Beantwoord

Blokkade internet opheffen. Factuur onlangs betaald

  • 19 October 2021
  • 11 reacties
  • 219 keer bekeken

Op 18 oktober is er een blokkade op me internet. Ik heb het gelijk met me budgetbeheer gesproken en het factuur van september en oktober is betaald .

Ik kreeg een bedrag die ik vía ideal kon betalen maar zonder internet lukt dat niet dus heb me budgetbeheer beheer met een en Ander rekening nummer van de bank nederlandse gemeente het geld handmatig overgemaakt naar kpn op 18 oktober in de ochtend. Ik heb de banknummer aan medewerker doorgegeven maar ik heb tot nu toe geen internet 

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 20 October 2021, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ja zo zie je maar weer KPN blokeert je betalingsmogelijkheid aan hun. :rofl:

Maar doet je telefoon het wel en kun je bellen naar het gratis nummer 0800-0402, (maar zover ik weet werkt de administratie alleen van 09:00-17:00).  Over het algemeen is het dan snel gefikst. 

Reputatie 7
Badge +17

@Rijschool het is natuurlijk niet leuk als je wel betaald hebt maar daarna nog geen diensten hebt. De reden hiervoor is dat op het moment dat handmatig een bedrag wordt overgemaakt deze niet gelijk, zoals met iDeal, gekoppeld wordt aan je account maar met de gebruikelijke stroom betalingen mee gaat. Dit betekent dat het enkele werkdagen kan duren. Ik ben bang dat ik hierin voor je niks kan versnellen. 

@Rijschool het is natuurlijk niet leuk als je wel betaald hebt maar daarna nog geen diensten hebt. De reden hiervoor is dat op het moment dat handmatig een bedrag wordt overgemaakt deze niet gelijk, zoals met iDeal, gekoppeld wordt aan je account maar met de gebruikelijke stroom betalingen mee gaat. Dit betekent dat het enkele werkdagen kan duren. Ik ben bang dat ik hierin voor je niks kan versnellen. 

Ponsen ze het eerst uit op ponskaarten en lezen ze die dan in of tijpen ze het gewoon nog steeds over. 

Sorry, kon het niet laten, dit is zo 1960, ik kan me niet indenken dat er nog een ander bedrijf is die het nog steeds zo doet (dat gebruik maakt van Ideal)  :sob::sob::sob:

 

@CorL Altijd leuk die zure natrap berichtjes van je, je bent wel de koning er in.

Maar als jij een betaling krijgt op je bank kijk je er naar en denk je, Oja dat is van die voor dat.

Bij KPN komen er miljoenen betalingen binnen, meestal met een betalings kenmerk waardoor het gelijk aan een factuur gekoppelt word in de systemen, maar nu zit er een betaling tussen waar in de omschrijving staat, Cor L, Zuurpruimstraat 11, factuur 24098765 achterstand september, deze zal handmatig aan de betreffende factuur moeten worden gekoppelt, er moet dus een paar ogen tussen zitten en iemand met een PC die hem linkt aan die bewuste factuur

@CorLAltijd leuk die zure natrap berichtjes van je, je bent wel de koning er in.

Maar als jij een betaling krijgt op je bank kijk je er naar en denk je, Oja dat is van die voor dat.

Bij KPN komen er miljoenen betalingen binnen, meestal met een betalings kenmerk waardoor het gelijk aan een factuur gekoppelt word in de systemen, maar nu zit er een betaling tussen waar in de omschrijving staat, Cor L, Zuurpruimstraat 11, factuur 24098765 achterstand september, deze zal handmatig aan de betreffende factuur moeten worden gekoppelt, er moet dus een paar ogen tussen zitten en iemand met een PC die hem linkt aan die bewuste factuur

Jij hanteert dit misschien ook zo en denkt, oei. Maar factuur daar schrijft de wet niets over voor behalve dat je een rekening moet afgeven en registreren. 

Betalingverplichting = 0. Wat jij beschrijft is boekhouden uit de tijd dat we Indie nog hadden. Je mag de kredietstatus van je klant niet te koppelen aan je eigen financiele systeem. De klant heeft zijn verplichting jegens jou voldaan er is dus een leveringsverplichting ontstaan.  

En mensen negatief kwalificeren, nee dat heb ik nog nooit gedaan. Waarom denk jij keer op keer dat het wel mag. 

Door dit verouderde systeem en zich niet houden aan leveringverplichtingen zit @Rijschool wel zonder Internet, terwijl de persoon alles in het werk heeft gesteld om dat te voorkomen. 

Maar dat kan sommige niets schelen maar mogelijk KPN wel en daarom kaart ik het hier aan. 

