Chromecast loopt vast bij casten, 1 versterker in huis

  • 21 October 2019
  • 3 reacties
  • 496 keer bekeken

Hi allen.

Thuis loop ik elke avond tegen het probleem aan dat mijn ChromeCcst vastloopt.
De situatie is als volgt:

NT ---------- ExperiaBoxV10a (begane grond) ----------- > Televisie (Chromecast)
                         \_________ ExperiaWiFi (bovenverdieping) (zelfde SSID en wachtwoord als ExperiaBox)
                            \________ Bekabelde PC (zonder Wifi-module dus alleen LAN)


Ik gebruik mijn bekabelde PC als streaming device voor game / video content. Hiervoor cast ik naar de televisie die beneden staat, met behulp van VLC cast renderer. Om de 10-15 minuten loopt de Chromecast echter vast en blijft die ‘oneindig’ bufferen. Het stoppen met casten en opnieuw aanzetten is het enige dat lijkt te helpen tijdelijk.

Mijn vermoeden is dat de Chromecast zelf switcht tussen de versterker en de ExperiaBox. Daarom dacht ik dat het uitzetten van de versterker zou helpen, maar dit lijkt ook niets te doen.

Ook met Youtube casten heb ik dit probleem, dan wordt de video tot zo-lage kwaliteit gezet dat het eigenlijk niet meer te kijken is.

Het betreft een Chromecast 2.

 

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten? Met een 500/500 abbonnement lijkt het mij niet teveel gevraagd om een 720p video te kijken zonder problemen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @TechnoThresh. Welkom op het KPN Forum! Ik heb dit topic over het hoofd gezien. Helaas heb ik zelf geen antwoord op jouw vraag, maar ik ben wel nieuwsgierig of je het probleem inmiddels hebt verholpen.

Hey @Vikash,

Helaas, ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen. Ik heb 2x contact gehad met de klantenservice omdat al mijn apparaten thuis van wifi blijven switchen / uitvallen. (Betreft apparaten die verbonden zijn met de ExperiaBox. Apparaten verbonden met de Experia WiFi vertonen geen problemen.

Tips die ik heb gekregen en uitgevoerd:
Uitzendsterkte van de Experia WiFi verlagen → Gedaan, geen positief resultaat
ExperiaBox met de achterkant richting de kamer mikken → Gedaan, geen positief resultaat (i.v.m. fabrieksfout werd mij verteld door klantenservice)
Chromecast, Google home, iOS devices allemaal wifi instellingen resetten → Gedaan, geen positief resultaat

Ik heb er voor nu maar vrede mee genomen dat ik elk kwartier bij casten opnieuw moet starten, want ik weet niet waar het wèl aan kan liggen.
 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen. Wat je nog kan proberen is het 2.4 en 5Ghz netwerk van jouw Experia wifi van elkaar scheiden. In dit topic kan je bekijken hoe je dit doet. Wellicht heb je een stabielere verbinding met het één van deze netwerken.

Reageer