Beantwoord

Camera beelden kan ik niet meer bekijken op telefoon.

  • 28 May 2019
  • 41 reacties
  • 1363 keer bekeken

Badge
Goede middag,

ik heb een probleem:

Op het kantoor van ons bedrijf hebben we snel internet buitengebied aan laten leggen. Daardoor verandert het IP adres. Op ons bedrijf hangen camera’s die ik via mijn telefoon kon bekijken. Sindsdien ik ik bij mij thuis de camerabeelden niet meer via mijn WiFi bekijken. Er is al iemand langs geweest die de camera’s heeft aangelegd en die zegt dat er of een firewall op mijn V10 zit of er moet een poort opengezet worden zodat ik de camerabeelden weer via WiFi kan bekijken. Via 4G kan ik de camerabeelden overigens wel bekijken.
ik heb al gebeld naar de klantenservice van de KPN, maar die wisten geen raad. Zijn advies was om mijn vraag hier op het forum te plaatsen.Wie kan mij helpen?

vriendelijke groet,Peter
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 June 2019, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Badge
Niemand?
Hoi @pwvogelaar . Heel jammer en vervelend dat dit nog niet wil lukken. Wat voor camera is het? Liefst merk en type. Vanuit KPN kan ik hier weinig ondersteuning bij geven omdat ik de apparatuur niet ken. Mocht er een poort open gezet moeten worden is dat mogelijk op de V10. Ik kan je daar wel een voorzetje bij geven maar wil graag weten wat voor camera's het zijn. 🙂
Badge
Hoi Erwin, het zijn Linuron camera’s. Op het IP adres van het bedrijf kunnen we ze gewoon bekijken . Maar bij mij thuis moet er nu blijkbaar een poort op het modem open gezet worden om de beelden te kunnen bekijken. En mijn vraag is dus welke poort moet er open gezet worden en hoe moet ik dat doen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Peter
Ik kan via google niks vinden over Linuron camera's, @pwvogelaar . Is het correct gespeld?
Los daarvan zou er in de handleiding moeten staan óf en wélke poort er open gezet moet worden. Ik kan je in ieder geval vertellen wáár dit moet gebeuren.
Als je met een (bij voorkeur bedraad aangesloten) computer wilt inloggen in het modem kan dat via dit ip adres: 192.168.2.254 (invullen in de browser). Als je hier nog nooit bent geweest mag je het wachtwoord veld leeg laten. Hierna ben je verplicht om zelf een wachtwoord te bedenken. Is er ooit al wel een wachtwoord gekozen en ben je dit vergeten is een reset ( resetgaatje) van het modem aan te raden.
Ik heb een screenshot bijgevoegd van het tabblad waar je portforwardings kunt instellen. Vanaf hier zul je met behulp van andere forumleden of google kunnen proberen om de juiste poort open te zetten. KPN ondersteunt dit niet.
Ik moet er bij vertellen dat de oorzaak vaak elders gezocht moet worden omdat de meeste apparatuur geen portforwardings meer nodig hebben. Helaas kan ik dit in het geval jouw camera niet beoordelen omdat ik het model/merk niet kan vinden.
@wjb is een gebruiker van ons forum die hier héél veel van weet. Wellicht heeft hij nog een ingeving. Succes!

Badge
Beste Erwin,

Dankjewel voor je reactie. De camera’s zijn bedraad op het WiFi netwerk van ons bedrijf aangesloten. Alleen het probleem is dus dat ik vanaf mij thuis via mijn WiFi netwerk niet meer kan inloggen om de camera beelden te bekijken. Via 4G gaat het overigens wel.
Ik kan inloggen in ons modem en heb het geprobeerd volgens jouw uitleg. Alleen krijg ik dan helaas een foutmelding. Maar het lijkt me wel dat je op de goede weg zit.
Mocht er iemand nog een tip hebben, graag.

