Beantwoord

Chime en wifi van KPN werkt niet samen

  • 12 December 2019
  • 7 reacties
  • 1162 keer bekeken

ik heb ook het zelfde probleem met ring chime wat is het probleem met telefoon

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 December 2019, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk probleem heeft u precies?

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @HEIN AMSTERDAM, ook ik ben benieuwd welk probleem je precies ervaart. Een ander topic over de ring Chime van een tijdje geleden is opgelost zie ik. Wellicht kan dat topic je op weg helpen.

@HEIN AMSTERDAM 

Ik had hetzelfde probleem met Chime 2nd generation. Ring doorbell 3 kon zonder problemen verbinden, maar Chime niet.

Oplossing die bij mij heeft gewerkt:

  • haal tijdelijk wachtwoord van je router eraf (dit kan via instellingen van je modem, vaak via router ip: 192.168.1.1 of 192.168.2.1)
  • dan je modem resetten
  • daarna Chime laten verbinden. Dat ging nu in eenmaal goed (verbinden met een WiFi zonder wachtwoord dus)
  • Chime neemt 5 minuten de tijd om firmware te updaten (en daar ligt waarschijnlijk het probleem/verouderde firmware)
  • vervolgens kan je weer via je modem/router instellingen het oude wachtwoord weer aanzetten
  • daarna Chime met andere WiFi laten verbinden (via Ring app). Nu dus met je modem met het oude wachtwoord
  • et voilà! (bij mij was dit succesvol)

Eindelijk na uren prutsen gelukt. Ring deurbel ging zonder probleem. Alleen de Chime 2nd gen lukte niet. Bij het verbinden met WiFi, NEE geselecteerd. Toen uit de lijst zelf de WiFi gekomen en wachwoord ingetikt. Toen lukte het wel. Hiervoor elke keer op ja gedrukt maar daar gaat dus ergens mis.

Succes.

 

Ik ben dus zelf ook uren bezig geweest met de Chime om deze werkend te krijgen, van alles gelezen en geprobeerd.

Na vele stappen zag ik een keer de melding dat er iets werd geblokkeerd vanwege het beveiligingsbeleid (Samsung Knox) op mijn Galaxy S20.

Ik heb toen een oude tablet gepakt waarop Android 5.1.1 geïnstalleerd staat, Hiermee ging ik in één keer door de setup heen zonder problemen. Na installatie kon ik verder op mijn S20.

De eerdere installatie van de Doorbell Pro en de beveiligingscamera  ging zonder problemen, wellicht dat deze oplossing ook daarvoor werkt. 

Succes.

Ik heb het juist andersom: gisteren ben ik via KPN aangesloten. Ziggo modem eruit getrokken.

Na wat pielen kreeg ik de Chime Pro verbonden met KPN maar de Ring Video Doorbell 2 bleef alleen Ziggo aangeven.

Eerst dus maar eens proberen te connecten met de Chime Pro maar dit lukt absoluut niet na circa 40 pogingen en als je dan kiest voor een ander WiFi netwerk, krijg ik continue de melding dat de Ring Doorbell geen verbinding kan maken met het tijdelijke Ring netwerk wat is aangemaakt.

Iemand die deze issue heeft gehad ? Voorlopig maar opgelost door de Ziggo modem weer in te pluggen, dan ben ik nog een maandje gered :-)

Ik heb het juist andersom: gisteren ben ik via KPN aangesloten. Ziggo modem eruit getrokken.

Na wat pielen kreeg ik de Chime Pro verbonden met KPN maar de Ring Video Doorbell 2 bleef alleen Ziggo aangeven.

Eerst dus maar eens proberen te connecten met de Chime Pro maar dit lukt absoluut niet na circa 40 pogingen en als je dan kiest voor een ander WiFi netwerk, krijg ik continue de melding dat de Ring Doorbell geen verbinding kan maken met het tijdelijke Ring netwerk wat is aangemaakt.

Iemand die deze issue heeft gehad ? Voorlopig maar opgelost door de Ziggo modem weer in te pluggen, dan ben ik nog een maandje gered :-)

Mocht iemand de Video Doorbell 2 niet kunnen verbinden, dan heb ik zojuist via Tweakers de oplossing gevonden:

Waarom kan ik het tijdelijke Ringnetwerk niet vinden op mijn telefoon?
Soms detecteert uw telefoon het tijdelijke Ring-netwerk
niet. Als dit gebeurt, gaat u naar uw telefooninstellingen,
schakelt u uw wifiverbinding uit en wacht u 30 seconden
voordat u deze weer inschakelt. Als het Ring-netwerk nog
steeds niet wordt weergegeven, zorgt u ervoor dat de
batterij in uw Ring Doorbell volledig is opgeladen.

Als geen van de bovenstaande stappen het probleem oplost
Voer een harde reset uit op uw Ring Doorbell door de
instelknop 15 seconden ingedrukt te houden, 30 seconden
te wachten en de instelprocedure vervolgens te herhalen.
Schakel mobiele gegevens en Bluetooth uit op uw
mobiele apparaat en probeer het opnieuw.
Probeer de instelprocedure uit te voeren op een ander
mobiel apparaat

 

Op deze manier was de Ring Video Doorbell 2 binnen 20 seconden verbonden met de KPN WiFi