Vraag

Chromecast v1

  • 14 January 2019
  • 25 reacties
  • 877 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb hier 3 Chromecasts. V1, v2, v3. Op de v2 en v3 werkt het casten top. Stop ik nu een v1 op precies dezelfde plek als de v2 of v3 dan werkt de app niet. Hij begint vaak te bufferen. Probleem is dus dat er te veel data wordt gebruikt bij het casten wat de v1 niet aan kan. Nu dacht ik slim te zijn en in de ITV app de wifi stream quality op medium en of laag te zetten. Helaas zelfde probleem. Ook zie ik op de Chromecast geen quality verandering. Met Netflix geen laat en de Ziggo app ook niet. Nu snap ik dat kwaliteit belangrijk is bij KPN maar goed wil ook wel wat kunnen zien.

Kunnen jullie uitleggen hoe ik mijn v1 als nog kan gebruiken ? Is het een idee om de data stream variabel te maken? Of wellicht een optie om het te verlagen ? Als voorbeeld ik kijk het op een oude 720p TV dus een stream van 3 Mbps merk je toch niet 😉 kan ik als nog m'n v1 gebruiken !

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Kan het zijn dat op die locatie de 2.4GHz veldsterkte laag is?
Met de Chromecast 1 moet je probleemloos iTV kunnen casten.
Als ik het kan, dan moet jij het ook kunnen.
Kan het zijn dat op die locatie de 2.4GHz veldsterkte laag is?
Met de Chromecast 1 moet je probleemloos iTV kunnen casten.
Als ik het kan, dan moet jij het ook kunnen.

tussen de 68 en 71 DB gemeten. ook met verleng kabel maakt het niet uit. Dan blijft het raar dat Ziggo app het wel doet. Hoeveel Mbps is de Chromecast stream ? Verneem graag wat details.
Reputatie 7
tussen de 68 en 71 DB gemeten. ook met verleng kabel maakt het niet uit.
Voor streaming media is een veldsterkte van -65dBm het absolute minimum en bedenk je goed dat elke 3dBm een verdubbeling van de veldsterkte is. Een veldsterkte van -69dBm heeft dus nog maar 25% van de kracht van -65dBm en dan gaat het heel hard.
Mijn Chromecast 1 wordt momenteel door mijn zoon veelvuldig op zijn studentenkamer gebruikt met Netflix en de iTV app.

Dan blijft het raar dat Ziggo app het wel doet. Hoeveel Mbps is de Chromecast stream ?
Ziggo gebruikt variabele bitrates en dat zie je direct in de beeldscherpte. De iTV app heeft een vaste bitrate en verbruikt op een Chromecast 2 zo'n 6,5Mbps. Ik heb het nooit op een Chromecast 1 gemeten.

tussen de 68 en 71 DB gemeten. ook met verleng kabel maakt het niet uit.Voor streaming media is een veldsterkte van -65dBm het absolute minimum en bedenk je goed dat elke 3dBm een verdubbeling van de veldsterkte is. Een veldsterkte van -69dBm heeft dus nog maar 25% van de kracht van -65dBm en dan gaat het heel hard.
Mijn Chromecast 1 wordt momenteel door mijn zoon veelvuldig op zijn studentenkamer gebruikt met Netflix en de iTV app.


Dan blijft het raar dat Ziggo app het wel doet. Hoeveel Mbps is de Chromecast stream ?Ziggo gebruikt variabele bitrates en dat zie je direct in de beeldscherpte. De iTV app heeft een vaste bitrate en verbruikt op een Chromecast 2 zo'n 6,5Mbps. Ik heb het nooit op een Chromecast 1 gemeten.

Check. Denk dat het voornamelijk met de antenne in de Chromecast v1 dan heeft te maken aangezien de v2 of v3 geen problemen heeft met de 2.4ghz.