Alvast bedankt.
groet, Peter
Badge
Ik log trouwens in op mijn telefoon via de app RAS Mobile 1 HD.
Reputatie 7
Als ik het goed begrijp hangen die camera's niet thuis maar op jouw kantoor, klopt dat?
De V10 waar je over spreekt, is dan jouw V10 thuis of de V10 op kantoor?
Je zegt dat je via 4G wel de beelden kunt bekijken maar dat dat via de wifi thuis niet lukt. Klopt dat?
Dank voor de toelichting! Wat voor foutmelding krijg je als je wilt inloggen in de webinterface? Heb je een screenshot?
Badge
Klopt, de camera’s hangen bij ons op het bedrijf. De V10 is bij mij thuis. Via 4G kan ik de beelden inderdaad wel bekijken. De monteur van de camera’s kon dat wel voor me instellen. Maar camerabeelden bij mij thuis via WiFi bekijken gaat niet meer. Waarschijnlijk omdat er een poort dicht staat op het modem.
Badge
Als het goed is is het plaatje weer weg.
Badge
Dit is de foutmelding die ik krijg
Reputatie 7
Kan jij dat plaatje weer verwijderen, je hebt waarschijnlijk jouw publieke IP adres ingevuld en dat publieke IP adres is nu dus voor iedereen zichtbaar.
Je kunt je bericht een tijdje na plaatsing nog wijzigen door op de drie puntjes rechtsonder het bericht te klikken.
Reputatie 7
Klopt, de camera’s hangen bij ons op het bedrijf. De V10 is bij mij thuis.
Dan hoef je op de V10 niets aan te passen immers het betreft uitgaande communicatie en voor uitgaande communicatie staan alle poorten sowieso al open op een Experia Box.
Wat de oorzaak dan wel is ... ik weet het niet maar het zal wel iets met Sneller Internet Buitengebied te maken hebben.
Badge
Ik krijg wel de… En kan het bericht nog bewerken maar ik zie niet hoe ik de foto moet verwijderen
Badge
Het betreft voor mij toch geen uitgaande communicatie . Bij mij thuis is het toch inkomend?
Reactie verwijderd i.v.m. beter antwoord.
Badge
Mijn broer thuis heeft ook een V10 En die kan wel nog steeds probleemloos de camera beelden via wifi bekijken
Reputatie 7
Ik krijg wel de… En kan het bericht nog bewerken maar ik zie niet hoe ik de foto moet verwijderen
De bijlage verwijder je door op het kruisje rechts ernaast te klikken.
De foto verwijder je uit de tekst door de cursor er direct achter te plaatsen en op de backspace te drukken.
Mijn broer thuis heeft ook een V10 En die kan wel nog steeds probleemloos de camera beelden via wifi bekijken
Hallo @pwvogelaar , dan zou je het beste de instellingen van beide modems even kunnen vergelijken.
Bij één verkeerde punt, komma, vinkje aan of uit of iets anders kan het al mis gaan.
Reputatie 7
Het betreft voor mij toch geen uitgaande communicatie . Bij mij thuis is het toch inkomend?
Het betreft uitgaande communicatie want jij benadert een apparaat (service) buiten jouw eigen netwerk. Alleen als je vanaf Internet een apparaat binnen jouw thuisnetwerk wilt benaderen spreken we van inkomende communicatie.
Voor uitgaande communicatie staan alle poorten "open" dus daar hoef je niet naar te kijken.

Omdat je via 4G de camera's wel kunt benaderen lijken de instellingen van de router op kantoor ook goed te zijn en dat maakt het zo interessant immers dan zou het theoretisch via jouw wifi thuis ook gewoon moeten werken.
Badge
Als het goed is is het plaatje weer weg.
Badge
Mijn broer weet niet hoe hij in zijn modem moet komen, dus de instellingen vergelijken wordt lastig.
Badge

Het betreft voor mij toch geen uitgaande communicatie . Bij mij thuis is het toch inkomend?Het betreft uitgaande communicatie want jij benadert een apparaat (service) buiten jouw eigen netwerk. Alleen als je vanaf Internet een apparaat binnen jouw thuisnetwerk wilt benaderen spreken we van inkomende communicatie.
Voor uitgaande communicatie staan alle poorten "open" dus daar hoef je niet naar te kijken.

Omdat je via 4G de camera's wel kunt benaderen lijken de instellingen van de router op kantoor ook goed te zijn en dat maakt het zo interessant immers dan zou het theoretisch via jouw wifi thuis ook gewoon moeten werken.


Ja dat kon ik dus de afgelopen 5 jaar ook. Alleen we hebben op kantoor sneller internet buitengebied genomen en dan verandert eenmalig het IP adres. Bij mijn broer die ook een V10 heeft geeft dit geen problemen, maar bij mij thuis vreemd genoeg wel.
Reputatie 7
Ik zie helaas geen enkele reden waarom het bij jou dan niet zou werken.
Je zou kunnen kijken of het even uit en aan zetten van jouw V10 verandering brengt, maar ook dat zou eigenlijk niets uit mogen maken.
Badge
Dat zal ik nog even proberen.