Vraag

Bij torrents downloaden ga ik naar halve snelheid.

Reputatie 1
Badge
Ik heb een abonnement 200MB up and down. Sinds een maand of 4 merk ik dit probleem op.
De 200MB up and down haal ik ook met verschillende tests of als ik iets download. Maar zodra ik een torrent download met welk programma dan ook is niet maximaal de helft.
Heeft KPN restricties aangebracht voor torrents?

26 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Ik heb je vraag naar het 'thuisnetwerkboard' verplaatst, wellicht dat er dan reacties op je vraag van anderen komen 🙂.
Reputatie 6
Badge +10
Echt vreemd dan @master64nl. Ik zal van de week even kijken om ook te testen.
Kunt u misschien per PM de site doorgeven waarop de torrents worden gedownload?
Reputatie 6
Badge +10
Okay thanks, ik ga ze testen en laat het weten.
Reputatie 1
Badge
Beste Marcia,

Ik zou je graag willen geloven maar ik heb dit al bij andere providers gehoord dat dit achter de schermen word toegepast om dat het downloaden van torrents zo toeneemt dat dit de bandbreedte toch enigszins beïnvloed.
Ik heb verschillende torrent applicaties gebruikt en allemaal blijven ze steken op 10MB/S terwijl dit voorheen 24MB/S was. Wel heel toevallig een mooi rond getal van 10MB/S.
Ik heb namelijk andere tests uitgevoerd met downloaden waar ik wel de 24MB/S haal als het maar geen torrent is.

Ik hoop dan ook te horen dat anderen hier geen last van hebben. Dus eigenlijk een oproep naar andere torrent downloaders of ze dit ook ervaren?
Reputatie 1
Badge
Dat ga ik zeker doen. Sherlock Holmes off torrent download.
Reputatie 1
Badge
Allen, ik heb de oorzaak gevonden. Het ligt NIET aan KPN maar aan de app Killer Control Center. Deze app had ik verwijderd maar is op een of andere duistere manier weer geïnstalleerd en was uit mijn gezichtsveld.
In deze app kun je de download en upload snelheid instellen als je gaat gamen. Ik heb dit op maximaal gezet en nu is het weer als vanouds. Dit heeft mij toch een tijd gekost om te achterhalen. Pfffff 😥
Reputatie 1
Badge
Zo hoort het 😉
Reputatie 7
De haalbare snelheid bij het downloaden van torrents is afhankelijk van een heleboel factoren waarvan de beschikbare bandbreedte er maar één van is, maar absoluut niet de belangrijkste.
Het aantal beschikbare feeders en peers speelt hierbij ook een grote rol en welke uploadsnelheid door die feeders en peers gehaald kan worden.
Stel er zijn maar 10 feeders en die hebben allemaal een VDSL lijntje waarbij de upload maar 10Mbps is. Dan haal je dus "maar" 100Mbps. Vaak is de beschikbare snelheid per feeder nog lager.

VPN verbindingen hebben sowieso een grote impact op de haalbare snelheid omdat daar een enorme rekenkracht gevraagd wordt van de VPN server om al die berichten te encrypten.
Reputatie 7
steffen1 schreef:

torrents staan op een server..
snelheidsbeperking is vaak ook al te zien aan het bedrag wat jij betaald.
kpn newsserver is bedoeld voor kleine bestanden vaak tekstbestanden.
een server als xlned voor grotere bestanden.

