Beantwoord

Bij meer dan 2 access points is een eigen router nodig?

  • 13 September 2019
  • 12 reacties
  • 357 keer bekeken

Ik heb een experia box v10A. Ik wil 3 access points in huis toevoegen.
Als ik het goed heb, kan ik max. 2 AP's aansluiten op de experia box en moet ik daarom een eigen router gaan gebruiken achter de experia box. Klopt dat? Of kan ik ook gewoon 3 access points aansluiten op de experia?
De experia box wil ik blijven gebruiken, o.a. omdat ik rechtstreekse utp verbindingen heb naar TV's.
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 September 2019, 17:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Sanderk19 , de V10a heeft 3 LAN-poorten vrij te gebruiken.
Het lijkt er op dat je poorten tekort komt of gaat komen, je kunt daarom het beste een geschikte switch kopen, te kopen in de KPN webwinkel of bij de lokale computerboer, dan heb je weer voldoende poorten en heb je geen eigen router nodig. Een eigen router aansluiten achter een bestaand modem/router is duurder dan een switch en je hebt elementaire netwerkkennis nodig om het tot een goed einde te brengen.
Reputatie 7
Je kunt wel honderd wifi accesspoints op jouw Experia Box aansluiten, als je maar voldoende LAN poort hebt en die kan je dus krijgen d.m.v. switches.
dank voor de tip. TP-link switch en AP's besteld. Ik ben niet zo thuis in de materie. Verwacht je dat installatie en configuratie met een manual bij de hand te doen is? Wellicht een gewetensvraag 🙂
Hallo @Sanderk19 , houd wel de tv's rechtstreeks aangesloten op de modem.
De installatie is goed te doen mits de handleiding op de juiste manier opgevolgd.
Als de bestelde accessoires geen IGMP-snooping ondersteunen kun je daar de tv's niet op aansluiten, maar rechtstreeks op het modem aangesloten laten.
Reputatie 7
Hallo @Sanderk19 , houd wel de tv's rechtstreeks aangesloten op de modem.
Misschien is het beter om eerst te vragen welk type TP-Link switch Sander heeft aangeschaft.

Hallo @Sanderk19 , houd wel de tv's rechtstreeks aangesloten op de modem.Misschien is het beter om eerst te vragen welk type TP-Link switch Sander heeft aangeschaft.

Hallo @Sanderk19 , welk type TP-Link switch heb je besteld en ondersteunt deze IGMP-snooping?
Hallo @wjb , zo goed?
Reputatie 7
Hallo @wjb , zo goed?
Fantastisch. 😉
TP-Link TL-SG108PE
De tv laat ik sowieso rechtstreeks verbonden aan de experia box.
Het gaat mij echt puur om het toevoegen vqn meerdere access points.
Reputatie 7
Die switch ondersteunt IGMP snooping dus zelfs als je een TV ontvanger op die switch zou willen aansluiten dan is dat gewoon mogelijk.
Ik ga het aansluiten proberen.
Dank voor de reacties!
Zo te lezen ben je van hele goede adviezen voorzien, @Sanderk19 . Ik hoop je het allemaal aan de praat krijgt.
Mocht je het idee hebben dat er iets met de KPN apparatuur is, of je hebt andere vragen. Stel ze gerust!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!