Beantwoord

Blauwe eco lampje

  • 1 March 2020
  • 5 reacties
  • 1717 keer bekeken

Fantastische theorieën en tips over aan en uit, maarruh … moet het eco lampje nu wel of niet branden? Wifi werkt eerst zonder en na een reset (ivm verhuizing) ook met blauw licht. Wie het weet mag het zeggen, maar niemand heeft het over de functie van het eco lampje.

icon

Beste antwoord door RBxx 1 March 2020, 18:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Adriaan en Olivier , als het blauwe lampje brandt dan is ECO actief.

Maar of WiFi dan aan of uit staat, dat is afhankelijk van een ingesteld ECO tijdschema.

Als voorbeeld hieronder het tijdschema (default na een reset) op mijn Experia Box v10. Ongeacht of het ECO lichtje hierbij aan of uit is, de WiFi zal 24x7 in de lucht zijn.

 

Dank voor je beantwoording Ruud. 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Adriaan en Olivier, welkom op ons forum.

Ik zie dat @RBxx jullie vraag al heeft beantwoord. Met de ECO-stand wordt de Experia Box in de Energie zuinige stand gezet. Wanneer je hier geen gebruik van wilt maken, dan kun je de ECO-optie uitschakelen. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

10/4/20 KPN heeft de ExperiaBox V9  modem gisteren gereset omdat de ingaande lijn (geen geluid op KPN toestel) en uitgaande lijn (in gesprekstoon op 0800-0402 ea nummers) niet werkte en nu staat het blauwe eco lampje uit.

Wat moet ik doen zodat het blauwe eco lampje weer brandt? Volgens m'n buren die ook KPN hebben gehad,is het heel erg belangrijk dat het blauwe eco lampje op de ExperiaBox V9 brandt.

Hallo @DDay , als er op de modem aan de buitenkant een ECO-knop zit kun je het daarmee aanzetten of anders even inloggen in de modem, dan kun je het helemaal naar je eigen wens inrichten.

De ECO-stand is op zich niet belangrijk en noodzakelijk, maar je spaart er stroom mee en dat is altijd voordelig voor de portemonnee.

 

Reageer