Ik heb het gevoel dat jij het niet over torrents hebt, maar over newsfeeds.
Reputatie 7
master64nl schreef:

Nee hoor, ik weet waar ik over praat. Zie openingswoord. Het is zo als het is. Het is van het ene moment op het andere moment afgeknepen op 10MB/S heel soms 10.1MB/S

KPN mag wettelijk helemaal niet "afknijpen", dat is in strijd net de netneutraliteit. Ik ben er dan ook van overtuigd dat daar ook geen sprake van zal zijn. De oorzaak zal je toch echt elders moeten zoeken. Nogmaals, bij torrents ben je sterk afhankelijk van het aantal feeders en peers waar je een bestand van kunt downloaden. Als dat aantal beperkt is, of die feeders en peers hebben een smalle upload , dan zal je vrij snel tegen dit fenomeen aanlopen.
Reputatie 7
Ik snap je frustratie maar geloof me, KPN zal je , zoals @Marcia_ ook al aangaf, absoluut niet "afknijpen".
Als jij gewoon 200Mbps meet bij een speedtest, dan staat jou ook 200Mbps ter beschikking voor alle toepassingen en dus ook voor die torrents.
Wat dan wel de oorzaak is zou ik echt niet weten. Wat ik wel weet is dat de techniek achter torrents heel makkelijk zou kunnen resulteren in hetgeen jij ervaart en dat je op het Internet enorm veel artikelen van over de hele wereld kunt vinden waar dezelfde ervaring beschreven wordt.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @master64nl, welkom! Wij hebben geen restricties voor het downloaden van torrents. Je bent hierbij natuurlijk ook afhankelijk van de 'tegenpartij'. Des te meer mensen uploaden, des te sneller heb je je torrent binnen. Vanuit ons houden we in ieder geval niets tegen.
Reputatie 7
Badge +25
Nice! Wat top dat je het nog even liet weten, wellicht maak je hier iemand anders ook blij mee!
Reputatie 6
Badge +10
Staan er geen restricties in het programma wat u gebruikt om een torrents te downloaden?
Reputatie 1
de restricties zitten in de torrent servers.
ook welke vpn server je gebruikt.
zelf heb ik geen snelheidsverlies ontdekt.
4g en netwerk thuis zijn gelijk
Reputatie 1
torrents staan op een server..
snelheidsbeperking is vaak ook al te zien aan het bedrag wat jij betaald.
kpn newsserver is bedoeld voor kleine bestanden vaak tekstbestanden.
een server als xlned voor grotere bestanden.
Reputatie 1
Klopt mijn fout..... Ik had ze door elkaar gehaald. Ik was overgestapt naar newsservers. Dit ook om snelheidsredenen en steeds virusmeldingen. Omdat het van andere pc's afkomt vind ik dat minder betrouwbaar.
Of het wel of niet gebeurd door de providers weet ik niet maar snap het wel.
Het is erg onveilig. Slecht te controleren ondanks viruscheckers.
Reputatie 2
als je denkt dat dit door KPN komr zou je een vpn server kunnen proberen.
Ik gebruik zelf PIA en haal gewoon mijn max van 200Mbps
Reputatie 1
Badge
Ik lees het nu net even na en zie dat het er niet duidelijk staat. Het komt er op neer dat wanneer ik torrents download de maximale downloadsnelheid niet meer gehaald word.

De vraag is dan ook: "Heeft KPN restricties voor het downloaden van torrents"?
Reputatie 1
Badge
Zijn er mensen die bij het downloaden van torrents snelheidsbeperkingen opmerken?
Reputatie 1
Badge
Hi Clevegt, bedankt voor het meedenken. Ik heb alles op maximaal staan dus zonder enige restricties en ook met restricties getest maar het maakt niet uit. Ik kom gewoon niet boven die 10MB/S. Ik heb 4 verschillende torrent programma`s geprobeerd maar allemaal zelfde resultaat.
Reputatie 1
Badge
zonder AdBlock krijg je wel een hoop sex en andere shit dus let op!

Admin: linkjes verwijderd, in strijd met de huisregels
Reputatie 1
Badge
Ik heb niets meer vernomen en ben benieuwd of je het al getest heb Clevegt?
Reputatie 1
Badge
Hi Steffen, bedankt voor je antwoord. Is dit ergens terug te vinden dat ze dit doen?
Reputatie 1
Badge
Nee hoor, ik weet waar ik over praat. Zie openingswoord. Het is zo als het is. Het is van het ene moment op het andere moment afgeknepen op 10MB/S heel soms 10.1MB/S

Reageer