Beantwoord

chromecast

  • 30 March 2020
  • 26 reacties
  • 440 keer bekeken

Geachte lezer,

ik ben op de camping en heb een chromecast gekocht. Bij het installeren via hotspot, wordt de tv en de mobiele telefoon met elkaar verbonden. De code op tv en telefoon komen overeen. Dan wordt er een wachtwoord gevraagd en hier gaat het mis. Ik heb alle wachtwoorden geprobeerd maar zonder resultaat. Wat doe ik niet goed en welk wachtwoord wordt hier gevraagd. Ik heb een iPhone en een iPad waar ik vanaf wil streamen.

Graag advies.

Jan. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 April 2020, 14:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van die melding en het scherm waar die melding optreedt?

Dat ga ik doen. 
wordt wel van het weekend, doordeweeks ben ik daat niet. 
bedankt alvast voor de reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Annemarie13, jammer dat het niet helemaal soepel verloopt met de Chromecast :grimacing:

Als je er dit weekend weer mee aan de slag gaat, kun je een kijkje nemen op deze pagina: Chromecast gebruiken met Apple apparatuur. Wat in ieder geval van belang is, is dat je Chromecast en het apparaat waar je mee wilt streamen, met hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. Als er geen ‘algemene’ wifi is op de camping, zou je er voor kunnen kiezen om een hotspot te maken van je iPhone, zodat je Chromecast en iPad daar mee verbonden kunnen worden. 

Uiteraard hoop ik dat het komend weekend wel helemaal gaat lukken, zo nee dan helpen we je graag verder en ben ik net als @wjb benieuwd naar je screenshot!

Maja,

bedankt voor jouw reactie. 
ik hoop dit weekend nog contact te hebben. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed, hoor graag weer van je!

Hier gaat het denk ik mis. 
welk netwerk moet ik invullen voor mijn hotspot en wat is het bijbehorende wachtwoord. 
als dit juist wordt ingevuld moet ik met mijn iPad toch naar de tv kunnen streamen ?

 

graag hoor ik wat van jullie

groetjes Annemarie

Reputatie 7

Met welke wifi is dat apparaat verbonden waarmee je dat screenshot gemaakt hebt?

Wat voor een scherm zien we eigenlijk?

Sorry,

 

hier de digibeet,

dit is het scherm van mijn iPhone

Kan ik mijn tv met mijn hotspot op mijn iPhone verbinden met mijn iPad om te streamen ?

Reputatie 7

dit is het scherm van mijn iPhone

Maar welke app dan?

Dat is de app van google home

als volgt : tv aan met mobiel google home app aanklikken. Dan komt er een code die op tv en mobiel zichtbaar is en de code is dezelfde. Dan klikken op doorgaan en dan krijg ik bovenstaand scherm te zien. 
 

ik hoop dat dit duidelijk is. Anders hoor ik het graag

Reputatie 7

Dan moet je daar hetzelfde wifi netwerk selecteren als waar jouw iPad mee verbonden is.

Dat is waarschijnlijk de hotspot van jouw iPhone.

Het lukt niet om het juiste wachtwoord bij mijn iPhone te krijgen op mijn iPad. 
alles geprobeerd maar het vakje met verbinden blijft grijs, dus verbinden lukt niet

dit is op mijn iPad op de pagina Wifi-netwerk opgeven. 
is er een beschrijving waar de hele installatie punt voor punt staat beschreven ?

zo niet, dan maar de chromecast naar de leverancier terug brengen

Reputatie 7

Zelf gebruik ik ook regelmatig een Chromecast tijdens zakenreizen.

Ik gebruik hierbij een travelroutertje die ik met 2.4GHz wifi op de wifi van het hotel aansluit en waar via 5GHz wifi mijn Android tablet en de Chromecast op aangesloten zijn.

 

Zo'n travelroutertje (een GL-AR750 van GL-iNet) kan je ook "tetheren" met jouw iPhone waardoor jouw iPhone als Internet toegang gebruikt wordt.

 

Laat overigens onverlet dat jij jouw Chromecast ook rechtstreeks op de hostspot van jouw iPhone moet kunnen aansluiten door de wifi netwerknaam en het wachtwoord van de hotspot op te geven.

dit is op mijn iPad op de pagina Wifi-netwerk opgeven. 

Je bedoelt hier binnen de Google Home app, klopt dat?

Als je daar de wifi naam en wachtwoord van jouw hotspot op de iPhone opgeeft dat werkt dat niet?

is er een beschrijving waar de hele installatie punt voor punt staat beschreven ?

Misschien heb je wat aan deze beschrijving.

 

Waarschuwing: Weet dat de televisie kijken via een Chromecast zo'n 3GB per uur verbruikt en niet reageert op de ingestelde beeldkwaliteit.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Annemarie13, is het je gelukt om alles toch verbonden te krijgen met de uitleg van @wjb? Ik hoop het wel! Zo nee, zou je dan nog een screenshot kunnen plaatsten van het scherm op je iPad waar je dat grijze vakje ziet? Dan kunnen we met je meekijken :slight_smile: Je moet overigen de Chromcast nu niet verbinden met je iPhone, omdat je gaat streamen vanaf je iPad, kan het zijn dat daar wellicht ook iets mis gaat?

Goede morgen,

gisterochtend 3 uur lang bezig geweest om verbinding tot stand te brengen, echter zonder gewenst resultaat.

