Beantwoord

Boston xl meerdere basisstations, inten bellen

• 8 november 2017
  • 4 reacties
  • 274 keer bekeken

Vanwege mantelzorg voor mijn demente vader probeer ik onze twee Boston xl basisstations te koppelen met twee handsets om intern te kunnen bellen.
De basisstations staan ver uit elkaar en staan op dezelfde telefoonlijn, de handsets wisselen dus van basisstation als ze in de buurt komen van het andere basistation. Wat ik ook probeer (fabrieksinstelling, batterijen eruit, stroom eraf) de handsets blijven nummer 1 bij hun oorspronkelijke basis en worden nummer twee als ze in de buurt zijn van de andere basis. Daardoor is het dus onmogelijk om intern te bellen, bellen van 1 naar 1 lukt niet en van 2 naar 2 uiteraard ook niet.
Wie heeft de oplossing?
icon

Beste antwoord door PeterG 8 november 2017, 18:46

Dit kan in deze configuratie niet anders. Je kunt alleen intern bellen via de op één basis aangemelde handsets. Dus als ze beide contact hebben met één basis kun je intern bellen. Van handset 1 naar 2 of andersom.
Het is niet mogelijk intern te bellen van basis naar basis.

Hoe ver is trouwens ver? Binnen 50 meter van de basis waarop ze aangemeld staan werken ze nog. Je moet wel érg groot wonen het niet met één basis af te kunnen.
Nieuwe Gigasets ondersteunen een 'repeater' waarmee je het bereik van één basis vergroot.

Een analoge huiscentrale tussen de twee bases zou wel nog kunnen. Maar vind die nog maar eens. I.v.m. dat dect, via één basis, ook als huiscentrale functioneert zijn die centrales vaak alleen nog tweede hands te vinden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Dit kan in deze configuratie niet anders. Je kunt alleen intern bellen via de op één basis aangemelde handsets. Dus als ze beide contact hebben met één basis kun je intern bellen. Van handset 1 naar 2 of andersom.
Het is niet mogelijk intern te bellen van basis naar basis.

Hoe ver is trouwens ver? Binnen 50 meter van de basis waarop ze aangemeld staan werken ze nog. Je moet wel érg groot wonen het niet met één basis af te kunnen.
Nieuwe Gigasets ondersteunen een 'repeater' waarmee je het bereik van één basis vergroot.

Een analoge huiscentrale tussen de twee bases zou wel nog kunnen. Maar vind die nog maar eens. I.v.m. dat dect, via één basis, ook als huiscentrale functioneert zijn die centrales vaak alleen nog tweede hands te vinden.
Da's nou jammer! We wonen niet zo groot, mijn ouders wonen in een apart goed geisoleerd huisje en 1 basis heeft helaas net niet genoeg bereik.
Reputatie 7
Dan kun je mijns inziens alleen elkaar bellen via mobiele nummers/telefoons. Er zijn bij o.a. Blokker eenvoudige GSM's te verkrijgen.

Sterkte met je vader.
Bedankt voor de tip!

Reageer