Beantwoord

Camera's niet via internet benaderbaar

• 11 november 2017
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Zelfde met beveiligingscamerasysteem
poort 80 blijft gesloten ondanks herhaaldelijk modem gereset en eindeloos de installingen opnieuw. Het heeft gewerkt tot om andere reden er een reset kwam.
via wifi camera's in beeld maar online dus niet.

Admin: post vanaf dit topic afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door wjb 12 november 2017, 14:03

Dan zijn er ook geen port-forwardings meer ingesteld n dat is ook logisch als je de Experia Box een factory-reset gegeven hebt met dat pinnetje in een klein gaatje.
Zorg er voor dat het IP adres van jouw camera niet meer wijzigt door daar een DHCP binding voor vast te leggen op de Experia Box en maak daarna opnieuw de port-forwarding.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Kan je hier een screenshots plaatsen van:
1) De instellingen op de Experia Box t.b.v. het forwarden van poort 80 naar die camera.
2) De DHCP entry en DHCP binding die je voor jouw camera in de Experia Box hebt staan.

Wat voor een reset heeft er plaatsgevonden?
Reputatie 7
Waar is een screenshot van de port-forwarding van poort 80?
Waar is een screenshot van de DHCP entry van de camera?

Wat is het LAN IP adres van jouw camera?
Kan je jouw camera wel op dat LAN IP adres bereiken?

welke reset? das met een pinnetje in een klein gaatje.Jij begon over het feit dat er "om een of andere reden" een reset kwam.
Reputatie 7
Dan zijn er ook geen port-forwardings meer ingesteld n dat is ook logisch als je de Experia Box een factory-reset gegeven hebt met dat pinnetje in een klein gaatje.
Zorg er voor dat het IP adres van jouw camera niet meer wijzigt door daar een DHCP binding voor vast te leggen op de Experia Box en maak daarna opnieuw de port-forwarding.
binding is leeg. Heb voorheen ook nooit een mac adres ingevoerd. Was alleen maar gekloot steeds en theeft maandenlang prima gewerkt.
welke reset? das met een pinnetje in een klein gaatje.
Geeft niet, keer herstarten kan ook als een reset aangemerkt worden immers. Ja vrouwlief werd er met haar tablet steeds afgegooid en na die reset was het weer goed. Vanmorgen nogmaals een reset gedaan en nu werkt de app van de camera's weer. Alleen de poorten blijven gesloten volgens de link van hierboven.
portforwarding laat ook niet meer zien wat er ingesteld is. Blijft leeg.
had dat opnieuw gedaan met 80 en 8000 maar
Ik had dat opnieuw gedaan maar krijg ze niet meer in beeld. Dus wordt niet meer vastgehouden denk ik.
DHCP binding, eens zien of ik dat kan vinden. Had al wel een mac adres ingevoerd maar geen idee of dat werkt.
owh zie nu dat dat hetzelfde is. dat had ik ingevuld met de gegevens die het apparaat (Safire) in het systeem aangaf.
We gaan het merken of het blijft werken. In ieder geval bedankt voor de tips hier.
Dat van dat mac adres ook maar eens met tablet van vrouwlief doen. Misschien dat ze er dan niet steeds afgegooid zodra ik de laptop aanzet.

Reageer