Beantwoord

Camera aansluiten WIFI - experia V10

  • 22 March 2019
  • 5 reacties
  • 897 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Goedemorgen. Ik wil een security IP camera aansluiten op mijn experia v10 via wifi. Wanneer ik de camera probeer te koppelen via wifi, krijg ik een foutcode op de camera (aansluiting mislukt). Is er een setting op de experia die ik eerst moet aanpassen om dit voor elkaar te krijgen? Aansluiten via utp kabel werkt overigens ook niet (ook dat geeft een foutmelding).
icon

Beste antwoord door WMS 26 March 2019, 15:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi WMS, welkom hier! Je hoeft geen instellingen aan te passen voordat de IP camera verbinding kan maken. Als je de beelden op afstand wil kunnen zien is het nodig om portforwardings in te stellen. Maar het verbinding maken is de eerste stap.

Ben je afgelopen weekend al verder gekomen? Als dat niet zo is, welk merk+type IP camera gebruik je? Heb je de V10 of V10A Experia Box?
Bedankt voor de reactie. Nog niet verder gekomen, maar ga eerst proberen of het beter werkt wanneer ik de modum op 2.4 ghz zet, daar is de camera namelijk compatible mee en dus niet met 5ghz.
Reputatie 7
Badge +28
Prima, laat maar weten of het werkt!
Hallo @WMS
In de regel is het het beste de camera eerst via een LAN-kabel in te stellen en geschikt te maken voor wifi.
Als dat goed staat de LAN-kabel verwijderen en moet de camera zelfstandig op wifi kunnen draaien.
Dan een app op een smartphone/tablet installeren om buiten je eigen huis ook de camerabeelden te kunnen zien.
Gebruik wel een goede wifi beveiliging WPA2/AES anders kan zo de hele wereld meekijken.
Het is gelukt, bedankt voor reacties.

Reageer