Beantwoord

chromecast wifi verbinding valt steeds weg

  • 21 September 2019
  • 6 reacties
  • 3488 keer bekeken

Goedenavond,

ik ben sinds kort overgestapt naar kpn, zeer tevreden alles werkt goed, behalve de chromecast. Nooit problemen mee gehad, maar hij maakt om de 2/3 minuten opnieuw verbinding, zeer vervelend! Heb al op meerdere forums gelezen dat de experiabox v10 de oorzaak is.
ik wou proberen om een apart 2,4 en 5 ghz netwerk te maken om te kijken als ik op 1 van de 2 frequenties zit, de problemen dan opgelost waren. Maar dit is helaas niet mogelijk in de v10.
is dit probleem bekend bij jullie?

Alvast bedankt

gr. mark
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 September 2019, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Heb je een Experia Box V10 (zonder a) of V10a (met a)?
Ik heb een experia box v10a
Reputatie 7
Ik heb een experia box v10a
Dan laat ik het graag over aan een moderator van KPN.
Ik zou je graag willen helpen maar ik ben bang dat de V10a een aantal kinderziektes heeft die eerst verholpen moeten worden.
@Mvt3c : welkom op het forum.
Fijn om te lezen dat je bijna alles aan de praat hebt.
De v10a heeft een paar bugs aan boord. Veel van deze issues kunnen we verhelpen door éérst een zogenaamde harde reset te doen.
Dus een paperclip in het reset gaatje en dan 10 seconden het knopje dat daarbinnen zit ingedrukt houden. Daarna even een kwartiertje het modem met rust laten.
Welk type chromecast heb je? Ik denk dat het misschien handig is om je 2,4 en 5ghz aparte namen te geven. Dit werkt bij de v10a via de online tool:
https://www.kpn.com/service/servicetools.htm
Goedemorgen Erwin,

Volgens mij is hiermee het probleem opgelost!
ik heb mn netwerk opgedeeld en de chromecast op het 2,4 ghz netwerk laten draaien (ondersteund geen 5 ghz). En volgens mij is het nu verholpen.

bedankt voor je reactie.
Fijn om te lezen! Mocht het toch misgaan, wil ik dat graag weten! 🙂