

Beste antwoord door Cello 15 November 2019, 18:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je moet eerst eens je eigen Netgear router uit houden en die 2 Experia WiFi's aansluiten. Dat moet gewoon werken. Misschien krijg je een andere netwerknaam dan dat je nu hebt. Ik weet niet of je dat ooit wel eens in de Experiabox aangepast hebt? Probeer anders eens on de Experiabox te resetten.

Dank. Zal resetten EB eens proberen. Netwerknaam in de EB aanpassen heb ik nog niet eerder gedaan. Enig idee hoe dat werkt of waar ik dat kan vinden? Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +24

Dank. Zal resetten EB eens proberen. Netwerknaam in de EB aanpassen heb ik nog niet eerder gedaan. Enig idee hoe dat werkt of waar ik dat kan vinden? Bedankt. 

Kun je vooralsnog beter default laten staan. Probeer eerst maar eens die Experia WiFi's te laten werken.

Is gelukt. Router er tussenuit en versterkers geinstalleerd. Is gelukt om netwerknaam te vinden en beveiligingssleutel. 

Reputatie 7
Badge +24

Mooi. In principe moet je nu gewoon de router ook wel weer in gebruik kunnen nemen als je dat wilt. Als je die Experia WiFi's maar op dezelfde manier verbonden laat met de Experiabox als dat je nu hebt.

Reageer