Beantwoord

CAT5e FTP netwerkkabel crasht netwerk

  • 16 March 2023
  • 6 reacties
  • 132 keer bekeken

Hallo,

Reeds heb ik deze netwerkkabel gekocht, maar als ik deze aan mijn KPN Box 12 aansluit, crasht het hele netwerk (soms werkt de WiFi van de modem zelf wel nog). Als ik de kabel verwijder start het netwerk weer vanzelf op en ik heb (nog) niks aangesloten aan het uiteinde van de netwerkkabel.

Als iemand raad weet zou dat heel erg gewaardeerd worden.

Mvg, Joop.

icon

Beste antwoord door DLD 16 March 2023, 21:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik vermoed dat er toch sluiting in de kabel zit. Die zou je beter ruilen.  Heb je ook al eens een andere poort geprobeerd?

De kabel werkt inderdaad ook niet in andere poorten. Dankjewel voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +11

Sowieso zie ik dat deze kabel CCA is, die moet je absoluut vermijden. Met netwerkkabels wil je 100% koper hebben, al helemaal met langere lengtes. CCA is troep dat maar op één plek thuis hoort; de ewaste-bak.

Sowieso zie ik dat deze kabel CCA is, die moet je absoluut vermijden. Met netwerkkabels wil je 100% koper hebben, al helemaal met langere lengtes. CCA is troep dat maar op één plek thuis hoort; de ewaste-bak.

Dankjewel, snap dan niet waarom je ze toch kunt kopen dan. Kan ‘m namelijk niet meer ruilen aangezien ik de verpakking niet meer heb.

Hallo @NHendriks zijn de door KPN geleverde kabels kwaliteit CAT5e dan wèl 100% koper, ik durf daaraan te twijfelen, want dat is een stuk duurder dan CCA?

Hallo  @joop420 , als die kabel defect is kun je deze toch voor garantie wisselen, desnoods met een bijbetaling voor een echt koperen kabel.

 

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @NHendriks zijn de door KPN geleverde kabels kwaliteit CAT5e dan wèl 100% koper, ik durf daaraan te twijfelen, want dat is een stuk duurder dan CCA?

Durf ik oprecht niet te zeggen, volgens mij zijn de standaard korte kabels die meegeleverd worden wel 100% koper maar over de kabels die bij de tv-ontvangers geleverd wordt durf ik niets te zeggen, ik heb deze ook nooit getest.

 

Dankjewel, snap dan niet waarom je ze toch kunt kopen dan.

Volledig mee eens, echter verkoopt het en in een hoop gevallen werkt het ook prima maar het is naar mijn mening lang niet zo goed als 100% koper. CCA komt hier in ieder geval de deur niet in en als het ergens bij geleverd wordt dan gaat het linea recta richting de recycling-bak.