Reputatie 7
Badge +11

@CorL

 

Ja, er is weer een leveringsplicht dat klopt. Deze betaling moet echter wel handmatig verwerkt worden. Dat is nou eenmaal hoe het gaat bij ieder bedrijf. Ook bij webshops duurt een handmatige betaling altijd enkele werkdagen.

 

De manier wat @Doornekamp33 omschrijft kan jij wel als ouderwets bestempelen maar het is wel hoe duizenden bedrijven nog steeds hun boekhouding runnen. Het is niet instant weer werkend als er met de hand iets overgemaakt wordt. Pas zodra een overschrijving gekoppeld wordt aan een bepaalde factuur dan kan die de status ‘betaald’ krijgen en zodra die factuur de status van ‘betaald’ heeft gehad dan gaat alles weer werken. Niks ouderwets aan, dat is gewoon hoe boekhouden werkt. Als ik een factuur stuur naar een klant en die betaalt zonder factuurnummer dan herkent mijn boekhoudsysteem deze ook niet en zal ik hem handmatig moeten koppelen. Nou heb ik maar enkele transacties per maand maar bij KPN gaat het om miljoenen dus dan is het hele andere koek.

 

Ik moet ook toegeven dat ik wel een beetje klaar ben met die reacties die niks toevoegen en alleen maar voor discussies zorgen. Soms sla je de spijker echt op zijn kop maar in dit soort topics ben je alleen maar gal aan het spuwen. Waarom? Wat voegt het toe? Wat wil je ermee bereiken?

@CorL , Er is een leveringplicht ontstaan als de betaling is verwerkt, en er zal in de algemene voorwaarden zeker iets over in staan.

Maar jij rent om het feit dat TS door wat voor oorzaak ook al een tijdje niet aan zijn verplichting om te betalen heeft voldaan waardoor zijn diensten zijn opgeschort, dat is een gevolg van eigen handelen, was er via Ideal betaald was er weer met ongeveer 4 uur geleverd.

En ja @CorL dat zure reageren ten spijt, als jij niet weet hoe handmatige betalingen door elk bedrijf handmatig moeten worden verwerkt, dus betalingen zonder het 16 cijferige betalings kenmerk maar een op regeltje ingevuld in opmerkingen dan leef jij nog in de tijd van de romeinen toen ze het nog in steen moesten bijtelen.

@CorL

 

Ook bij webshops duurt een handmatige betaling altijd enkele werkdagen.

 

 

Ja en dan zie ik dat ik het bericht van Bram niet goed heb begrepen. Als iemand mij hier in normale woorden op attent had gemaakt, had ik gewoon geschreven. Bedankt, ik las het verkeerd. :kissing_heart:

Reputatie 7
Badge +11

@CorL

 

Ook bij webshops duurt een handmatige betaling altijd enkele werkdagen.

 

 

Even bij het onderwerp blijven van dit topic blijven. Het gaat hier om een Ideal betaling.

TS schrijft zelf dat via iDeal niet lukte en dat er daarom handmatig een betaling is gedaan. Ik blijf dus wel degelijk ontopic.

@CorL

 

Ook bij webshops duurt een handmatige betaling altijd enkele werkdagen.

 

 

Even bij het onderwerp blijven van dit topic blijven. Het gaat hier om een Ideal betaling.

TS schrijft zelf dat via iDeal niet lukte en dat er daarom handmatig een betaling is gedaan. Ik blijf dus wel degelijk ontopic.

Klopt, lees mijn vorige  bericht maar even :kissing_heart:

@CorL, Er is een leveringplicht ontstaan als de betaling is verwerkt, en er zal in de algemene voorwaarden zeker iets over in staan.

Maar jij rent om het feit dat TS door wat voor oorzaak ook al een tijdje niet aan zijn verplichting om te betalen heeft voldaan waardoor zijn diensten zijn opgeschort, dat is een gevolg van eigen handelen, was er via Ideal betaald was er weer met ongeveer 4 uur geleverd.

En ja @CorL dat zure reageren ten spijt, als jij niet weet hoe handmatige betalingen door elk bedrijf handmatig moeten worden verwerkt, dus betalingen zonder het 16 cijferige betalings kenmerk maar een op regeltje ingevuld in opmerkingen dan leef jij nog in de tijd van de romeinen toen ze het nog in steen moesten bijtelen.

Dat weet ik heel erg goed, en daar zal het voor de snelheid weinig uitmaken of het aan een factuur wordt gekoppeld of niet. Maar daarom hoef je dat nog niet vergezeld te laten gaan van een persoonlijke aanval op mijn persoon. 

Maar ik ben blij dat jij denkt dat ik geen fouten kan maken. Om je uit de droom te helpen, wel hoor, maar ik ben geen ezel, dus het gebeurt me steeds weer. 

Ik dacht dat het om een Ideal betaling ging.