Beantwoord

Bridge modus

  • 18 May 2020
  • 13 reacties
  • 967 keer bekeken

Badge

Hallo KPN vrinden,

 

Onlangs heb ik een setje deco’s aangschaft van TP-link en wil ik nu door verhuizing deze bedraad gaan aansluiten. 
TP-link adviseert mij om de experiabox in bridge te zetten KPN verwijst mij naar het Forum en kan/mag mij niet helpen.
nu heb ik gezocht op dit forum hoe dit moet en kom er niet helemaal uit, of beter gezegd helemaal niet.
Wij hebben geen tv van KPN wel telefonie en internet. We streamen graag alles zelf:stuck_out_tongue_winking_eye: .

icon

Beste antwoord door Frank3523 19 May 2020, 10:28

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox kan niet in bridge modus. Heeft u glasvezel? Dan kunt u hem er gewoon tussenuit halen. Alleen voor telefonie moet u dan nog wel ff een andere oplossing zoeken 😉

Badge

De Experiabox kan niet in bridge modus. Heeft u glasvezel? Dan kunt u hem er gewoon tussenuit halen. Alleen voor telefonie moet u dan nog wel ff een andere oplossing zoeken 😉

Hey Nick83 bedankt voor je reactie.
Dat is jammer zeg. Ik heb idd glasvezel en wil ook graag mijn telefoonverbinding behouden.
Dan kan ik alleen de accespoint van mijn Deco’s functie gebruiken.
 

Reputatie 4
Badge +2

Of de DECO als DMZ host achter de Experiabox

Badge

Of de DECO als DMZ host achter de Experiabox

Hoi Frank3523,
bedankt voor je reactie, hoe doe ik dat?

 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op de Experiabox op http://192.168.2.254

Dan kun je het daar ergens vinden bij de instellingen. 

Reputatie 4
Badge +2

Of de DECO als DMZ host achter de Experiabox

Hoi Frank3523,
bedankt voor je reactie, hoe doe ik dat?

 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Reputatie 7

Aangezien je geen TV van KPN hebt en een glasvezelaansluiting kan je de Experia Box er ook helemaal tussenuit halen.

Zorg er wel voor dat de pppoe connectie op vlan 6 opgezet wordt.

De pppoe login gegevens zijn vrij te kiezen zolang er maar iets ingevuld is.

Telefonie kan je dan op een VoIP ATA afwikkelen zoals bijvoorbeeld een Gigaset N300A IP (dect) of een Grandstream HT801 (analoog).

 

Edit: Ik lees in jouw forum profiel dat je wel TV van KPN hebt en een Arris VIP2952 v2 gebruikt. Hoe zit het nu echt?

Badge

Aangezien je geen TV van KPN hebt en een glasvezelaansluiting kan je de Experia Box er ook helemaal tussenuit halen.

Zorg er wel voor dat de pppoe connectie op vlan 6 opgezet wordt.

De pppoe login gegevens zijn vrij te kiezen zolang er maar iets ingevuld is.

Telefonie kan je dan op een VoIP ATA afwikkelen zoals bijvoorbeeld een Gigaset N300A IP (dect) of een Grandstream HT801 (analoog).

 

Edit: Ik lees in jouw forum profiel dat je wel TV van KPN hebt en een Arris VIP2952 v2 gebruikt. Hoe zit het nu echt?

Scherp van je, dit was al een tijdje niet bijgewerkt. Nu weer up to date😉

ik heb het voor nu als volgt, de deco’s alle drie verbonden met de router en in accespoint modus gezet. 
Het is wel stabiel en helaas zonder de routerfuncties van deco wat ik jammer vind.

aangezien ik geen techneut ben en al afhaak bij pppoe ben ik bang dat het voorlopig ook zo blijft.

Reputatie 7
Badge +24

Welke routerfuncties mis u nu dan? Want iemand die niet zo'n techneut is, die mist die extra functies misschien ook niet. Zou ik zeggen 😉

Reputatie 7

Welke routerfuncties mis u nu dan? Want iemand die niet zo'n techneut is, die mist die extra functies misschien ook niet. Zou ik zeggen 😉

Of juist wel. :sunglasses:

Badge

Welke routerfuncties mis u nu dan? Want iemand die niet zo'n techneut is, die mist die extra functies misschien ook niet. Zou ik zeggen 😉

Het zijn juist de functies die deco biedt, zoals parental control e.d. 
deze werken alleen in de routerfunctie van deco en niet in accespoint modus. 

Ik heb mijn v10A in DMZ gezet en gebruik de DECO M9 Plus als volledige router. al enkele maanden nu veel plezier van. geen storingen en alles netjes beheren via de app.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb mijn v10A in DMZ gezet en gebruik de DECO M9 Plus als volledige router. al enkele maanden nu veel plezier van. geen storingen en alles netjes beheren via de app.

Dat kan @Arjanbannie ook gewoon doen. Maar je moet de Deco's dan wel zo aansluiten:

En niet alle3 aan de Experiabox. 

Reageer