Beantwoord

Casten via tv lukt niet

  • 9 July 2020
  • 21 reacties
  • 549 keer bekeken

Hoi!

Wij hebben een Sony Bravia UR2 4K tv, model nummer KD 55XG8599 met een ingebouwde chromecast.

Sinds een week hebben we het KPN12 modem met een arris settop box, maar streamen via onze ingebouwde chromecast in de tv werkt niet meer. Kunnen alleen nog via de settop box streamen waarvan de functies erg beperkt zijn. 

 

Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten zodat we via build-in chromecast kunnen streamen? Of op een andere manier in elk geval kunnen zorgen dat we wel gebruik kunnen maken van de ingebouwde chromecast.

Ik heb al veel moeten veranderen aan de wifi instellingen om überhaupt op alle apparaten wifi te hebben, maar nu vind ie de chromecast bijna nooit. 

Gr Nina 

icon

Beste antwoord door Pemmulaa 14 July 2020, 17:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @Pemmulaa , de tv-ontvanger met de ingebouwde Chromecast moet eenzelfde verbinding hebben via wifi of bekabeld als het apparaat, mobiel of tablet, waarmee je wilt casten, anders gaat het niet lukken.

Zelf heb ik ook een Sony met gelijke mogelijkheden en gaat eigenlijk altijd goed.

Als je de mobiel gebruikt om te casten moet deze dus wel in de wifi-stand staan en niet in de 4G-stand.

 

Hoi @JanD

Dankjewel voor je antwoord. Wij hebben al onze apparaten op hetzelfde wifi netwerk zitten, van tv tot mobiel. Helaas werkt dat gek genoeg niet. Tot vorige week overigens nooit problemen mee gehad. We zien dus nu ook niet wat er nog anders zou kunnen. 

Gr Nina 

 

Hallo @Pemmulaa , met welk apparaat probeer je te casten naar je tv en welke (fout)melding krijg je dan?

 

Hoi @JanD

Wij krijgen geen enkele melding in beeld. Maar tussen de apparaten waar we wel naar kunnen streamen zien we alleen de set top box staan, maar onze bravia tv niet meer. Kan dus zowel YouTube, Spotify, NPO en Netflix niet streamen via de chromecast. 

 

Gr Nina 

 

 

Reputatie 7

Welke Experia Box had je voordien?

Kan je de televisie wel koppelen met het wifi netwerk?

Kan je jouw TV ook bekabeld aansluiten?

Hoi @wjb

We hebben afgelopen jaar tmobile gehad, daarvoor kpn. Dus hebben geen andere Expedia boxen gehad. Nu dus die kpn 12. 

 

De tv is verbonden met de wifi, dus daar kunnen we wel dingen op zoeken, alleen dus niet casten via tablet of telefoon. 

Of de tv bekabeld aan te sluiten is weet ik niet precies (hangt nu aan de muur, dus kan het moeilijk zien, maar kon het niet zo snel online vinden ook) 

 

Gr nina

 

Reputatie 7

Heb je met Google Home al gekeken of je de ingebouwde chromecast kunt instellen.

@wjb

Dat lukt helaas ook niet. De chromecast wordt niet gevonden door Google Home.

 

Gr Nina 

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk dat je de ingebouwde Chromecast opnieuw moet installeren. Het lijkt er op dat het de IP range instellingen van TMobile (192.168.1.xxx) nog heeft. Waarschijnlijk is dat de reden waarom hij nu niet gezien wordt.

Door een harde reset en nieuwe setup te doen vanaf de fabrieksinstellingen van de Chromecast, zal het zich zelf aanmelden bij KPN wifinetwerk. (192.168.2.xxx)

Hallo @Peter A.  en @Pemmulaa , de Sony tv zal dan een totale reset moeten hebben.

Kijk ook even bij Sony of de meest recente tv-software beschikbaar c.q. reeds geïnstalleerd is.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Pemmulaa. Van harte welkom hier. Wat balen dat het niet lukt om via je TV te casten. Ik zie dat de community al fantastisch met je meedenkt. :slight_smile:  Heb je al naar de tips van @Peter A. en @JanD gekeken? Ik ben benieuwd of die tips hebben geholpen.

Hoi @JanD en @Peter A.

Dankjullie wel! Ik heb inderdaad een reset gedaan van de tv, en het lijkt er inderdaad op dat ie het nu doet!

Dankjewel!

 

Gr Nina 

Hallo @Pemmulaa , goed om te lezen dat het nu goed werkt en graag gedaan uiteraard.

Toch maar weer even terug, vandaag is de tv wederom niet zichtbaar meer. En daarnaast ziet mijn telefoon de onze receiver ook niet meer.

 

Gisteren was alles in orde, vandaag dus niets mee rmogelijk. Heeft iemand nog tips? 

Reputatie 6
Badge +9

Jammer dat het resetten van je TV en de ingebouwde Chromecast maar tijdelijk heeft geholpen, @Pemmulaa. :disappointed:  Als ik het goed begrijp, krijg je op geen enkel apparaat en in verschillende apps geen mogelijkheid om te verbinden met je TV? Als je de Arris tv-ontvanger loskoppelt, zie je dan het cast-logo wel op je apparaten verschijnen? 

Hallo @Pemmulaa , de modem een fabrieksreset geven en alles opnieuw opbouwen/instellen.

 

Reputatie 6
Badge +9

Je zou inderdaad ook je Experia Box een reset kunnen geven en de TV dan opnieuw instellen, zoals @JanD aangeeft. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 

Hoi @JanD @Natasja ,

 

Resetten van tv en experia box had ik al eerder gedaan en alles opnieuw ingesteld, helaas mocht dat niet baten. 

Zelf heb ik een wifi extende in de woonkamer die twee losse frequenties heeft, en daarmee heb ik de tv verbonden. Daarmee lijkt het weer vooralsnog te werken.

Blijft vreemd dat we zoveel toeren moeten uithalen om eenvoudige apparatuur te laten verbinden met de wifi, maar goed, het werkt nu😊.

 

@Natas03  @Natasja ik zie dat jij voor KPN werkt? Is het iets dat misschien ook vaker voorkomt? Misschien dat het dan ook iets is dat misschien centraal geregeld kan worden? Ik ben nog redelijk handig, maar kan me voorstellen dat veel anderen hierop afhalen. 😊user-mention widget

 

​​​​​​@Natas03 ik krijg je in deze post niet verwijderd, was niet voor jou bedoeld. 

Hallo @Pemmulaa , ik ben zelf ook best handig in dat soort dingen, maar als een familielid mij vraagt een Cchromecast aan te sluiten een volgende dag heb ik de nacht er voor al nachtmerries.

Het lukt me altijd wel, maar de logica van Chromecast wil niet makkelijk tot me doordringen, maar dat kan ook aan mijn algemene intelligentie en oude hersenen liggen.:relaxed:

@JanD haha! Nou dan ben ik gelukkig niet de enige😉

 

Dank je voor je hulp! 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Pemmulaa. Als ik het goed begrijp is het nu gelukt door de 2.4GHz en 5GHz netwerken van je WiFi-versterker te scheiden en je TV met een van beide te verbinden. Dat is fijn. :slight_smile:

Zoiets valt alleen niet centraal te regelen, omdat de situatie per TV en per Chromecast (dus ook per klant) verschilt. Daarnaast is het ook afhankelijk van welk type modem je hebt en of je bijvoorbeeld wel/niet gebruikmaakt van WiFi-versterkers. Tevens is dit geen bekend issue. 

Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust!