Beantwoord

Centrale bel werkt niet meer sinds overgang kabel naar glasvezel

  • 10 July 2021
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Vorige maand heeft KPN bij ons glasvezel aangelegd, de hele buurt lag opgebroken en Polen hebben de glasvezel kabels in onze flat doorgetrokken via het balkon. Nogal een groot nadeel omdat alles voorheen in de meterkast bij onze voordeur was weggestopt. De zithoek is nu een kluwe met kabelsĀ en de modem is met dubbelzijdig ducktape vastgeplakt, en valt er steeds af.Zelf de KPN monteur verontschuldigde voor het geleverde werk."Ik ben er zelf ook helemaal niet blij mee ..."

Nu alles aangesloten is en wij gebeld worden horen wij onze centrale bel in de gang niet meer maar gaan de 3 telefoons afzonderlijk af.Ā We lopen nu als een stel dolle stieren naar de afzonderlijke ruimtes.

Weet iemand in dit forum kunnen doen om die centrale bel weer terug te krijgen of is dat nu niet meer mogelijk vanwege verplichte glasvezel aansluiting ?

Ā 

Alvast dank !

Joke Lunenburg

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 July 2021, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Joke70Ā . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet zo fraai. Dus de glasvezel komt nu in de woonkamer binnen? En is dat wel netjes afgewerkt? Ik mag toch hopen dat dat in overleg is gegaan?

Ik begrijp uit je verhaal dat er drie telefoons zijn aangesloten? Hoe zit dat precies? Is dat Ć©Ć©n dect station met verschillende telefoontjes? Of zijn dat allemaal vaste verbindingen? Alle info is welkom.Ā 

Ik heb niks meer gehoord. Is het probleem opgelost?

Hallo Erwin, nee dat is helaas niet goed afgewerkt, het is met dubbelzijdig tape vastgeplakt, en valt er steeds af.

De ruimte is er veel te klein voor. De flat heeft een boven- en onderverdieping, en heeft boven 2 aansluitingen boven en een onder. Dit zijn gigasetĀ dect telefoons.Ā 

De intsallateur kon er niet veel aan doen, hij zei dat door de slechte aansluiting door het glasvezel buitenteam hij zijn werkt niet goed kon verrichten.

Wij stelden toen voor het dan maar zo te laten in de oude staat enĀ daar antwoorde hij toen op dat dat inmiddels niet meer kon. Hij antwoorde dat hij het vervelend vond dat alles zo gelopen was, en dat we het maar gewoon moesten accepteren.

De ochtend voor de aansluiting werkte alles nog perfect maar na de installatie werkte de centrale bel in de gang niet meer.

Ā 

Ā 

Kun je wat foto's van de situatie sturen?Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met centrale bel? Merk en type? Foto? Bij een DECT systeem gaan alle toestellen rinkelen als er gebeld word. Dat is normaal. Als er dan 1 opgenomen word, dan stoppen de andere toestelen ook met rinkelen. Toch?