I het niet een idee om het iedergeval een optie te maken in de app ? Dat de wifi kwaliteit optie ook de Chromecast stream veranderd? Zou alle problemen oplossen.
Reputatie 7
Denk dat het voornamelijk met de antenne in de Chromecast v1 dan heeft te maken aangezien de v2 of v3 geen problemen heeft met de 2.4ghz.
Weet je zeker dat die v2 en v3 wel via 2.4GHz verbonden zijn immers die ondersteunen ook 5GHz.

I het niet een idee om het iedergeval een optie te maken in de app ? Dat de wifi kwaliteit optie ook de Chromecast stream veranderd? Zou alle problemen oplossen.
Dat lijkt me niet echt zinvol immers die snelheden moet je ook via een Chromecast 1 met gemak kunnen halen.

Denk dat het voornamelijk met de antenne in de Chromecast v1 dan heeft te maken aangezien de v2 of v3 geen problemen heeft met de 2.4ghz.Weet je zeker dat die v2 en v3 wel via 2.4GHz verbonden zijn immers die ondersteunen ook 5GHz.


I het niet een idee om het iedergeval een optie te maken in de app ? Dat de wifi kwaliteit optie ook de Chromecast stream veranderd? Zou alle problemen oplossen.Dat lijkt me niet echt zinvol immers die snelheden moet je ook via een Chromecast 1 met gemak kunnen halen.

Ik weet zeker dat het 2.4ghz is. Anders is het geen eerlijke vergelijking natuurlijk 😉

Naja niet in iedere situatie dus. Lijkt mij een kleine moeite. Vooral omdat mijn slaapkamer tv toch maar 720p max ondersteund.
Reputatie 7
Dan kan je veel beter zorgen dat de wifi achter jouw televisie beter wordt, want echt, 6,5Mbps moet de chromecast met gemak kunnen halen.
Dan kan je veel beter zorgen dat de wifi achter jouw televisie beter wordt, want echt, 6,5Mbps moet de chromecast met gemak kunnen halen.
Vind dat nogal krom gedacht. Alleen omdat KPN bepaald dat ik minimaal 6mbps moet kunnen streamen omdat anders de kwaliteit te laag zou zijn (wat je toch niet ziet op dat oude scherm bij mij). Moet ik mijn wifi opnieuw aanleggen? Telefoons bij het bed hebben een perfect bereik voor ons gebruik.

Zoals Ziggo het doet lijkt het mij een veel betere oplossing.
Reputatie 7
AaaDan kan je veel beter zorgen dat de wifi achter jouw televisie beter wordt, want echt, 6,5Mbps moet de chromecast met gemak kunnen halen.Vind dat nogal krom gedacht. Alleen omdat KPN bepaald dat ik minimaal 6mbps moet kunnen streamen omdat anders de kwaliteit te laag zou zijn (wat je toch niet ziet op dat oude scherm bij mij).
6Mbps is natuurlijk helemaal niets en dus moet je mijns inziens als app ontwikkelaar er vanuit mogen gaan dat die snelheid met gemak gehaald kan worden.

Moet ik mijn wifi opnieuw aanleggen? Telefoons bij het bed hebben een perfect bereik voor ons gebruik.
Meet de veldsterkte van jouw 2.4GHz wifi op de plek waar die Chromecast dongle zit (achter de TV). Zit die geregeld of constant onder de -65dBm, dan ja.
Afgezien van mijn wifi "probleem" is er nog een mogelijkheid dat wij het zelf mogen controleren wat we zien?
Reputatie 7
Wat bedoel je met "zelf mogen controleren wat we zien"?
Wil je een favorietenlijst opstellen, dat is binnen de iTV app mogelijk of bedoel je iets anders?
Ik bedoelde letterlijk (de kwaliteit) wat je ziet 😉 zoals ik begon met het topic. Als ik iets in 480 wil kijken of in 2mbps wat kan via de app als je mobiel kijkt. Lijkt het mij ook dat het mogelijk moet zijn voor de Chromecast.
Reputatie 7
Ik bedoelde letterlijk (de kwaliteit) wat je ziet 😉 zoals ik begon met het topic. Als ik iets in 480 wil kijken of in 2mbps wat kan via de app als je mobiel kijkt. Lijkt het mij ook dat het mogelijk moet zijn voor de Chromecast.
Nee, dat gaat er op korte termijn in ieder geval niet komen en ik verwacht ook niet dat dit ooit ontwikkeld zal worden. De reden is dat je met gemak in staat moet zijn om de benodigde snelheid (6Mbps) te halen met die Chromecast. Je zult er toch echt voor moeten zorgen dat de veldsterkte van jouw wifi (ruim) boven de -65dBm komt te liggen.
Ik heb precies hetzelfde probleem met v1. Zelfs als ik de chromecast naast de experiabox zet. Vind t bizar dat de één wel problemen heeft met v1 en een ander niet.
Ik heb precies hetzelfde probleem met v1. Zelfs als ik de chromecast naast de experiabox zet. Vind t bizar dat de één wel problemen heeft met v1 en een ander niet.
Ben dus niet gek. Misschien kan de soc erin de data rare gewoon niet aan.
Nog een update: ik heb zojuist mijn chromecast v3 die notabene 30cm van de 5 GHZ wifi afstaat geprobeerd naar toe te streamen (ja hij is uiteraard connected met 5ghz) en het hapert continu.
Start ik de ziggo app stream ik, geen probleem en zelfs 60fps.

Ben het wel een beetje zat, chromecast heeft nooit goed gewerkt in de app sinds die nieuwe versie (vorige jaar) en heb de hoop er ook wel een beetje in verloren.
Reputatie 7
Ben het wel een beetje zat, chromecast heeft nooit goed gewerkt in de app sinds die nieuwe versie (vorige jaar) en heb de hoop er ook wel een beetje in verloren.
Mijn zoon gebruikt op zijn studentenkamer zonder problemen een Chromecast 1 om iTV te casten.
Thuis hebben we een Chromecast 2 op onze televisie in de tuinkamer en ook daar ervaar ik geen problemen met het casten van iTV. Ook op onze Android TV is probleemloos te casten.

Ik heb precies hetzelfde probleem met v1. Zelfs als ik de chromecast naast de experiabox zet. Vind t bizar dat de één wel problemen heeft met v1 en een ander niet.Ben dus niet gek. Misschien kan de soc erin de data rare gewoon niet aan.

Zeker niet. Ik cast inmiddels op een Samsung telefoon door via de Google home app het scherm te mirroren. Dan hapert het niet. Ik heb echt geen idee wat het probleem is en waarom wij deze problemen ervaren.
Reputatie 7
Ik cast inmiddels op een Samsung telefoon door via de Google home app het scherm te mirroren.
Maar dat wil je natuurlijk niet want
1) Jouw Samsung telefoon blijft zwaar betrokken in het geheel en de aanslag op de accu is ook stevig.
2) De kwaliteit van het beeld is beduidend lager dan het echt casten.

Ik cast inmiddels op een Samsung telefoon door via de Google home app het scherm te mirroren.Maar dat wil je natuurlijk niet want
1) Jouw Samsung telefoon blijft zwaar betrokken in het geheel en de aanslag op de accu is ook stevig.
2) De kwaliteit van het beeld is beduidend lager dan het echt casten.

Vanzelfsprekend, maar ja YouTube en Netflix af en toe ook wel gezien dus beetje tv is dan ook wel prettig.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je eigenlijk?
V10 hier die nogmaals prima werkt.
Reputatie 7
En jij @Hjdevries, welke Experia Box heb jij?
En jij @Hjdevries, welke Experia Box heb jij?
Ik heb ook v10
Reputatie 7
En jij @Hjdevries, welke Experia Box heb jij?Ik heb ook v10
Oké, als het de V10A was geweest, dan had ik niets meer gezegd, maar met een V10 zou je geen probleem mogen ervaren. Je hebt hopelijk ook geen zwarte Experia WiFi's in gebruik.
Meet eens met de app WiFi Analyzer op jouw Samsung telefoon de veldsterkte van de 2.4GHz wifi op de plek van de Chromecast (echt achter de televisie). Hoeveel dBm meet je?