Beantwoord

Bitdefender geeft aan dat KPN Box 12 "High Risk" is

  • 20 September 2021
  • 5 reacties
  • 174 keer bekeken

Op mijn computer werkt Bitdefender als virusscanner, daar hoort een zgn Home Scanner bij. Als ik die draai komt er tot mijn verbazing de melding uit dat de Sagemon broadband router en de twee Kreatel set-top boxen, beiden dus van KPN, tot de categorie " High Risk " behoren. Dus heb ik ingelogd op mijn KPN Box 12 en heb ik de SSID gewijzigd en het wachtwoord( beveiligingssleutel) aangepast, ondanks dat er gemeld werd dat als ik dat deed mijn wifi snelheid zou afnemen. Helaas brachten deze wijzigingen geen positief resultaat.De " High Risk " uitslag bleef hetzelfde. Zonodig ( als dat veilig is op dit forum ) kan ik twee screenshots tonen van de uitslagen.Laat het maar weten.
Mijn vraag is, wat is er aan de hand ? Wat is de oorzaak dat deze apparaten onveilig zijn, en wat te doen om dat op te heffen ? 
En waarom dat terugschakelen van de snelheid, terwijl KPN anderzijds juist adviseert om het SSID en het wachtwoord aan te passen ? Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 September 2021, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RMJK, welkom op ons forum!
Ik heb hier niet zo direct een antwoord op vrees ik. Ik ben niet specifiek bekend met deze software of waar deze conclusies uitgetrokken worden. Misschien dat de community daar meer van weet.
Had je hierover ook al eens gekeken op het forum van Bitdefender?

Reputatie 7

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de melding die Bitdefender geeft?

Reputatie 7
Badge +24

Dus heb ik ingelogd op mijn KPN Box 12 en heb ik de SSID gewijzigd en het wachtwoord( beveiligingssleutel) aangepast, ondanks dat er gemeld werd dat als ik dat deed mijn wifi snelheid zou afnemen.

Waar werd dat vermeld? Dat de WiFi snelheid zou afnemen? Want dat is volslagen onzin.

 

Nick83-Vlak voor dat ik het SSID en het wachtwoord zou gaan wijzigen kreeg ik een pop-up dat het aanbrengen van die wijzigingen snelheidsvermindering van de wifi met zich mee kon brengen. Ik heb mij er niets van aangetrokken en heb de wijzigen toch aangebracht. Niets gemerkt van snelheidswijziging.