Beantwoord

Camera heeft wifi nodig van 2.4GHz: waar kan ik dit instellen?

  • 2 January 2022
  • 19 reacties
  • 2634 keer bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb een bewakingscamera gekocht maar deze kan ik niet verbinding met mijn mobiel.  In de beschrijving staat dat de wifi op 2.4GHz ingesteld moet worden. Ik kan niet vinden waar ik dat kan instellen. 

Gr, Bastard 

 

icon

Beste antwoord door wjb 2 January 2022, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Heeft de camera 2.4GHz wifi nodig of moet je een app op telefoon of tablet gebruiken om de camera te configureren waarbij de telefoon/tablet dan met 2.4GHz verbonden moet zijn?

Op de  mobiel heb ik een app LSC smart connect..om verbinding te maken met de camera hen ik een stabiele,  sterke wifi nodig met WiFi 2.4GHz...dit is wat in de beschrijving staat

Reputatie 7

Op de  mobiel heb ik een app LSC smart connect..om verbinding te maken met de camera hen ik een stabiele,  sterke wifi nodig met WiFi 2.4GHz...dit is wat in de beschrijving staat

Dat is alleen om de camera te configureren, niet voor het "normale" gebruik.

Ga naar een plek in jouw huis of buiten waar de 5GHz wifi niet meer beschikbaar is zodat de telefoon met 2.4GHz verbonden wordt. Kan je dan de camera wel configureren?

Nee ik heb dit al geprobeerd 

Badge

Als je inlogt op het modem en dan in linker menu naar WLAN

dan zie je de wlan 2,4  en de wlan 5 die 5 moet je dan ff uitschakelen

verbind je camera en activeer je modem weer

 

suc6

Sorry...maar ik weet niet goed waar en hoe ik dat moet doen

Badge

stap 1 = nloggen op je modem..…

dit moet je opzoeken in je handleiding van provider

 

Is dat deze

Badge

achterop t modem staat je wachtwoord

Is dat deze

Dit is een v9,Die heeft helemaal geen 5GHZ.Je hoeft dus geen 5GHZ uit te zetten.

achterop t modem staat je wachtwoord

Ook dat klopt niet,

De 1e keer hoef je geen wachtwoord te gebruiken, en daarna je eigen bedachte wachtwoord.

Badge

suc6 verder

ik ben ook geen kinderen medewerker

suc6 verder

ik ben ook geen kinderen medewerker

Maakt niet uit hoor!

Het gaat erom dat je het goed bedoeld, misschien was ik wat kort door de bocht,sorry daarvoor!

Badge

kinderen = KPN

 

maar waar het om gaat is of je al een verbinding hebt met je camera

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bastard, welkom op het KPN forum! Ik zie dat onze community je al op weg heeft geholpen. Is het met hun tips gelukt of heb je nog hulp nodig?

Het lijkt er inderdaad op dat jij een Experia Box V9 hebt. Deze Experia Box heeft alleen wifi via een 2.4 Ghz verbinding. Je zou de camera dus zonder problemen moeten kunnen installeren. Tenzij je wifi versterkers als Experia Wifi of SuperWifi hebt, dan wordt het een ander verhaal. Deze apparaten zenden namelijk wel op 5 GHz uit en nemen daarbij ook het wifi signaal van het modem over. Wat je dan zou kunnen doen, is de wifi versterkers even loskoppelen en dan de camera verbinden. Wanneer je dat gedaan hebt, kan je de wifi versterkers weer aansluiten.

Problemen gevonden...mijn modem was defect.....deze is al omgeruild en aangesloten en wat denk je.....de camera doet het in 1 keer👌

Reputatie 7

Problemen gevonden...mijn modem was defect.....deze is al omgeruild en aangesloten en wat denk je.....de camera doet het in 1 keer👌

Welk type Experia/KPN Box had je en welke heb je nu?

Welke versie van de firmware staat op die Experia/KPN Box?