Vraag

Bose soundbar 700 schakelt niet mee aan

  • 26 May 2020
  • 10 reacties
  • 578 keer bekeken

De Bose soundbar 700 heb ik via hdmi1 arc aangesloten op mijn Samsung Q7R Tv.

(Op die tv zit ook de ARRIS vip5202 op hdmi2)

Nu schakelt de Soundbar niet automatisch aan als ik de tv aan zet met de kpn afstandsbediening, wel kan ik het volume regelen met die afstandsbediening, dus alles is naar mijn inzien  correct aangesloten.

Ik heb geen zinom de Soundbar steeds net een andere afstandsbediening los aan te zetten.

Heeft iemand hiervoor de oplossing?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Volgens mij is dit een probleem tussen Samsung en Bose. Ik heb alles van LG en daar gaat de soundbar wel aan als ik de tv aanzet, onafhankelijk van wat ik met de KPN-ontvanger doe. Wellicht moet je iets aanpassen in de instellingen van de Bose en/of Samsung.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Thijs. Dit klinkt inderdaad als een Samsung i.c.m. Bose ding. En volgens mij heb je dan HDMI-CEC nodig. Als dat wordt ondersteunt gaat de soundbar automatisch ook aan. Onze tv-ontvangers ondersteunen dat overigens nog niet, maar in dit geval speelt die ook geen rol.

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niets meer van je gehoord @Thijsl83 dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

hallo,

Ik probeer om het volume van de Bose 700 soundbar ook via de AB van KPN te laten lopen zodat ik maar 1 AB nodig heb. Helaas lukt me dit niet!

Heeft iemand een goede oplossing voor mij.

Vast bedankt.

M.vr.gr.

Henkcb1955

 

Reputatie 7

Is hdmi-CEC geactiveerd op jouw televisie?

Hallo WJB,

Deze staat aan. En een BD Player staat als geactiveerd. Geen idee wat dat is.

En nu??

 

M.vr.gr.

Henk

Reputatie 7

Deze staat aan. En een BD Player staat als geactiveerd. Geen idee wat dat is.

Heb je ook een Blu-Ray Disc Player aangesloten?

Staat jouw soundbar ook als geactiveerd?

Aha, inderdaad staat de bluerayspeler geactiveerd.

Nee, de Soundbar staat NIET geactiveerd. Datmoet dus!! Hoe doe ik dat ?? Simpel te doen en hoe??

Gr.

Henk

 

Reputatie 7

Aha, inderdaad staat de bluerayspeler geactiveerd.

Nee, de Soundbar staat NIET geactiveerd. Datmoet dus!! Hoe doe ik dat ?? Simpel te doen en hoe??

Ik zou het niet weten hoe je dat kunt doen aangezien ik geen Samsung televise heb maar een Sony en ik geen Bose Soundbar heb maar een Sony home cinema set.

Ok. Thx.