Beantwoord

cd afspelen op stereo-installatie.

  • 2 November 2019
  • 9 reacties
  • 446 keer bekeken

Van de week overgestapt naar KPN. Inmiddels ontdekt hoe ik de radio kan afspelen via iTV kastje (audiokabel groen in kastje, rood/wit in stereo. Zenders via iTV kastje regelen. Stereo op line in. Perfect.

Maar hoe gebruik ik nu mijn cd gedeelte van de stereo-installatie? Als ik terug ga van input: line in naar cd hoor ik niks.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anneke73 4 November 2019, 18:41

Bekijk origineel

9 reacties

Wel een cd erin stoppen danwel op de PLAY knop van je cd speler drukken….

Wat is het merk en type van je apparaat?

Het is een Pioneer X-HM50. Ik krijg de cd niet eens gestart ? Na enige tijd staat er. *ER-CD01

misschien is hij stuk.  

 

Hij zou heel goed stuk kunnen zijn. Apparaat is al zeker 8 jaar oud. Motortje of overbrenging.

Of reparatie lonend is? Zal wsl duurder zijn dan vervanging (zie verder i.d. tekst).

Heb je een dvd-speler of blurayspeler in huis? Daar kun je ook cd's op draaien. Helaas heeft zo'n alles in één setje vaak maar één extra ingang voor losse apparatuur.

Bij dat dingetje is het dan dus een keuze óf de ontvanger van KPN op LINE IN. Of de audio uitgang(en) van de dvd-speler daarop. (heb via internet nu foto van achterkant)

Wil je je dvd-speler (ook voor cd's) én de kpn-ontvanger (voor radio en tv-geluid) via boxen weergeven dan is het overwegen van een nieuwe versterker te overwegen. Een stereoversterker, maar dan met meer ingangen, hoeft niet erg duur te zijn.
Rond € 250 heb je al een prima stereoversterker, zoals de Marantz PM 5005 (€ 232 Mediamarkt). Dat was je huidige toen ook (iets meer zelfs € 319) maar daar zit óók nog een cd-speler in. Zo’n nieuwe zou ik zonder kopen. Je kunt je huidige luidsprekers gebruiken.

Dit is m.i. een leuk dingetje voor een kinderkamer, maar (tegenwoordig) met meerdere losse apparaten (dvd-speler of blurayspeler, ontvanger) niet handig voor de huiskamer.

Verder is het (bij mij) de voorkeur om (mechanische) onderdelen liever niet ingebouwd in één kast te hebben. Levensduur mechanische onderdelen (cd / dvd speler) vaak vele jaren korter dan de rest (het versterkerdeel).

Succes.

Dank Peter. Ik heb inmiddels besloten mijn blue ray speler te gebruiken voor cd etc. Alleen jammer dat ik nu voor radio gebruik de tv aan moet hebben. Heb ook Sonos one, dus genoeg muziek in huis voor een 73 jarige vrouw 😂. 

Haha, goede oplossing.

Bij sommige moderne tv’s kan je met de tv-afst.bed. het beeldscherm uitzetten als je alleen geluid gebruikt (bv met radio dus).

en je hebt je blueray speler dus aangesloten op het setje. Daar kan je zo nog wel een tijd(je) plezier van hebben. En als je een blueray speelt kan je daarvan het geluid dus (ook) via het setje doen. :wink: .

Nee de blue ray alleen via HDMI op de tv. Ik heb een mooie soundboard onder mijn Sony tv.

het geluid is dus prima.

mijn buren krijgen dinsdag alles van KPN. Ben bang dat daar ook problemen zijn qua stereo installatie.  Een losse fm antenne kan dus ook. Advies voor welke?

Ik heb nog lange tijd een FM lintantenne gebruikt. Maar meer omdat onze lokale omroep, waar ik actief was, niet via KPN was te krijgen. Voor alle andere zenders gebruik ik al jaren 'gewoon’ de ontvanger van kpn op de aux in van de versterker.

De lokale is 5 jaar geleden opgeheven en sindsdien gebruik ik de FM dus helemaal niet meer.

Heb ook nog 2 portables maar die hebben DAB+.

Inmiddels een FM lint antenne gekocht bij de Handyman. Nog geen €10.-  Vond het achteraf toch zonde om de stereo weg te doen. Afstandsbediening gevonden en elders in huis geïnstalleerd. Het werkt fantastisch. 
Ook voor mijn buren die morgen overstappen een antenne besteld en iedereen is blij. 
Zeker voor oudere mensen is het zonde om je apparatuur weg te moeten doen. Zo kan je toch alles blijven gebruiken. Bedankt PeterG voor je hulp😊👌

 

Dank!

Veel plezier nog van je FM radio.

Reageer