Sinds een paar dagen heb ik een versterker van NAD (met bluesound module) en een losse speaker van bluesound. Beide apparaten werken via de wifi verbinding. Hierdoor zou ik in het hele huis mijn wifi via de bluos app moeten kunnen bedienen. Echter valt de verbinding van zowel de versterker als de speaker continu weg en blijft de muziek dus steeds haperen. Dit is voornamelijk het geval als ik via spotify naar de muziek luister. Als ik via de app naar radio luister gaat het veel beter. Volgens de leverancier ligt het probleem bij de verbinding met het netwerk, aangezien de versterker en de losse speaker er beiden last van hebben. Volgens de leverancier dien ik een nieuwer modem te hebben of het bestaande te updaten omdat deze waarschijnlijk de snelheid van het streamen niet aan kan. Ik heb echter op dit moment een vrij recente experiabox v10 (1-2 jaar oud??)
Wel heb ik al langere tijd last van een haperende tv. Het beeld loopt redelijk vaak vast. Ik heb hierbij zowel de nieuwste tv-ontvanger als de nieuwste draadloze verbindingsset. Ik vroeg mij af of dit probleem ook te maken kan hebben met het modem. Verder heb ik in huis twee wifiversterkers en daardoor bijna overal in huis wel redelijke wifisnelheid.
Is er een manier of ik er achter kan komen wat de oorzaak is van dit probleem?