Beantwoord

Calex lamp verbinden via KPN wifi versterkers lukt niet.

  • 12 January 2022
  • 11 reacties
  • 859 keer bekeken

Goedeavond,

Kunnen jullie ons helpen.

Wij proberen onze Calex lampen te verbinden met het WIFI punt van KPN alleen dit lukt niet.

Nu heeft men het er over dat het 2,4 GHZ moet zijn ipv 5?

Geen idee hoe dit werkt, wij hebben laatst de nieuwe WIFI versterkers aangeschaft van KPN alleen geen idee wat die dingen verzenden…

 

Help!

icon

Beste antwoord door Hanna_ 23 January 2022, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Priscilla123 , zelf heb ik laatst ook een Calex lamp aangesloten en hun app geïnstalleerd op mijn mobiel en gebruik een KPN Box 12 en werkt gewoon goed. Goed de meegeleverde handleiding volgen en eventueel aanvullende hulp op de Calex site.

Succes

 

Hoi,

 

Dank voor je reactie alleen het lukt echt voor geen meter.

Ik heb een EXP V10A met daar aangekoppeld een KPN wifi versterker.

Op mijn telefoon de app geïnstalleerd alleen krijg met geen mogelijkheid de verbinding met de lampen voor elkaar.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Priscilla123, welkom. 

Wat lastig dat het instaleren van de lampen niet lukt. Op het forum zit je op de juiste plaats, hopelijk kan onze community jouw op weg helpen. 

Wat voor Wifi versterkers heb jij? Zijn dat de Super Wifi's (de ronde schijven met het groene lampje?) of een ander soort Wifi versterker? 

 

Ik zit met hetzelfde, kan de lampen niet installeren, heb box 12 en 2 super WiFi punten (ronde schijf met groen lampje). Ik moet op 2,4 ghz installeren maar geen idee of ik 5 of 2,4 WiFi heb en heb ook geen idee hoe ik t kan veranderen.

Hallo,

 

Ja ik heb inderdaad ook de ronde wifi superpunten.

Reputatie 5
Badge +5

@Priscilla123 

De Calex lampen, en eigenlijk alles van Calex smart home producten, moeten verbinding maken met 2,4Ghz. Jou wifi zendt zowel 2,4 als 5Ghz uit. Er zijn trucjes om de lampen te verbinden met de 2,4Ghz maar er zijn hier mensen op het forum die jou dat veel beter kunnen uitleggen als mij. 

Je kan ook ff zoeken door in de zoekbalk hierboven iets in te tikken als: ""smart home producten koppelen" 

Reputatie 5
Badge +5

Als je problemen hebt met de frequentie  dan moet je wat verder van de experiabox af gaan staan dan schakelt je telefoon terug op 2.4 GHz en kun je ze gewoon zonder moeite verbinden en koppelen

 

er is een update aan het komen voor superwifi dat je een extra 2.4ghz netwerk aangemaakt kan worden,Maar nu nog niet.Ik verwacht ergens deze maand of begin februari.

Reputatie 7
Badge +13

@Priscilla123

De Calex lampen, en eigenlijk alles van Calex smart home producten, moeten verbinding maken met 2,4Ghz. Jou wifi zendt zowel 2,4 als 5Ghz uit. Er zijn trucjes om de lampen te verbinden met de 2,4Ghz maar er zijn hier mensen op het forum die jou dat veel beter kunnen uitleggen als mij. 

Je kan ook ff zoeken door in de zoekbalk hierboven iets in te tikken als: ""smart home producten koppelen" 

er is een update aan het komen voor superwifi dat je een extra 2.4ghz netwerk aangemaakt kan worden,Maar nu nog niet.Ik verwacht ergens deze maand of begin februari.

Hoi @Priscilla123 en @Calex lamp verbinden, wat fijn om te zien dat de community jullie al te hulp is geschoten. In het volgende topic vinden jullie meer informatie over de 2,4ghz 

 

Goedeavond,

Inmiddels is het probleem opgelost.

Het lag in dit geval niet aan de box van KPN maar daar ik 3 stuks Calex lampen op een lichtpunt ging installeren.

Dit moet je namelijk per lamp uitvoeren en niet drie tegelijk.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Priscilla123, 

Dankjewel voor de update. Ik ben blij dat het is opgelost. :blush: