Vraag

bluesound wifi probleem

  • 4 January 2020
  • 9 reacties
  • 1214 keer bekeken

Badge

Sinds een paar dagen heb ik een versterker van NAD (met bluesound module) en een losse speaker van bluesound. Beide apparaten werken via de wifi verbinding. Hierdoor zou ik in het hele huis mijn wifi via de bluos app moeten kunnen bedienen. Echter valt de verbinding van zowel de versterker als de speaker continu weg en blijft de muziek dus steeds haperen. Dit is voornamelijk het geval als ik via spotify naar de muziek luister. Als ik via de app naar radio luister gaat het veel beter. Volgens de leverancier ligt het probleem bij de verbinding met het netwerk, aangezien de versterker en de losse speaker er beiden last van hebben. Volgens de leverancier dien ik een nieuwer modem te hebben of het bestaande te updaten omdat deze waarschijnlijk de snelheid van het streamen niet aan kan. Ik heb echter op dit moment een vrij recente experiabox v10 (1-2 jaar oud??) 


Wel heb ik al langere tijd last van een haperende tv. Het beeld loopt redelijk vaak vast. Ik heb hierbij zowel de nieuwste tv-ontvanger als de nieuwste draadloze verbindingsset. Ik vroeg mij af of dit probleem ook te maken kan hebben met het modem. Verder heb ik in huis twee wifiversterkers en daardoor bijna overal in huis wel redelijke wifisnelheid. 

Is er een manier of ik er achter kan komen wat de oorzaak is van dit probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Djurre, welkom op het forum! Even resumerend, je hebt haperingen in de draadloze verbinding met de versterker en de speaker, en je hebt haperingen in de draadloos verbonden tv. Beide zijn verschillende vormen van draadloos, dus dat wordt even los naar beide dingen kijken. Maar ik wil graag beginnen met het checken van je verbinding an sich. Zodat we zeker weten dat de basis goed is. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt?

Badge

Bedankt voor de reactie!

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Djurre. Laten we tv eerst even doen. Ik zie dat je vier draadloze adapters gebruikt. Dat is meer dan we aanraden. Ik vermoed ook dat de kern van het probleem hem daar in zit. Kun je aangeven wat er allemaal met draadloze adapters is aangesloten en hoe verbonden zit verder?

Badge

Van de vier draadloze adapters is er een niet in gebruik. Twee worden gebruikt voor tv’s. En een wordt gebruikt voor een wifiversterker. Alle adapters zitten rechtstreeks in het stopcontact. 

Reputatie 7
Badge +30

Dan zijn het er alsnog vier, toch? Je hebt ook nog de master-adapter die bij de Experia Box zit. Als die vier samen een netwerk vormen, dan verwacht ik dat dit de oorzaak is van de tv haperingen. Je noemt dat er een niet in gebruik is. Wat je dan zou kunnen doen is twee netwerken maken. Waarbij je dus bij de Experia Box twee masters hebt. De ene koppel je met de twee adapters waar tv's op zitten, en de tweede koppel je met degene waar de wifiversterker op zit. Deze draadloze adapters, zijn dat Devolo? Installeer in dat geval de Devolo Cockpit zodat je dan de beide networken een eigen encryptiesleutel kunt geven. Dan storen ze elkaar niet. 

 

Een eventueel alternatief: zit die wifiversterker in de buurt van een tv? Zo ja, dan kun je ook de tv aansluiten op die wifiversterker. Dat scheelt ook weer een adapter.

Badge

Hoi Erik, ik heb je adviezen opgevolgd. Ik heb een van de draadloze opladers weggehaald omdat die tv bijna nooit gebruikt wordt en eventueel ook aangesloten kan worden op de WiFiversterker. Ik echter is het probleem met de haperingen niet verholpen. De tv loopt nog steeds af en toe vast. Gister was het nodig om de draadloze verhinder uit het stopcontact te trekken voordat de tv weer verder ging. Is er nog een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is jammer. De haperingen, komen die op een specifieke ontvanger voor, of merk je dit op meerdere/allemaal? Als het op een specifieke voorkomt, wil je die dan eens omruilen met een van de anderen en kijken of het probleem dan meegaat met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft. Als het meegaat met de ontvanger, kun je me dan de laatste 3 cijfers van het serienummer geven? Dan kijk ik die specifiek even na.

Badge

hoi Erik,

sorry voor de zeer late reactie. Ik heb het een en ander aangepast en wilde eerst een paar weken aanzien of dit werkte. Ik heb goed nieuws, ik heb denk ik beide problemen mede dankzij je hulp kunnen oplossen.
Ik heb eerst op jou aanraden een van de draadloze verbinders eruit gehaald zodat er nog maar 3 werkzaam waren. Dit werkte echter niet, de tv stoorde nog steeds. Vervolgens heb ik ergens gevonden dat je de dvs 1200 ook een software update kan geven. Dit heb ik gedaan en de storingen van de tv leken hiermee helemaal verdwenen. 
Voor het probleem van de stereo installatie heb ik de draadloze verbinder gebruikt. Deze lijkt nu ook zonder storingen muziek af te spelen via de wifi. ik ben er erg blij mee, nogmaals dank voor jou info.

Ik heb echter nog een klein vraagje. De wifi op mijn zolder is niet zeer goed omdat de wifiversterker daar net niet goed het netwerk kan pakken om te versterken. Mijn huis heeft een begane grond en twee verdiepingen. De router staat in de kelder, op de begane grond een wifiversterker direct verbonden aan de router dmv ethernetkabel, en op zolder staat een wifiversterker draadloos.
Ik vroeg mij af of ik voor goede wifi toch genoodzaakt ben om de nieuwe Superwifipunten van kan aan te schaffen (en of ik dan de huidige versterkers kan blijven gebruiken) of dat ik nog iets anders kan proberen met de huidige versterkers. 

Ik hoor graag van je!

groet Djurre

Reputatie 7
Badge +30

Ha Djurre, welkom terug! Fijn dat het probleem met de tv en de muziek nu opgelost is :thumbsup_tone1: Blij dat ik daaraan heb kunnen bijdragen. 

 

Wat betreft de wifi, welke Wifi Versterkers heb je? Het beste resultaat krijg je met een kabel naar boven en daar de Versterker dan op. Als dat niet haalbaar is, kun je de Versterker een verdieping naar beneden zetten? Dat deze op de verdieping eronder komt te staan zodat hij een betere verbinding maakt met de andere. En hopelijk dat hij dan alsnog genoeg wifi uitzend om op de zolder bereik te geven.