 

ik zet de tv aan, sluit de chromecast aan op tv en lichtnet. Lampje op chromecast gaat wit branden. Zet iPhone aan en open de Google Home app. Dan krijg ik een code op de tv te zien die overeenkomt met de code op mijn iPhone. Dan krijg ik bovenstaand scherm waar een naam van het netwerk wordt gevraagd. Dat is het netwerk van mijn hotspot ( ? ) met bijbehorend wachtwoord. Ik neem aan dat hier het wachtwoord wordt bedoeld dat in de iPhone staat bij De hotspot. Het knopje onderaan, verbinden, blijft grijs en reageert niet. Dus geen verbinding.

waar zit mijn denkfout. Ik verbind de hotspot met de chromecast, daarna de iPad met de iPhone via de hotspot.

als de GL-AR750 de oplossing is, ga ik daar voor.

even uitzoeken waar deze te koop is, Amazon levert deze niet in Nederland.

 

 

Reputatie 7

En wat als je de Google Home app op de iPad gebruikt i.p.v. de iPhone?

Je moet inderdaad de naam en het wachtwoord van de hotspot van jouw iPhone opgeven.

 

Wat voor een abonnement heb je eigenlijk op jouw iPhone?

En dan gaat het mij om de grootte van jouw databundel.

 

Heb je de Chromecast mee naar huis genomen zodat je nu thuis verder kunt testen?

Op de iPad geeft het hetzelfde probleem. 
ik heb een databundel van 20.000 Mb. KPN
ik heb de chromecast op de camping liggen, waar ik het weekend ben. 
 

is iedere mobiele router geschikt?

ik heb even op internet gezocht en er zijn wel andere te koop bijv. bij bol.com TP-link wr902ac, is dat ook een mogelijkheid ?

Reputatie 7

Bij die TP-Link moet je de sim-kaart in de router stoppen en dat is natuurlijk heel vervelend want dan kan je dus niet gebeld worden of even zelf bellen.

Ik hoop dat je begrijpt dat je met die 20.000MB per maand ruim zes uur televisie kunt kijken en dan is het op.

Neem de volgende keer de Chromecast mee naar huis als het je dan nog steeds niet gelukt is. Dan hoef je tenminste niet je kostbare tijd op de camping te spenderen aan het configureren van jouw Chromecast. :wink:

Bedankt voor het advies

Reputatie 7
Badge +20

ik zet de tv aan, sluit de chromecast aan op tv en lichtnet. Lampje op chromecast gaat wit branden. Zet iPhone aan en open de Google Home app. Dan krijg ik een code op de tv te zien die overeenkomt met de code op mijn iPhone.

Hier zit de denkfout :slight_smile:  Als je via de iPad wilt streamen, moet je de iPad eerst verbinden met de wifi via de hotspot van je iPhone, en dan daarna op je iPad de Google Home app openen om te verbinden met de Chromecast. De Chromecast moet ook verbonden worden met de wifi van de hotspot van je iPhone. Je iPhone en de Chromecast zijn dan verder niet met elkaar verbonden. 

Dus met je iPhone maak je een hotspot, je iPhone zendt dan een wifi netwerk uit. Vervolgens kun je de iPad verbinden met het wifi netwerk van je iPhone en ook de Chromecast verbindt je met het wifi netwerk van je iPhone. Op die manier zijn ze beiden verbonden met hetzelfde wifi netwerk. Verder doe je niks met je iPhone,  die laat je verder helemaal links liggen. Omdat je iPad en Chromecast op deze manier op hetzelfde wifi netwerk zitten, zou je via de Google Home app op de iPad nu wél moeten kunnen verbinden!

Bij die TP-Link moet je de sim-kaart in de router stoppen en dat is natuurlijk heel vervelend want dan kan je dus niet gebeld worden of even zelf bellen.

Ik hoop dat je begrijpt dat je met die 20.000MB per maand ruim zes uur televisie kunt kijken en dan is het op.

Neem de volgende keer de Chromecast mee naar huis als het je dan nog steeds niet gelukt is. Dan hoef je tenminste niet je kostbare tijd op de camping te spenderen aan het configureren van jouw Chromecast. :wink:

Als het komend weekend weer niet lukt, wil ik je inderdaad  aanraden om de Chromecast mee naar huis te nemen! Je kunt dan thuis je iPad en de Chromecast met de gewone wifi verbinden en kijken of je op die manier verbinding kunt krijgen zodat je kunt oefenen met het instellen en het streamen :slight_smile:

 

Okee, ga het nogmaals proberen. 
bedankt zover

ik geef nog even bericht hierover

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal  prima, we horen graag weer van je als je weer bij de Chromecast in de buurt bent :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

....

als de GL-AR750 de oplossing is, ga ik daar voor.

even uitzoeken waar deze te koop is, Amazon levert deze niet in Nederland

Even voor de goede orde, je kunt de GL-inet AR-750 Creta gewoon aanschaffen bij amazon.de of amazon.co.uk of ook rechtstreeks bij de fabrikant: gl-inet store

Allereerst fijne Paasdagen in goede gezondheid. 
na meer dan twintig uur van proberen om de installatie voor elkaar te krijgen, heb in de chromecast naar de leverancier terug gebracht. Ik heb alle mogelijkheden uitgeprobeerd zonder het gewenste resultaat. 
allen bedankt voor de adviezen.Â